schoonouders zoeken contact, ik heb geen behoefte

Discussie in 'De lounge' gestart door loesje1982, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    t is topic-open-dag vandaag.....

hoe zouden jullie hiermee omgaan?

ik krijg net een e-card over ons gezamenlijk emailadres voor mijn verjaardag van mn souders. ze weten niet meer precies wanneer ik jarig ben, dus sturen m vandaag op de gok, na 2x via mail en sms aan mn man t gevraagd te hebben. mn verjaardag is donderdag.

mn man heeft op verzoek van mij niet geantwoord op hun vraag wanneer t is, omdat ik geen behoefte heb aan contact met hun, laat staan een felicitatie wil.

na 5 jaar geen contact met zn ouders te hebben, heeft mn man 2 jaar geleden contact gezocht omdat hij via via hoorde dat zn moeder hart problemen had en onze dochter toen geboren is. hij wilde ergens zn trots showen en ook weten hoe t met zn moeder was.

inmiddels hebben we 2 kindjes en gaat mn man zo 1x in de 5/6 weken op zondagochtend even daar een kop koffie drinken met de kinderen.

ik heb hier mee in gestemd, ik wil de kinderen niet hun opa en oma afnemen om iets wat er tussen ons is gebeurd (mits ze goed behandelt worden natuurlijk) en mn man is volwassen en over met wie hij omgaat heb ik niks te zeggen. ik heb wel duidelijk aangegeven zelf geen contact te hoeven, er is wat mij betreft te veel gebeurd.

dit ging heel lang heel goed. ik zorgde wel dat de kindjes namens mn man en zijzelf een kleinigheidje bij zich hadden als oma jarig was geweest (tekening van de oudste, plantje oid) maar hield mezelf afzijdig.

en nu gaan ze in mails en smsjes vragen hoe t met me gaat (mails en smsjes aan mn man) en nu dus sturen ze mij persoonlijk een ecard. ik hoef dit niet, en heb dat toentertijd heel duidelijk gemaakt.

wat doe ik nu? gewoon niet reageren? toch een mail terugsturen dat ik geen behoefte eraan heb? (wil natuurlik niet dat mn man er last van krijgt).........

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

kan je toch zelf aangeven dan.. je hebt toch een mond... vind het wel dapper dat ze contact zoeken.. het is immers paar jaar geleden.. misschien verander je van gedachte :)

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Ze zoeken blijkbaar toch toenadering en ik vind het een mooi gebaar dat ze dat ze daar moeite voor doen!
    Ik weet natuurlijk niet wat er in het verleden is gebeurd en als jij echt geen contact wil, zou ik niet reageren, dan lijkt de boodschap duidelijk van jouw kant.

Lijkt me trouwens lastig voor je man om tussen jou en zijn ouders te staan. Wel goed van je dat je het contact tussen hem, de kinderen en zijn ouders niet in de weg staat.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben het met de dames boven me eens. Maar als jij echt geen contact wilt zou ik dit in eerste instantie gewoon negeren denk ik... mochten ze blijven proberen, zou ik aangeven niet open te staan voor contact.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou een mail sturen en daarin bedanken voor de eer maar dan je het verleden niet kan vergeten

6. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik zou in overleg met je man een mail sturen dat je hier zelf geen behoefte aan hebt. Zorg dat je duidelijk, maar niet onvriendelijk bent, dan kan je man er in principe geen last mee krijgen. Ik denk dat het lastiger is voor je man als je ze negeert: dan gaan ze waarschijnlijk bij hem vragen stellen en zit hij er tussenin.

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik ben er zeker van geen contact te willen.
    ik sta absoluut niet tussen mn man en zn ouders in. hij mag over zn bezoekjes vertellen, hij mag vragen of ik een bloemetje wil halen dat hij aan zn moeder wil geven (lange werkdagen), hij mag gaan wanneer hij wil, ik wil zelf alleen niet mee en wil ze ook niet in ons huis. daar hebben we afspraken over en dat gaat super. ik reageer ook heel normaal als mn dochtertje t over oma-woef-woef heeft.

ik ga t er even met mn man over hebben. soms zeg je idd meer met niet reageren als met een mail of brief.

