nieuwe regels voor gastouder, klopt dit en wat te doen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door lovewinnie, 6 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb zaterdag een brief binnen gehad over wat een gastouder nu eigenlijk volgens de de nieuwe regels gaat verdienen.

dit zijn de vormen van kinderopvang volgens de brief.

1 informele opvang waarbij grootouders/vrienden/familie/buren zorgen voor de opvang van kinderen. de vergoeding die de overheid hierbij in gedachte heeft is 2.50 euro per uur voor maximaal 10 uur per week. gastouders moeten zich laten registreren bij een kinderopvangorganisatie.

dit wisten we natuurlijk al en ik viel daar gelukig buiten want heb een gastouder gekregen via het gastouderbureau en kende haar ook niet eerder. dan de volgende?

2 Thuiscreches, waarbij de gastouder minimaal 5 kinderen opvangt en waarbij de formele opvang is geregeld. De overheid noemt een bedrag van 4 euro per uur voor de gastouder. Voor deze vorm van opvang worden nieuwe eisen geformuleerd.

mijn probleem. ik heb een gastouder die nu al ruim 6 maanden alicia opvangt. ik heb met haar nooit problemen en voel me er prima bij en alicia heeft het ook erg naar haar zin. Ze heeft echter besloten dat ze het bij een gastkindje wilt houden en dat is dus alicia en heeft er alsnog 1 2e baan bij gepakt om toch genoeg te verdienen maar vind een kindje gewoon leuk om te doen en ziet er meer ook niet te zitten vanwegen der 2e baaan en dat zou anders slopent zijn.

hoe zien ze deze soort van opvang dan. moet ik straks op zoek naar een andere gastouder? of krijgt ze gewoon de 4 euro per uur zoals nu al het geval is. We zijn in contact gebarch tvia een gastouder bureau en dus kende ik haar niet van te voren. maakt dit verschil of dneken jullie dat er voor ons nisk veranderd. het zou me erg lijken als ik alicia naar een andere gastouder moet brengen omdat ze deze gewoon geweldig vind en ze is dol op hun dochter en dat is gewoon te zien. Ik denk niet dat de gastouder voor minder gaat oppasen want ze is ook geen miljonair en kan dan beter meer ureen gaan draaien als alfa hulp

wat denken jullie hiervan

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb er geen verstand van maar als ik het zo lees val je onder de informele opvang en krijg je dus maximaal 10x2,50 euro per week.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Lovewinnie, als jij haar daarvoor niet kende en ze houd het maar bij 2 kindjes van jij niet onder die regelingen. Voor de zekerheid zou ik als ik jou was even het GOB bellen

Deel Deze Pagina