Buitenspeelgoed peuter 2,5 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kramertje, 19 mei 2024.

  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.947
    5.656
    113
    Vrouw
    Nu het mooie weer er weer aankomt ben ik op zoek naar wat leuk buitenspeelgoed voor mijn bijna 2,5 jarige peuter.

    We hebben al een watertafel met accessoires, emmertjes, vormpjes, schepjes, etc. Ook heeft hij een visspel met visjes en hengel wat hij leuk vindt. Maar ik ben op zoek naar wat meer wat leuk is voor in de tuin.

    Zandbak en schommel willen we niet in de tuin, we wonen tegenover de speeltuin waar dit is, dus daar lopen we dagelijks even naartoe.

    Wat heb jij voor je 2,5 jarige peuter?
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.465
    4.025
    113
    noord holland
    Ik denk dat wat jij hebt, dat dit al genoeg is voor een 2,5 jarige. En inderdaad een zandbak of schommel, maar groot gelijk als je dat voor de deur hebt dan kun je daar ook heen. Zelfde geldt denk ik voor een glijbaantje?
    Iets van een loopauto/loopfietsje? Bal (met kegels)?
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  3. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.881
    2.619
    113
    Vrouw
    Wij hebben zo’n simpele glijbaan van little tikes tweedehands gekocht toen de oudste 1 was. Inmiddels staat hij al ruim vijf jaar in de tuin en er wordt nog steeds meer gespeeld. Echt zo leuk!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  4. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.532
    1.754
    113
    Buitenkeukentje, loopauto bigcar, waterbaan met bootjes vinden ze hier leuk.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  5. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.287
    6.818
    113
    Vrouw
    Planken/een plank. Die zet je op losse stenen en kunnen auto's overheen rijden. Of een tipi tent.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  6. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.178
    1.975
    113
    Echte materialen gebruiken :) Een echte mengkom, garde, pollepel, theepot, trechtertje, soeplepel, zeef, vergiet, oude bakvormpjes, gebruikte koeken-/steelpan, stamper, bakplaatje, litermaat. Je vindt alles voor een prikje bij de kringloopwinkel. Ipv een watertafel zou je ook een lekbak kunnen vullen met water. Verder: een bal, stoepkrijt, kleine stukken laminaat, een (tipi)tentje, boomstammetjes, tuinstoelkussen, houtschijven, verfkwasten (leuk met water!).
     
    Beausecret, nizzie86, Kramertje en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.930
    3.500
    113
    Stoepkrijt!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.947
    5.656
    113
    Vrouw
    Super wat een leuke tips, hier kan ik zeker iets mee :)
    Stoepkrijt en loopfiets hebben we inderdaad.
    Glijbaantje vind ik ook nog wel leuk, ga ik even naar kijken. En we hebben er eentje die zich met alles kan vermaken dus inderdaad ook een houten stok, stuk laminaat voor auto’s etc.
     
  9. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.986
    1.753
    113
    Bij warm zomer weer was hier een emmer water altijd al een groot succes. Met gietertje, klein emmertje, kopjes etc erbij. En dan lekker kliederen.

    Wij hebben ondanks zandbakken in de straat toch zo'n schelpzandbak gekocht voor in de tuin..En is echt een hele goede aankoop geweest. Hij speelt er echt graag mee. Als ik kook, speelt hij lekker in het zand.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.558
    3.195
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat hebben ze hier ook veel gedaan :p verven met water... heerlijk haha. En met de kleine kwastjes werden de nagels 'gelakt' .

    Verder; bij de action hebben ze nu plastic servies in de aanbieding - 5 bekertjes voor 0,88 cent - en zo ook een setje bordjes etc. Ook erg leuk voor in de buitenkeuken en/of de zandbak.
     
    rijo en Kramertje vinden dit leuk.
  11. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.947
    5.656
    113
    Vrouw
    Goeie tip ook, ga eens even later i de week langs de action hier.
     
