slaapperikelen baby 5 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mcm78, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,
    mijn 5 maanden oude dochtertje is nooit een geweldige (nacht)slaper geweest, maar het begint nu wel heel erg te worden. Overdag met slaapjes gaat het redelijk (ze slaapt dan vaak een uur of 2 a 3), maar 's nachts lijkt ze niet meer in slaap te kunnen vallen. Ze wordt minimaal nog drie keer per nacht wakker (soms vaker), en tot voor kort ging ze dan met een speentje en een aai over haar bol, en soms een voeding meteen weer slapen, maar helaas blijft ze tegenwoordig een, anderhalf of soms zelfs twee uur wakker, en dat ook luidkeels en mopperig... Ik ga nu al om een uur of half 9/9 u naar bed, om toch wat slaap te krijgen, maar het begint me echt op te breken. Overdag bijslapen zit er niet in, aangezien ik ook een 3-jarige heb.

De eerste keer wordt ze meestal wakker voor een voeding, de rest van de keren heeft ze niet echt honger, maar wil ze wel graag aan de borst. Dan valt ze in slaap, maar zodra ik haar in bed leg is ze weer wakker. Verder ligt ze enorm met haar armen en benen te maaien, met haar speen te spelen (die ik vaak in het donker ergens op de vloer moet zien terug te vinden), en te mopperen en soms ook echt gewoon keihard te brullen. Soms valt ze weer in slaap als ik haar in een soort houdgreep neem om haar ledematen rustig te krijgen (hand op haar hoofd om haar speen in haar mond te houden, arm op haar ene arm, hand op haar andere arm en arm op haar beentjes), maar vaak wordt ze dan 10 minuten later toch weer wakker. Inbakeren kan niet meer want ze draait al.

Ze heeft net wel een week in het ziekenhuis gelegen, en toen was ik 24u per dag bij haar, dus dat zal allemaal wel meespelen, maar dit was al begonnen voordat ze ziek werd, en het wordt eigenlijk alleen maar erger. :(

Wat ik al doe:
    - bedritueel (pyjama, borst, boekje, liedje zingen) en ze gaat dus ook dan wel meteen slapen, alleen als ze dan later wakker wordt valt ze dus niet makkelijk meer in slaap
    - doekje met mijn geur bij haar
    - Alles donker houden 's nachts, weinig drukte en praten, niet optillen (tenzij voor een voeding of als ze een schone luier moet)

Iemand tips? Slaapt ze teveel overdag? Ik durf haar niet zo goed overdag minder te laten slapen, want als ze oververmoeid raakt slaapt ze nog minder 's nachts vrees ik. Maar dit begint mij echt totaal op te breken, ik kom zo nog maar aan een uur of 4 a 5 slaap per nacht...

Deel Deze Pagina