Nog heel vroeg in de zwangerschap en totaal niet zeker of het een jongetje wordt maar deze 4 namen laten mij/ons nu al niet los. Welke naam vinden jullie het mooist? Bedenk hier een Turks/Koerdisch jongetje bij. Rodin (Roodien) Alan (Aalan) Jihan (Djiehan, snel uitspreken Djan) Loran
Loran! Heel leuk! Ik vind Loras ook mooi, maar Loran had ik nog nooit van gehoord Rodin vind ik ook mooi, maar doet me denken aan de beeldhouwer Rodin (uitgesproken als Rodè met een neusklank op het einde)
Ik ken Jihan alleen als meisjesnaam (een Iraaks-Koerdische moeder van school heet zo). Ik zou kiezen voor Loran.
Ik wilde Rodin stemmen... totdat ik zag dat je het als Roodien uit wilt spreken Te zonde! Met Alan idem dito. Die zou ik op #2 zetten, maar nu ik zie hoe je het uitgesproken wilt hebben denk ik; nee. De snelle uitspraak van Jihan staat me niet aan. Je spreekt een naam uit zoals ie uitgesproken wordt door de ouders en twee uitspraken voor 1 naam vind ik ronduit gek. Loran zou i.p. voor mij op #3 komen, maar gezien m'n eerdere commentaar zeg ik nu; ja, doen! Kan prima voor een turks/koerdisch jongetje in ieder geval
Ik zou voor Rodin gaan, maar dan wel zo uitgesproken en dus niet als Roodien. Anders vind ik geen een naam uit je lijstje mooi.
Rodin spreek je in het kurdisch uit als Rodien, ze zegt ook denk er een Turks/koerdisch jongetje bij dus dit is niet de uitspraak zoals die in Nederland en bij jouw bekend is. Jack word in Nederlands toch ook uitgesproken als Sjak? Verder is de snelle uitspraak best belangrijk, je kind kan Marion heette als voorbeeld maar ik merk dat er al snel Marjon wordt gezegd, zo gek is dit dus allemaal niet en zij denkt hierbij na over eventuele uitspraken. Terug kerende naar het topic, ik zou voor Rodin of Loran gaan, hele klassieke stijlvolle namen
Nog voordat ik je bericht gelezen had had ik bij de naam "Jihan" meteen een nare associatie: Jihad. Daar zou ik dus niet voor kiezen. De andere drie namen lijken me prima, origineel en goed uit te spreken. Loran vind ik het mooist!
Jack als Sjak? Nooit van gehoord.. bedoel je niet Jacques? Jack wordt naar mijn weten altijd uitgesproken als Djek. Wat betreft Rodin ben ik het wel met je eens. Als het een bestaande Turks/Koerdische jongensnaam is, vind ik de uitspraak Rodien niet gek. Maar ik vind de Nederlandse uitspraak wel veel mooier.
Jack als Sjak heb ik nooit gehoord. Wel "Sjon" bij "John" en "Sjors" (soms ook zo geschreven) ipv George.
Haha, de Koerdische namen worden inderdaad op een andere manier uitgesproken dan bekend in Nederland, net als sjon, sjak enz, ik ken Rodin alleen als Rodien dus voor mij is Rodin weer een uitspraak om aan te wennen. Is die trouwens net als Robin? Dus een korte o en i? Bedankt allemaal voor jullie stemmen, dit bevestigd ook wel meer mijn gevoel
Over je 1e punt: ik dacht ook aan een turks/koerdisch kindje. Maar ben er zelf niet mee bekend dat het in die landen uitgesproken wordt als roo-dien dus niet zo gek dat ik het dan zonde vind van de mooie uitspraak roo-din (of de franse uitspraak die ook mooi is). Over je 2e punt: heb je helemaal gelijk in. Al vind ik het bij Marion/Marjon wel wat logischer.