Mn dochter wordt in augustus 2. Als ze tussen de middag gaat slapen, kletst ze ongeveer 10 minuten of korter en ze slaapt. Maar 's avonds kan dat kletsen veel langer duren! Gisteren zelfs 2 uur!! tot ze sliep. Soms ook veel korter, het is zo variërend. We gaan er nooit heen, tenzij ze huilt. Iemand hier ervaring mee en houdt het op? Vind t wel gezellig klinken, maar haar slaap heeft ze hard nodig.
Ik zou me er niet druk om maken. Verwerken van de dag is dat. Als ze moe genoeg is valt ze vanzelf in slaap
Middagslaapje inkorten/ afschaffen? En misschien ook accepteren. Is inderdaad ook verwerken van de dag. Mijn dochter bonkt zich in slaap en zingt daar soms ook bij. Meestal max een half uurtje maar soms ook langer.
Is toch niet erg? Mijn zoontje doet dit ook (2 jr en 10 mnd). Hij gaat uiterlijk 7 uur op bed en regelmatig is het pas half 9 voor het helemaal stil is. Hij praat met zijn knuffels, zingt liedjes en praat over wat hij allemaal gedaan heeft die dag. Prima manier om de dag te verwerken voor hij gaat slapen en bovendien heel goed voor de taalontwikkeling Hij slaapt overdag ook nog 2-3 uur dus dat middagslaapje doen we voorlopig niks aan. 'S morgens is hij rond half 7/7 uur wakker. Heel soms moet ik hem wakker maken. Ik zou het lekker zo laten!
Hier hielp middagdutje inkorten. Ze werd echt nog moe wakker, sliep njet langer omdat ze later sliep. Nu maken we haar na 1.5 uur wakker en ze slaapt nu 's avonds binnen een kwartier en ochtemd half uurtje later wakker zelfs laatste tijd.
Hier ook nog steeds en allang geen middagdutje meer. En hij ligt er ook niet voor 19.45 uur in hoor. In de ochtend rond 7 uur wakker. Is inderdaad verwerken en ontspannen worden. Wat ik wel denk dat meespeelt hier is dat het zo lang licht is.
Middagslaapje ingekort van max 2 uur en ze ging om 20u naar bed. Heeft 10 minuten gekletst en haar niet meer gehoord! Hopelijk gaan we op dit spoor verder! Middagslaapje helemaal afschaffen vind k nog wat te vroeg. Ze moet nog 2 worden in augustus. Nogmaals bedankt voor tips!!
Mijn zoontje ligt om 19u op bed. Als hij in de middag een uurtje slaapt, kletst hij tot ongeveer half 9. Als hij langer als een uur slaapt, kletst hij tot minimaal 22u. Zonder middagdutje kan hij echt nog niet dus hij gaat toch ff een uurtje tussen de middag. Wij gaan er ook nooit meer heen zolang het bij kletsen en zingen blijft!
Dochterlief kletst ook. En ze zingt ook. Zolang ze niet huilt laat ik haar gewoon ze valt vanzelf in slaap.
Mijn beide kinderen deden dat ook, die waren al rond de 2e verjaardag van het slaapje af.. Mijn zoontje gaat nu gelijk slapen, dochter is inmiddels bijna 4 en slaapt ook zonder slaapje niet voor half 9.. Hopelijk als ze strx meer moe is van school en wat vroeger op moet dat ze wat eerder in slaap komt
Ik wilde serieus exact hetzelfde topic openen, alsof ik mijn verhaal hier lees. Zoon wordt eind augustus inderdaad 2 en is al een aantal maanden enorm aan het kletsen 's avonds. Hier was het gisteren dus ook 2 uur. Hij ligt lekker met z'n tutten te spelen, houdt hele verhalen, zingt liedjes maar slapen ho maar. Uiteindelijk nog maar fles melk gegeven gister. Bedacht me idd ook om te gaan kijken naar middagslaapje, later naar bed heeft geen nut want dan doet ie er net zo lang over. Ik ben nog niet helemaal toe aan helemaal zonder slaapje En ook moeite met wakker maken. Slapen verschilt hier van 1.5 uur tot 3.5 uur en dan ook geen verschil met inslapen. Maar misschien toch eens proberen. Vandaag na tweede dag opvang achter elkaar zo in slaap gestort. Hij huilt idd niet dus hoef er niet naartoe maar vind het toch beetje gek...
Herkenbaar. Lekker laten kletsen, is goed voor de verwerking. Middagslaapje hier nooit ingekort of er af gehaald. Dochter wordt bijna 3 en slaapt 's middags nog 2-2,5 uur! Gaat 's avonds tussen 19.30-20.00 naar bed en slaapt tot de volgende ochtend 7.00.
Hier was middagslaap inkorten echt nodig! Sliep pas tegen 21.30 maar gewoon 6.30 wakker. Was echt doodmoe nog. Nu na 1.5 wakker maken slaapt ze uiterlijk 20.00 en is zelfs rond 7 wakker ipv 6.30.
Papa heeft vanavond nog even flink gestoeid met zoon op het grote bed. Dat werkt ook wel lijkt het, ook al is het even druk doen is het misschien juist even moe genoeg maken om hem dat laatste zetje naar slaap te geven. Kijken of dat helpt als we dat blijven doen!
Hier kon het ook niet anders.. 's Middags een uur of 1,5 slapen weegt niet op tegen 2,5 uur kletsen in de avond.. Dus al met al gingen ze er hier qua slaap juist een uur op vooruit zonder middagslaapje
Mijn dochter is juist 2 geworden en doet dit ook al maanden. Soms een halfuur, soms 2u. Het middagslaapje inkorten of afschaffen lijkt me voor haar niet nuttig want ze heeft dat echt nog nodig en als ze zelfs heel moe is, doet ze het toch nog. Ik denk ook dat ze zo haar dag probeert te verwerken. Nu ze wat groter is, begin je dingen die doet of vertelt te herkennen. Dan hoor je ineens miauw geluiden of liedjes.
Dank jullie wel voor de tips! We stoeien en doen nu meer met haar het laatste uur dat ze beneden is en dat lijkt te werken! Ze brabbelt/klets minder lang!