  12. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    803
    509
    93
    Wat grotere auto's of bouw voertuigen om mee te spelen. Hier is dat een flink succes vooral als hij er ook nog eens op kan zitten. Traptrekker, ook leuk. Een bal.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  13. am1985

    am1985 Actief lid

    13 sep 2014
    112
    39
    28
    Een skippybal of dier of een scatch bal spel doen het hier goed. De tipi tent ook.
    Wij hebben naast een watertafel ook nog een kleine zandtafel.
     
    Vulpen en Kramertje vinden dit leuk.
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.055
    14.322
    113
    Hier ook eentje van 2,5 al is het motorisch nog niet zo'n held.

    We hebben een loopfiets (puky), traptractor (hij kan er sinds deze week ook echt mee rijden!!!), bobibike auto (maar de tractor is nu veeeeel cooler) en een stepje met 2 wieltjes achter. Echt steppen doet hij nog niet, maar hij snapt het idee en komt vooruit.

    Bij de kringloop een waterbaan gehaald. Geen idee welk merk het is, maar ze vinden m geweldig. Blauw ding met allemaal baan stukken een sluis en een handpomp om water naar boven te krijgen. Uiteraard gaat daar binnen notime zand bij en wordt het een grote modderparade, kleding onder t zand (wastips iemand?) en afgesloten met een zeer noodzakelijk bad.

    Overigens een plastic wasbak met wat speelkeuken spulletjes en wat bakjes en een gietertje deed het ook fantastisch hoor.

    Bellenblaas gaat meer op de grond dan door de lucht. Potje omdraaien en plassen stampen blijft de mooiste sport.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  15. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Onze 3 jarige is erg zoet met de waterbaan! Glijbaan en trampoline vind ze erg leuk. En steppen vind ze ook heel leuk!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  16. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.947
    5.656
    113
    Vrouw
    Tipitent vind hij wel leuk denk ik. Ga ik eens voor kijken. Misschien toch ook voor een zandtafel kijken. Kinetisch zand binnen vind hij ook top en de zandbak ook.
     
    am1985 vindt dit leuk.
  17. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.947
    5.656
    113
    Vrouw
    Hier ook geen motorische held. Heeft 2 loopfietsjes en buiten er een keer opgezeten te hebben gaat hij er liever mee wandelen…. Tractoren of skelters moet hij vooralsnog niets van hebben.

    Klieren met water, zand, rijst, auto’s en ballen vind hij het einde.
     
  18. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.572
    7.571
    113
    #19 Achterkantvandemaan, 22 mei 2024
    Laatst bewerkt: 22 mei 2024
    Wij hebben nog een glijbaantje, zandbak (kan je ook niks in doen, nog steeds leuk om mee te spelen, die schelpen), loopfietsje, maar ook voor een paar cent wat pionnen en gekleurde ringen van de action, kan je veel verschillende dingen mee doen. Parcourtjes uitzetten is hier favoriet. Stoepkrijt ook een favoriet. Ook grotere auto's voor buiten. En een loopauto waar hij dingen in kan doen. En ballen. Een kruiwagentje wordt ook veel gebruikt.

    Voor z'n tweede verjaardag krijgt ie dit:

    https://www.bol.com/nl/nl/p/smoby-black-decker-bricolo-speelgoedwerkbank/9200000047431770/?s2a=

    Van opa en oma krijgt hij een driewieler met aanhangwagentje.

    Deze staan ook op z'n lijstje, niet perse voor in het zand, maar hij is gek op cijfers en letters.
    https://www.hema.nl/kind/speelgoed/buitenspeelgoed/zandvormen-alfabet-15840129.html?utm_source=tt&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Lijstje.nl&utm_content=12_Deeplink_linkgenerator_

    Maar het liefst is hij gewoon samen aan het spelen met niets wat we dan tot 'iets' omtoveren met een fantasiewereld er omheen.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.055
    14.322
    113
    Hier was dat ook met dat loopfietsje hoor. Heeft de nodige rondjes aan de hand gemaakt totdat hij er op durfde te zitten. Toen deed zn zus t een keer voor (30kg op een puky...) en gingen die helden sokken aan.
     
    Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina