Zodra Renske ziek is en het houd langer dan 3 dagen aan dan ben ik uit mijn doen. Zo slaapt ze afgelopen week zowel overdag als s'nachts slecht.(wat logisch is als je vol zit met slijm) Dus ik kan niet bijtanken. En als ik vroeg naar bed ga kan ik niet meteen de slaap vatten. Ik kan Heeeeel slecht tegen slaap tekort. Ook vind ik de fles en hapjes een big isseu. Zo kan ik balen als slecht drinkt en ook wil ze niet echt hapjes. Ik dring het haar niet op. Maar word er wel zenuwactig van..En wat is normaal Qua hoeveelheid wat ze moet eten aan groente en fruit, Want volgens het CB moet ze volgende maand op 3 Flessen en ik heb het gevoel nooit gaat lukken.Ik baal van mij zelf dat ik niet kan accepteren als ze wat minder eet, ik weet wel dat het vanzelf goed komt maar dat onrustige gevoel is heel moeilijk te relativeren en weg te krijgen. Soms dan barst de bom en dan ga ik met dingen gooien (niet waar de kleine bij is) Of hard schreeuwen. Ook heb ik het gevoel dat ze in de omgeving als enige van haar leeftijd vaak ziek is. ze is al 3 x verkouden geweest en ze heeft 1 x buikgriep gehad. En op het Cb lullen ze ook maar wat ja heel goed dat u met 6 maanden start met bijvoeding, maar ze moet met 7 maanden al goed fruit en groente eten want ze moet op 3 flessen yeah richt. Pfff mama zij is zwaar maar ik houd super veel van ons meissie hoor! Ik weet dat er mama's zijn met veel ergere problemen met hun kleintjes. Maar ik hoop dat iemand dit herkend...En ik ben het weer ff kwijt.
Hier hebben we op dit moment bij 1 van de 2 tandendrama (denk ik tenminste) en die eet ook zo slecht. En dan herken ik helemaal wat je zegt, dat je ondanks dat je weet waardoor het komt, toch gefrustreerd raakt. Ik had 't in begin ook met boterhammen geven. Altijd als ze ergens anders waren voor de lunch aten ze allebei 2 boterhammen, terwijl ik er met moeite eentje in kreeg. Grrrrrr, wat ben ik daar vaak pissig om geweest, hahahaha.. En ook ik heb vaak gedacht; dat gaat nooooooooooit goedkomen die fles eraf, gezien de hoeveelheden die ze eten. Maar, het is allemaal goedgekomen, hihi. Ook hier eten ze 's avonds nu gewoon met de pot mee. En als ze eens een keer echt niet willen eten, dan krijgen ze gewoon een fles met opvolgmelk. Maar dat komt echt bijna nooit voor....
Wat vervelend dat je zo reageert op je zieke kindje! Ik heb zelf juist de neiging om te huilen als mn meisje zich vervelend voelt. Hier worden ook minder flessen leeggedronken nu ze ziek is maar de HA drukte me op het hart dat ik direct terug moet komen als ze de helft van haar voeding laat staan en geen plasluiers meer heeft. Daar zitten we gelukkig nog niet aan. De welbekende tip; het CB laten lullen! De tips neem je aan, en verder doe je wat je goed lijkt. Met 6 maanden beginnen met bijvoedig en bij 7 maanden een fles vervallen dat is natuurlijk nooit haalbaar, dus doe lekker op het tempo van je meisje! Als je met 4 maanden begint dan is het logischer als je met 7 maanden al voedingen vervangen hebt....
Sannie, pfff met 2 ben je iid ook wel zoet. Soms dubbel drama, maar er hopelijk dubbel zo snel van af. Suusjeuh, HEt huilen staat mij nu ook nader dan het lachen. JE kunt je zo machteloos voelen, en ook het gevoel dat je iets verkeerd doet. Terwijl je weet dat je niets verkeerds doet... Volgens mij heeft ze nu ook van alles te gelijk, ziek, sprongetje tandjes (overal op bijten) maar in mondje mogen kijken ho maar.
ja dat is erg lastig! ik herken het wel. ik probeer dan altijd een stapje terug te doen voor mijzelf. en ik houdt in gedachten: als ze echt honger of dorst hebben dan laten ze dat weten, en ook wij volwassenen hebben wel eens minder trek, zeker als we ziek zijn. En het cb... laat die maar lullen, jij weet wat goed is voor jouw kleine
Ik weet helemaal wat je bedoeld.. Hier is het ook niet altijd rozegeur en manenschijn helaas en zeker niet als ze ziek is.. Maar ik heb voort zoiets, laat ze maar lullen, ik doe het op mijn manier..
mijn jongen drinkt nog steeds 3 flesjes!onze CB vindt dat prima.met 6 maanden denk ik dat hij er 5 van dronk.ons werd toen verteld dat wanneer hij voldoende groent en fruit eet zal hij zelf 1 flesje laat staan. en dat is ook gebeurd.
Kan me indenken dat je je niet goed voelt als je kindje ziek is. Helemaal als je zelf niet aan je rust toe komt. Over de hapjes en die flessen..! Maak je niet druk! Doe het op jullie tempo! Als je kindje met 6 maanden begint met bijvoeding, dan kan het nog niet volledig goed en soepel lopen met 7 maanden hoor! Heel normaal! Begin met een paar hapjes en dan komt het vanzelf wel meer. Als je kindje dan een volledige groente en fruithap krijgt, kun je de flessen gaan aanpassen. Dus je doet het prima! Volg gewoon je gevoel. Het cb heeft leuke gemiddelden, maar vele kindjes zijn nou eenmaal niet gemiddeld he!
