Buitenspelen en lekkers krijgen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Benzoblij, 25 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Heel lastig inderdaad.Het valt hier gelukkig nog wel mee,maar als het de spuigaten uit zou lopen zou mijn dochter het toch eerst moeten vragen of ze iets mag.Ik wil niet dat ze de hele middag door loopt te snoepen.En chips is hier alleen voor in het weekend of op feestjes.Dan maar een strenge moeder.

2. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Drinken geef ik alleen aan m'n eigen kinderen (of er moet echt een kindje bij ons aan het spelen zijn). Snoepje e.d. komen ze altijd netjes vragen. Maar de meeste moeders zeggen inderdaad ook dat ze het eerst even aan mama moeten vragen of het mag. En snoep uitdelen ook niet zo vaak aangezien er hier aan de poort ongeveer een stuk of 15 kids wonen... en ja als die op een mooie dag allemaal buiten zijn.....:D

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.094
    113
    Ja hier ook. Pff, voel me ook de saaie/niet-leuke moeder omdat ze hier dus vaak niks krijgen. Vind het gewoon niet nodig. En tuurlijk best met een warme dag iets van limonade of water, maar vandaag vroeg zelfs een buurtkindje wat hier nu dus regelmatig speelt of ie een ijsje kreeg.
    Eeh.. Nee, we hebben net de boterham achter de kiezen.
    Nou, toen gingen ze wel bij de buren spelen. En ja hoor, 5 min later aan de chips.. Grr..
    Maar dus ook mijn kids en ik vind dat dus zo niet nodig.. Ook maar eens een gesprekje aan met de buurvrouwen..
    Ben blij dat ik niet de enige zeikerd ben :D

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Hier hebben we het er met verschillende moeders uit de buurt over gehad dat we in principe na schooltijd onze eigen kinderen van iets lekkers en wat drinken voorzien, maar verder niet.
    Heel af en toe met warm weer komen ze weleens een ijsje bietsen, maar dat is dan eigenlijk altijd in het weekend.
    Wij eten om 17 uur, dus ik word er niet vrolijk van als mijn zoon om 16.45 uur bijv. Nog ergens chips krijgt.
    Gelukkig trekken we hier allemaal 1 lijn in.

5. tuc

tuc Niet meer actief

ik wilde dat jullie allemaal bij mij in de buurt woonden:p

Deel Deze Pagina