Buitenspeelvlekken niet uit kleding

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 14 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Wie heeft de goude tip! Ik heb kleding van mijn dochter waar van die grauwe buitenspeel vlekken in zitten, van in het zand spelen enzovoort.

Ik gebruik witte reus en was op 30 graden. Eerder wel eens vanish gebruikt maar naar mijn idee werkt dat voor geen meter.

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ja hier ook soms gaat eruir en soms,niet gebruik shout vlekken spray maar dasty werkt ook heel goed vd wibra

Of je moet die kleine ge kleurde flesjes halen die heb je voor elke soort flesjes

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Ossengal zeep!!

4. Koon

Koon Niet meer actief

Groene zeep

5. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Mijn vriendin heeft laatst zo'n paars flesje vlekkenspray van de Vanish gebruikt voor stiftvlekken in de bank en die vlek is er compleet uit gegaan. Misschien dat dat helpt?

Oh, en iets warmer wassen als je vlekken hebt. Dan duurt het programma iets langer. Ik had laatst vlekken van zinkzalf en die gingen er niet uit op 30 graden, maar wel op 40 graden.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik gebruik meestal vanish of ossengal zeep. het meeste gaat er wel uit met ossengal. ik was dan op 40 graden en dan de lange was met voorwas.
    met korte was zitten er vaak nog vlekken in.

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Weet je zkr dat het gaat om vlekken vam zand etc? Hier zijn heel veel kleren verpest door bellenblaas. Dit geeft ook grijze of witte vlekken (afhankelijk vd kleur kleding) dit komt door de combinatie van bellenblaas en wasmiddel.

8. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb hier altijd pre wash van dokter beckmann geloof ik, is een spray. Dit spray ik voor het wassen op de vlekken, en dan de vlekken stand aan op de wasmachine. Krijg tot nu toe alles schoon, modder, gras, chocolade etc.

9. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Inderdaad ossengalzeep! Goed inzepen, laten intrekken en wassen. De stick vind ik trouwens minder dan de zeep. Vanish doet hier echt helemaal niks.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ossengalzeep in een flesje met een borsteltje erop.
    Voordat het in de was gaat inwrijven en even laten intrekken.
    Vorige week had dochter op witte broek tomatenvlekken en aardbeienvlekken.
    Broek is na wasbeurt weer als nieuw.
    Ik was alles op minimaal 40 graden.
    Op lagere temp krijg ik veel kleding niet schoen en is ook niet al te best voor wasmachine ivm kalkaanslag en achterblijven wasmiddel.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Smerige kleding met vlekken zet ik altijd minimaal een dag in een emmer met een sopje van Groene Biotex. Lekker lang laten weken en daarna gewoon wassen in de wasmachine. Tot dusver gaan alle vlekken er hiermee uit.

Afgelopen week een piratenbroek uit een zak met gekregen verkleedkleding geplukt. Ding heeft jaren vol met vlekken in die zak gezeten blijkbaar.
    Heb het in een sopje met Groene Biotex paar dagen laten weken en toen gewoon gewassen. Is nu brandschoon!

Hier dus fan van Groene Biotex.

12. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Even voor spoelen in een emmer met groene zeep en als ze echt hardnekkig zijn met het blok groene zeep eroverheen wrijven.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ossengalzeep.

14. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Bij mij wil bv met grasvlakten afwasmiddel ook goed helpen. Insmeren ermee en in de wasmachine en schoon

15. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Dank jullie wel! Ik lees veel Ossengalzeep dus die ga ik morgen eerst eens proberen! Werkt dat niet, dan de andere opties :D en warmer wassen dus

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Gewoon afwasmiddel, uurtje in laten trekken, wassen en hier zijn alle vlekken verdwenen. Heb allerlei vlekkenspul uitgeprobeerd, maar afwasmiddel werkt het best hier.

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    heb zelden vlekken die er niet uit willen..
    als er echt vlekken in zitten dan is vanish of ossengal net wat ik heb staan wel voldoende..

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Omo Ultimate! Ik zweer erbij haha!
    Bij hardnekkige vlekken zoals pastasaus, eerst een nachtje inweken met die waspoeder van Omo, en dan in de wasmachine.

En 30 graden??? Ik was bijna alles op 95 graden.
    Ik was op zijn minst 40 graden en dan alleen wol of hele fijne was.

Cilit Bang keukenreiniger op vlekken doet trouwens ook wonderen haha

19. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Welk afwasmiddel is het beste dan?

En vanish werkt hier dus nooit. Maakt niet uit welk programma ik draai en hoelang het al heeft staan weken of de directe spray of poeder voor de machine, het doet niks.

Ik doe altijd minimum 40 graden was.

20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Heb hier nu een vlek in een lichtroze broek, ik gok vlekken van de zwarte rubberen tegels onder het klimrek van school. Alleen heb de broek al gewassen...Heb er van tevoren vlekkenspray op gedaan maar dit heeft helaas niet geholpen:( Iemand nog een tip die nog helpt terwijl de broek al in de was is geweest?

Deel Deze Pagina