8. henkie24

henkie24 Niet meer actief

lastig he? hier ook ruzie ( of nou ja beter gezegd oorlog) tussen mij en mn schoonmoeder. ze heeft dingen tegen/over mij gezegd waar de honden geen brood van lustten. mn man was hier gedeeltelijk bij en kiest mijn kant. komt dus ook niet meer thuis op het moment en heeft ook geen contact met mn schoonmoeder. schoonvader zeg ik goeiedag en mn man maakt er zo nu en dan een praatje mee ( we wonen naast elkaar) maar ook datcontact is minimaal. ik zeg ook altijd tegen mn man dat hij er gerust heen kan gaan. ook het zij dat er misschien eens iets gebeurt en wat dan? mn kinderen houdt ik er wel weg. mede door/over hun gaat de ruzie en ik wil absoluut niet dat mn schoonmoeder ze beinvloed. ( en dat deed ze) mijn man staat hier gelukkig achter.

mocht mijn schoonmoeder in de toekomst toenadering zoeken zal ik daar niet op ingaan. je krijgt met mij niet gauw ruzie maar als ze me naaien komt dat neven nooit meer goed. wmb kan mn schoonmoeder echt neervallen, ik stap erover heen en kijk nog niet achterom.
    ik zal ze dan duidelijk laten weten dat ik echt nooit meer iets van haar wil weten maar bij het standpunt wat betreft mn man blijf ik het zelfde

9. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Vind het knap hoe jij je opstelt voor je man en kinderen. Mag je trots op zijn:D

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou ze in een mail vriendelijk bedanken, maar wel aangeven dat je nog geen behoefte hebt aan contact.

11. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    heb t er net met mn man over gehad, en hij denkt dat een mail niet echt gaat werken, aangezien ze een plaat voor hun hoofd hebben.
    wat hij voorstelde was om er niet over te hebben en als ze hem vragen of ik de kaart gehad heb, dat hij dan reageert dat hij geen kaart gezien heeft. (als in: mn vrouw vond m niet belangrijk genoeg om m mij te laten zien)

helemaal het ermee eens ben ik niet, maar als ik een mail ga sturen, krijg ik daar ook geheid een antwoord op, en ik wil het liefst algehele radiostilte. we laten t dus even zo.
    mochten ze nu wel erg veel contact gaan zoeken en aandacht aan me besteden zal ik wel een nette mail sturen waarin ik bedank voor de aandacht, maar liever afstand hou.

12. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik zit in zo'n zelfde situatie en ik zou het ook negeren. Ik heb duidelijk aangegeven geen contact meer te willen en sma probeert het via mijn man. Mijn man is overigens wel heel duidelijk, die zegt haar gewoon dat ik geen contact wil. Misschien dat je man ook zo duidelijk kan brengen op het moment dat ze bijv. Vragen naar die kaart. Zo van ze heeft hem gezien, maar ze wil geen contact, dus ook niet via mail. Anders krijgt je van die interpretaties die langs elkaar heen lopen.

Helaas komt sma wel op verjaardag van de kinderen, maar dan geef ik uit fatsoen een hand maar meer niet....ze komt voor de meisjes niet voor mij...

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Inderdaad gewoon negeren. En voor jou zeker een pluim hoe je hier mee omgaat. Een hoop vrouwen zouden tussen man en schoonouders gaan staan! :)

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    +1

Moeilijk voor je dat wel denk
    Ik....

15. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Het ligt eraan wat er allemaal gebeurd is maar ik vind het wel positief dat ze toenadering zoeken. En ook zeker positief van jou dat jij het contact niet in de weg staat en je man met de kids erheen laat gaan. Misschien aangeven dat je het lief vind maar er nu nog niet klaar voor bent. Je hebt ook vrouwen die problemen hebben met hun schoonfamilie en van hun partner willen dat hij ook niet meer gaat. Tenzij er echt erge dingen zijn voorgevallen vind ik dat je dat niet mag eisen. Uiteindelijk is het wel de moeder van... die hem heeft verzorgd en opgevoed. Van haar kind houd. Uitzonderingen daar gelaten.

16. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou het juist niet laten oplossen door mijn man! Dan staat hij ertussen en dat zou eventueel problemen kunnen geven!

Inderdaad een net mailtje terug dat je niet wilt, of gewoon helemaal niets doen en je man kan dan zeggen dat hij niets heeft gezien als ze ernaar vragen!
    En mocht er weer toenadering gezicht worden kun je altijd nog ZELF laten weten dat je er geen zin in hebt!

17. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik zie het niet zozeer als oplossen dan wel dat mijn man vierkant achter mij staat over de beslissing die ik gemaakt heb. Hij hoeft het niet uit zichzelf te zeggen, maar als het ter sprake komt kan hij dit nogmaals benoemen. Maar goed zo ligt onze relatie tussen sma en man en mij.

18. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    moeilijk he? heb t er gisteravond later nog weer over gehad en we negeren t, maar als ze mn man ernaar vragen persoonlijk, dan geeft hij aan dat ik duidelijk ben geweest, het waardeer, maar alles wil laten zoals t is.

er was gisteravond namelijk nog een mail achteraan gekomen of t kaartje aangekomen was, en dat ze niet zeker waren of t de goede datum was, maar dat ze een fijne verjaardag wensen.

ik snap dat als je de achtergrond niet weet, het een een fijn gebaar en een postief iets lijkt. ik wil echter echt geen contact, er is teveel gebeurd. nu dus niet en in de toekomst ook niet, ik weet dit heel zeker.

als ze mij dan zonodig een plezier willen doen, dan moeten ze zorgen dat ze mn man en kinderen niet kwetsen, dat is t enige.

mochten ze hiermee doorgaan (met contact zoeken) zal ik wel persoonlijk op een nette manier laten weten hoe ik erover denk, omdat ik oom vind dat mn man dat niet hoeft op te lossen.

19. knap

knap Niet meer actief

Er is al genoeg ellende op deze wereld. Je hoeft niet te buigen maar kan ergens wel ee nieuw begin maken. Ik denk even van uit mij zelf misschie ben ik tevergevings gezint.... geef die mense gewoo weg nog een kleine kans.

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ik wou net gaan typen volgens mij ben ik de enige die denkt ach geef die mensen nog een kans maar dan lees ik dit haha

Ik heb 5 jaar ruzie gehad met mijn schoonmoeder ik was een k hoer een rotwijf en ik mocht niet in haar huis komen, toen de kleinkinderen er waren moest ze zich overal mee bemoeien en ze was eens zo boos dat ze hier spullen door het hele huis heeft gegooid, we hebben maanden geen contact gehad tot ik zelf naar haar ben gegaan en haar gezegd heb hoe ik erover dacht, ik wil een oma voor mijn kinderen en ik wil dat mijn kinderen niets mee krijgen over dat oma en mama elkaar niet mogen
    We deden dus normaal tegen elkaar ... En gek genoeg zijn we elkaar echt gaan respecteren en waarderen en hoefden we niet meer alsof te doen

Nu twee jaar later is ze een geweldige oma en de kinderen slapen elke 6 weken een nachtje bij oma oma komt 1 keer in de week hier en wij komen 1 keer in de week bij oma.

Ik persoonlijk vind dat het eigenlijk niet uitmaakt waar jij behoefte aan hebt ..... Ik zou denken aan waar je kinderen behoefte aan hebben zou je willen dat oma ze later kan vertellen dat hun het geprobeerd hebben maar jij het hebt afgehouden ? Mijn zoon van vier zou echt net begrijpen waarom ik oma niet wil zien want hij ziet namelijk wel dat oma heel lief is....

Als er voor jou gevoel echt teveel is gebeurd en het echt niet opzij kunt zetten....vind ik het iig wel heel goed van je dat je je man en kinderen wel naar oma laat gaan dat je er Indd niet tussen wil staan

Deel Deze Pagina