Overprikkeld/onrustig => babymassage

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Aapje22, Apr 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,265
    42
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Lieve dames,

Ik ga proberen mijn situatie zo precies mogelijk te vertellen.

Mijn dochter heeft waarschijnlijk KMA en daarvoor krijgen we Pepti. Het gaat al een stuk beter met haar en is meer tevredener. Tevens heeft ze (verborgen) reflux. Daarom verdikken er de Pepti met Jbpm. Het bed staat omhoog en ook in de box ligt ze niet geheel plat.

Toch blijft mijn dochter onwijs onrustig. Het is zeg maar zo erg dat ze alleen maar in diepe slaapt valt in de auto. Overdag valt ze in slaap bij mij. Bij overleggen wordt ze wakker. Ook wordt ze driftig en slaat als een gek om zich heen. Ik heb al inbakeren geprobeerd maar dit mag niet baten.

Me tante zei dat ze ook veel overprikkeld is. Nu adviseerde ze mij om misschien een cursus babymassage te doen. Om te kijken of ze daar wat rustiger van wordt.

Nu wilde ik vragen of jullie denken dat het zin heeft. Ik weet dat er al veel moeders zijn met kinderen met KMA en reflux. Kijk ik wil nooit kunnen denken van 'had ik maar'. Maar ik vind het toch veel geld. Osteopaat gaan we ook binnenkort afronden omdat haar darmen en buik weer goed gaat.

Graag jullie tips of de babymassage zal gaan helpen. Of dat jullie het toch afraden?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Valt te proberen! Hier een overprikkeld meisje van 9 weken door kma en verborgen reflux. Hier veel baat bij rust en regelmaat. Kamertje verduisteren en naar haar signalen kijken en handelen. Alles wat wij deden was afgestemd op haar welzijn. En dit gaf snel resultaat na 2 weken een totaal ander kind. Ik had veel aan het boem van Stephanie Lampe: baby in een ritme waar je tips krijgt om een overprikkelde baby weer tot rust kan late komen. Of Stephanie Lampe | Beschrijving Baby in een ritme

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik heb wel zo'n cursus gedaan, nadat zoontje voor observatie opgenomen was in het zkh, en ik een kerr een totaal ontspannen baby had toen ik langskwam en hij net gemasseerd was door een zuster..

Zoontje bleek uiteindelijk dezelfde klachten als jouw kindje te hebben trouwens.

Ik vond het vooral veel gedoe:)
    We hebben het de eerste weken wel gedaan, maar je moet zorgen dat de kamer heel warm is (min 23 graden), alles komt onder de olie te zitten, en de plas, want een half uur in je blootje liggen zorgt er meestal wel voor dat ze gaan plassen.

Het werkt wel voor extra ontspanning, maar ook om even op een leuke manier met je kind bezig te zijn (meestal ben je aan het troosten, wiegen, of in slaap proberen te laten komen).
    Ik vond vooral het moment uitkiezen om het te gaan doen erg lastig: de momenten dat ik hem in slaap had, ging ik hem echt niet eerder wakker maken daarvoor, na een voeding kon niet echt ivm de reflux omdat ze vrij lang plat moeten liggen, maar als ik op andere momenten dacht: nu kan het! moesten we weer wachten totdat de kamer op temperatuur was e.d...

Zo'n massage duurt ook best lang, zeker als je kindje ontspannen wilt hebben, toch wel gauw een half uur. Dan vond ik tien minuten badje veel fijner...

Hier heeft uiteindelijk de rust en regelmaat (overigens zonder dat tien minuten laten huilen gedoe) het beste gewerkt. Massage e.d. zijn vooral extra dingen, dat kun je haast niet in je dagelijkse gang van zaken inbouwen.

Succes!

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Trouwens, is het mss een idee om over te stappen op de Nutramigen? Oudste had ook alleen pepti en bleef inderdaad onrustig, jongste leek het ook wel redelijk te doen op de pepti, maar toen wel op Nutramigen aangedrongen, en we kregen opeens een kindje wat heerlijk slaapt (slaapt nu met 4,5 maanden 10, 11 uur achter elkaar. Ter vergelijking: de oudste deed dat pas met 14, 5 maand).
    Nu terugkijkend, had de oudste ook strengere dieetvoeding moeten hebben, ook al ging het met de pepti al een stuk beter dan daarvoor.

5. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,265
    42
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Wij zitten nog in de probeer fase van de Pepti. We hebben hem nu 1,5 week. Over 3 weken terug naar de KA. Van de logopedist moeten we er 2 scheppen jbpm in doen. Alleen dan krijgt ze het niet uit de fles. Ook niet met en 123 speen. Dan duren de flessen een uur. Lijkt me niet goed.

Zal ze dan zo onwijs onrustig zijn van de voeding? We geven 140+5. Op de nutriton verpakking staat per 100 ML 1 schep. Dus volgens mij doen we het dan zo goed.

6. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,265
    42
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    150+5 bedoel ik haha. Dikke vingers op mijn mobiel.

7. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Probeer het anders toch eens met anderhalf schepje, kijken of dat beter gaat. Je gebruikt wel dat kleine schepje wat erbij zit toch, geen eetlepels ofzo? Omdat je het hebt over "scheppen";)

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Hier ook 2 schepjes JPBM met de nummer 2 speen van dr Brown met deze fles sinds ze 5 weken is en dat gaat perfect.
    Als ze het volgende week nog niet zo goed doet op deze voeding zou ik persoonlijk de ka bellen en vragen om Neocate of Nutramigen.
    Je meisje heeft zo te lezen nog erg last.

9. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hier ook een onrustig kindje: reflux en KISS. Ik ga babymassage proberen, volgende week eerste keer.
    Ben heel benieuwd!

Share This Page