voor de moeders met 3 of meer kids

Discussie in 'De lounge' gestart door odet, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

ik weet niet of het hier goed staat, aar ik wist niet waar ik het anders neer moest zetten.

ik heb 2 kinderen.
    1 van 3,5 en 1 van 9mnd.
    ik heb vaak het gevoel dat ik of de ene of de andere te kort doe.
    ik vindt het moeilijk om mijn aandacht tussen de kinderen en het huishouden te verdelen.

hoe doen jullie dat met meer dan 2 kinderen?
    voelen jullie je nooit schuldig, of hebben jullie nooit het gevoel je kinderen te kort te doen?
    ik heb "maar" 2 kinderen en ik vindt het al moeilijk, laat staan als het er 3 (of meer) zouden zijn.

hoe doen jullie het?

2. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb die tijd ook gehad hoor, toen mijn oudste drie kinderen nog niet op school zaten.
    Ik deed behoorlijk veel als de oudste twee voor hun middagslaapje op bed lagen.
    Als dat niet lukte plande ik aan het begin van de dag een uurtje huishouding. Ze waren dan vaak lekker aan het spelen. De rest deed ik dan vaak 's avonds als ze op bed lagen.

Ook probeerde ik wel elke dag er even uit te gaan, al was het maar even langs de eendjes of een klein boodschapje.
    Ook hielp het voor mij als ik per dag even met de oudste wat samen met haar ging doen. Lekker kleuren aan tafel, boekje lezen etc. Dat zij even alleen de aandacht kreeg.
    Je moet jezelf het gevoel geven dat je je best er voor gedaan hebt en dat je meer eigenlijk niet kan.

Ik ben niet zo'n type die meer geniet als mijn huishouding helemaal op orde is. Ik laat de mand met was gerust wachten omdat ik liever met de kinderen iets leuks ga doen.
    Ik vind het fijner als ze later nog weten wat voor leuke dingen we met elkaar deden als dat ze het alleen maar over een soppende en poetsende mama hebben.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    heb er 4 en ze krijgen allemaal hun aandacht..
    nu scheelt het dat er veel leeftijdsverschil zit tussen 2 en 3... en nu krijgen 3 en 4 wat meer aandacht omdat ze nog klein zijn..

idd wat tijd proberen in te ruimen om met elk kind even wat te doen.. even quality time..

Deel Deze Pagina