sinds een paar weken heeft ons zoontje met regelmaat dat hij niet alleen wil slapen. We hadden een methode gevonden door de deur open te laten, dat ging even goed maar nu weer drama. Hij wil dat je bij hem gaat zitten in de stoel. Als we aangeven dat we dat niet doen wordt hij intens verdrietig. Afgelopen nacht was hij tot half 1 elke 10 minuten “wakker”, super onrustig en klonk zelfs bang. We hebben hem tegen al onze principes in bij ons in bed genomen zodat we nog konden slapen. Wie kerkend dit? Hij heeft het ook met zijn middag slaapje. We zijn vooral bang dat hij er standaard vanuit gaat dat hij bij ons mag slapen en het weer drama wordt als dat dan niet mag. Hij slaapt nog in een ledikanten met een nachtlampje.
Onze oudste had dat op jongere leeftijd. Mijn vriend heeft er wel twee maanden naast geslapen. Ging vanzelf over. Weet niet hoe dat is met bij jullie in bed slapen want ernaast kun je op een gegeven moment weggaan natuurlijk. Sterkte!
Bedankt voor jullie reacties. Net met in bed leggen ging t goed. Hopelijk vanavond weer. Ik denk inderdaad dat ik vannacht mijn matras ernaast leg. Dan blijft hij in ieder geval in zijn bedje
De jongste had het toen hij net 2 was. Wij hebben een hele tijd geprobeerd hem in zn eigen bed te houden, maar werd vaak wakker en wij sliepen amper. Vanwege slaapgebrek bij de 1e keer wakker worden naast ons gelegd en hij heeft een hele nacht geslapen zonder wakker te worden. De avond erop hetzelfde. Toen meteen zijn oude ledikantje 1 kant uitgehaald en als co sleeper naast ons bed. Sindsdien sliep hij als een roos. Begon altijd in zn eigen bed, maar als hij wakker werd mocht hij in de co sleeper. Soms was dat al om 22.00 uur, soms pas om 3.00 uur. Na een tijdje riep hij niet eens meer en kwam zelf naar ons, we hoorden hem soms niet eens, dan zagen we s ochtends dat hij in de co sleeper lag. Toen hij bijna 4 was zei hij dat dat kleine bedje weg mocht omdat hij daar te groot voor was. Sindsdien geen dol meer mee gehad.
Dank je wel voor je reactie Tuc! Ik zie net dat tijdens zijn middagdutje zijn oor is opengeklapt. Dus weer een oorontsteking wat een heleboel verklaard. Ik verwacht dat t nu wel weer beter zal gaan