Helpt de vader wel een beetje mee als jullie kindje ziek is? En eten, dat komt wel goed, maak ej e rniet zo druk om. Je moet helemaal niks van het CB, dat bepaal je gewoon zelf. Hun geven alleen advies.
Tukker, Idd als je met 6 mnd start moet je rekenen dat een baby ongeveer 3 mnd de tijd nodig heeft te wennen...hoeveelheid moet je je maar niet aan houden..dat voorkomt een hoop stress.. Je bent nog niet zo lang bezig toch...en het CB houdt alelmaal standaard richtlijnene aan...en Renske is gewoon niet standaard Mss heeft ze gewoone en iets wat lagere weerstand op dit moment icm tandjes en hetw eer...niks ana te doen! alleen wel heel rot voor jou ...en echt klote dat je zo slecht goed kan slapen ... Als je weet wat ze wel lust en graag eet, zou je de fles daarvoor iets kunnen verkleinen mss? of het hapje iets voor de fles geven...zodat ze dan eet op een echt "trek/honger" moment...!? Ik bied Mirza ook 3x per dag aan, vind het ook wat veel eetmomentjes en je bent er toch even mee bezig, plus de troep die het geeft en alle andere dingen erom heen, maar zodra hij gaat hangen en langzaam doet, stop ik het gewoon...morgen weer een dag knuffie
hey! het is helemaal niet gek als je je er zo over voelt hoor! zolang je het maar niet laat merken en je zegt dat je dat niet doet...dus dan moet je je ook helemaal niet druk maken en ja dat je zo slecht tegen het slaap en uitrust te kort kan dat kan ik me voorstellen..dat heb ik ook heel erg, 1 slechte dag/nacht geen probleem...2 trek k nog wel een beetje...maar na de derde kan ik het ook niet zo goed meer aan.. nu ik terug kijk op een lange periode ziekzijn hier dan weet ik dat ik de volgende keer gewoon niet schuldig moet voelen en gewoon mee zieken, lekker lang op de bank..desnoods de hele dag samen op jou bed vertoeven...zorgen dat je makkelijk eten/drinken kan geven ... en geef er gewooon aan toe dan slaap je misschien niet maar het is wel wat rustiger je huishouden,vriend,vrienden,evt werk... moet desnoods maar een paar daagjes wachten... je moet niet alleen goed voor je kindje zorgen maar ook voor jezelf! en als het kan laat de papa even 'oppassen' en neem een lange lekkere douche en duik even extra vroeg onder de dekens
Mooi gezegt. Ik word ook knorrig hoor als me kinderen ziek zijn en zeker ook als ze een paar nachten slechter slapen. Dat over het eten. Adem in adem uit neem de tijd ze MOETEN niks met 7 maanden het is een advies pak het aan op jou manier ze eten ooit brood groenten en fruit. Wanneer komt van zelf goed. Dat met die flessen de een drinkt ze met 6 maanden nog maar 2 de andere met 9 maanden nog drie elk kind is gewoon anders. Doe het op jou manier de manier die bij jou en jou kindje past en laat het echt los van het MOET dit MOET.
Lieve Tukker, ik denk dat we allemaal wel jouw verhaal herkennen en vooral als de kleintjes ziek zijn. Meid het is jouw dochter en de manier die jij hanteert is gewoon goed want je houd van haar en wil het beste voor haar. Naar het cb moet je niet altijd luisteren en gewoon jouw gevoel volgen! En het allerbelangrijkste, meid het komt helemaal goed
Vervelend dat je dochtertje zich niet lekker voelt. Ik kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment even zat bent. Dat is echt niet gek. Zeker als je al een aantal nachten slecht geslapen hebt. Ik word altijd ziek als ik een paar nachten niet / nauwelijks geslapen heb. Iedereen reageert daarop op zn eigen manier. Probeer wel rustig te blijven tegenover je dochtertje. Als jij zenuwachtig en onrustig bent, merkt zij dat en dat helpt natuurlijk niet... Het is echt niet erg dat ze even wat minder eet. Mijn dochtertje heeft ook een periode gehad dat ze slecht dronk en at. Geen probleem zeiden ze bij mij op het cb. Fruit en groente is nu nog bijvoeding, dus als ze dat even niet wil moet je het niet opdringen, dan wil ze straks helemaal niet meer. Als ze maar genoeg drinkt. Ongeveer 500 cc per dag. Vorige week begonnen met brood en 8 maanden potjes. Daar wilde ze niets van weten, want er zitten stukjes in. Brood wil ze nog niet. Nou ja, dan niet. Komt vanzelf. En wat betreft de hoeveelheid flessen. Ze krijgt bij mijn nog steeds pap + 3 flessen. Ze drinkt het nog allemaal (soms 50 over), dus ze zal er nog wel behoefte aan hebben. En bij mij op het cb zeiden ze dat ik dat voorlopig nog maar zo moest houden. Pas als ze volledig fruit, groente en brood eet gaat er pas 1 fles af. Ben blij dat ze zo makkelijk zijn bij mij oo het cb. Dorp hè Beetje lang verhaal geworden, maar....probeer je niet zo druk te maken. Alle kinderen hebben wel mindere periodes, maar daar komen ze ook weer uit! Sterkte meis! *knuffel*