Wat eten bij geen zin om te koken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sisa, 13 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik zal maar met de deur in huis vallen:
    Ik heb écht geen zin meer om te koken op zaterdag, deed dat tot voor kort wel en ook redelijk uitgebreid. Met als gevolg dat ik om 20u nog de keuken moet opruimen enz, heb ik echt even geen zin meer in.
    Dus mijn vraag: wat eten jullie meestal op zaterdagavond als je niet kookt. Een pizza of een soep kan ik zelf ook nog wel verzinnen maar ik zoek dus wat originele ideeën die lekker zijn, snel klaar of gewoon geen werk. Of is de afhaalchinees dan de enige optie ;)
    Ben benieuwd!

2. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Roerbak pasta met zalm en spinazie. Echt klaar binnen 10 minuten en weinig zooi :)

Stokbroodje uit de over belegd met kaas, ham of bacon, mozarella, pesto en tomaatje.

Kant en klaar aardappel roerbak (vriesvak)

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Als hier niemand zin heeft om te koken dan bestellen we...

En anders stokbrood met kipfilet in ketjap manis saus of met tomaat en kaas.
    Broodjes met knakworst of saté.
    Tosti enz

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    roerbakgroente inderdaad, met vissticks of met gehakt ;)

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Het ligt er natuurlijk maar net aan wat je in huis hebt. Hier bij ons thuis is er altijd de mogelijkheid om aardappels te eten met groente (pot hak) en vlees (diepvries). Binnen een half uur op tafel!

En als we allebei geen zin hebben in koken dan halen we een patatje op of wat chinees.

Alvast eet smakelijk vanavond.

6. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    wij eten meestal op zaterdag middag soep met stokbrood of iets anders warms... zoals worsten broodje of knakworst ...en s,avond pasta of friet ...op zondag wel weer een normale dag van gewoon koken ..vind op zaterdag altijd zon rommeldag je hebt vaak vanalles en nog wat te doen en dan vind ik dit wel lekker makkelijk

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Lekker bestellen bij de griek en dan laten bezorgen! hmm

Of uh.. patatje halen
    Chinees
    pizza of pasta kun je ook al laten bezorgen

anders idd iets makkelijks zoals hierboven, maar ja dan moet je nog de keuken opruimen... :)

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

biefstuk op brood :D Hmmmmmmmm!!!!

Of een maaltijdsalade (tonijn of geitenkaas gebakken in spek). (wel veel snij-werk)

Ovenschotel, zoals viscuisine...

Of sushi halen :D

9. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    wraps. Gehakt in de pan, roerbakgroente en klaar is kees!

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wat ik meestal doe op zaterdag ( zoals nu ) wokvlees bakken, wokgroente erbij en dan een woksaus/marinade, even rijst koken. binnen 20 minuten klaar.

chili con carne is ook snel klaar: gehakt rullen, uitje erbij en bruine bonen, zakje mix voor chil erbij en wederom met rijst.

of iets van een lekkere clubsandwich. sneetjes brood besmeren met boter, beetje ontbijtspek uitbakken maar je kunt ook kipfilet pakken. blaadjes sla erop en verder wat je lekker vindt zoals komkommer, tomaat en augurk. weer een sneetje brood.

of een lekkere omelet met groente erdoor zoals prei, tomaatje , paprika, champignonnetje en dan met een afbakbroodje.

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dek maar vast de tafel, hoe laat kan ik aanschuiven? :D

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou over 20 minuten is het klaar hier......:D heb je een goeie turbo op je auto? ( wel hele goeie banden straks haha)

13. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Je zou ook op vrijdag voor twee dagen kunnen koken, dan hoef je het alleen maar op te warmen!

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Alvast bedankt voor de antwoorden, zitten wel een paar goeie tussen. Maar een maaltijdsalade: dan sta ik nog te snijden en te prutsen en dat doe ik de hele week al! Zaterdag is hier bijna altijd een doe-vanalles-dag en die is altijd redelijk druk en rommelig. Ik heb dan in koken (en zeker het opruimen!) echt geen zin aan het eind van die dag. Maar wraps is inderdaad wel een goeie, of een stokbroodje met kaas en vanalles uit de oven.
    Voor vandaag is het probleem al van de baan, manlief is nog even bij een klant en laat die nou toevallig in de straat achter de beste chinees van de stad wonen :D
    Ga dus even de tafel dekken, daar draai ik mijn hand niet voor om haha.

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    hahaha ja, en waar zouden we díe nou van hebben :D

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

chineees heerlijk! houden ze hier niet zo heel erg van dus hier alleen bij hoge uitzondering... i love babi pangang, babi pangang met kerriesaus, foe young hai, hmmmmmmm

17. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dat heb ik ook al eens gedaan, maar mijn vent wil op vrijdag altijd friet eten en was met deze actie dus niet zo heel gelukkig.

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

op zich is bij ons macaronie ook altijd snel klaar. gehakt rullen, daarna een pot saus erbij, macaronie koken en dan doe ik er altijd een zak gemengde sla bij. 2 pannen maar en met een kwartier klaar

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier hebben we altijd wat 'noodvoorraad', met o.a. bouillionblokjes, pasta, gehakt & soepgroenten in de vriezer, appelmoes, knakworsten, pastasaus.

We maken dan soep (Met een broodje knakworst of een ander lekker belegd broodje erbij.) Ik doe altijd wat gebroken stukjes pasta in de soep, dan vult hij meer.

Of we eten gewoon pasta met saus uit pot en wat gehakt. In de saus gooien we dan een handje soepgroenten.

Als ik voldoende eieren op voorraad heb, maak ik ook wel eens een dikke omelet. Wat groenten en vlees (bijv. ham) erin, geraspte kaas erover. Eventueel champignons.

20. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja die noodvoorraad heb ik ook hoor. Er kunnen hier zo 10 man aanschuiven als het moet. Maar het is het werk waar ik geen zin in heb en misschien ben ik wel verwend :)
    Een eitje bakken we al 's ochtends, bijna altijd op zaterdag dus om dan 's avonds weer een omelet te maken? Een tosti's eten we vaak tussen de middag (eigen bedrijf en hebben tosti-apparaat in de kantine).
    Daarom had ik even geen ideetjes meer. Maar er zijn nogal wat dingen voorbij gekomen gelukkig dus we hoeven niet op een houtje te bijten.

Deel Deze Pagina