Er moeten hoog nodig wat kilo's af, de sportschool is niet mijn ding ik wil thuis gaan sporten. Ik wil 's avonds oefeningen doen als de kinderen op bed liggen, en woensdag en vrijdagmorgen een 1 uur lopen. Wat is een mooi programma om te doen, die je via youtube kunt volgen?
Drink meer water om mee te beginnen. Ga meer lopen in plaats van fietsen. En koop wat gewichtjes voor thuis, zonder gewichtjes kun je thuis sporten tot je een ons weegt maar strakker zal het er niet op worden..
30 day shred van jillian michaels vond ik goed inderdaad Anders Shaun t t25 die vond ik ook goed en deze is wat nieuwer, je hebt meer afwisseling
Ik heb ook 30 day shred gedaan, goed te doen, Daarna ripped in 30 (ook Michaels) en nu body revolution (ook Michaels)
Ik sport ook thuis en doe veel billy blanks en tifany hij heeft meerdere filmpjes zij heeft ook meerdere filmpjes . Ik voel me er goed bij en voel me fitter .
De volgende YouTube channels zijn goed: Befit met verschillende oefeningen: https://www.youtube.com/results?search_query=Befit FitnessBlender is helemaal geweldig. Je kunt ook programma's van bijvoorbeeld een maand volgen met elke dag een ander YouTube filmpje. Dit in combinatie met voedingsschema's etc: https://www.youtube.com/user/FitnessBlender/playlists Met 30 day shred zou ik wat voorzichtig zijn. Ik ken verschillende mensen die hierdoor (tijdelijke) blessures gekregen hebben. Het is niet aan te bevelen om meer dan 1 dag achter elkaar dezelfde spiergroep te trainen. Daarom ben ik zo fan van het programma van FitnessBlender omdat je daar elke dag een andere oefening doet. Het kost weinig met veel resultaat: https://www.fitnessblender.com/plans
Ik lees even mee! Bij mij is het niet dat ik een hekel heb aan de sportschool maar meer dat ik daar geen tijd voor heb i.v.m werk van mijn man. Ik kreeg als tip om, als je begint met hardlopen, de app Rennen met Lenny (als ik het goed heb) te downloaden. Dat schijnt echt voor beginners te zijn om het rustig op te bouwen. Dat ben ik van plan om te gaan doen, heb ervaringen gelezen en er waren mensen bij die al meer dan 10 jaar niks aan sport deden en toch binnen 3 maanden 5 kilometer konden hardlopen! Verder tipte iemand in mijn omgeving om intensieve work outs af te wisselen met b.v pilates om de spieren te rekken en strekken. Waar ik zelf vooral bang voor ben is dat ik de work outs niet juist doe en op die manier blessures ga krijgen. Vandaar dat ik het rustig op ga bouwen i.p.v direct fanatiek erop. Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe jullie jezelf motiveren? Ik vind het veel te makkelijk om te zeggen: vandaag niet, morgen weer. Maar de volgende dag is het dan hetzelfde liedje.. Ik heb al eens foto's op de koelkast gehangen en motiverende spreuken maar helaas maakten die foto's me alleen maar ongelukkiger
Missmonny: Ik motiveer me zelf niet denk ik , ik sport rond twee uur s middags . Standaard: Dinsdags na het werk ,woensdag na mijn werk , vrijdag rond twee uur eerst huishouden , en zaterdags s ochtens als manlief na zijn werk gaat . Soms sport ik donderdags ook , maar dan valt een andere dag weg . Deze week bv viel de zaterdag weg [ omdat manlief vrij was] , heb ik de donderdag gesport . Gewoon doen en eetpatroon aanpassen kom je een eind . Ik sta al een aardig tijdje op 67 kilo als het goed is. Weeg me 1 keer in de maand , ik sta goed maar wil graag nog twee kilo er af om spelling te hebben als we op vakantie gaan in september. Verder hoor je mij niet klagen, ik sport nog om fit te blijven en omdat ik me er goed bij voel.
Ben een groot fan van thuis workouts! Helemaal van Follow fitgirls, van Marlou Volkerink. Diverse workouts, voor specifieke zones, maar ook voor algeme conditie. Je kunt ze gelijk meedoen als je het filmpje aan zet. Zou verder ook proberen of je er een gewoonte van kan maken om na het eten te gaan wandelen (heeft mijn vriend die ook wat kilootjes kwijt wilde ook een periode gedaan en in combinatie met minder eten en echt niet meer snoepen, heeft hij best resultaat geboekt). Zwemmen is ook een goede om de conditie op te bouwen en is wel een hele geschikte lichaamsworkout. Goed voornemen van je! Heel veel succes!
Ik heb 30days shred gedaan en dat zou je elke dag achter elkaar moeten doen maar ik heb het 1x gedaan en daarna echt enorme spierpijn.. kon amper de trap af lopen.. Dus weet niet of dat nou gezond is..
@Marnat hoe kies je dan welk filmpje welke spiergroep? Heb je daar een schema voor? Ben bijna klaar met bodyrevolution en wil dan eigenlijk een eigen schema doen ipv een kant en klaar programma, maar moet mijn weg daar nog een beetje in vinden
Nanette: Ik heb geen schema , ik pak gewoon wat filmpjes . Kracht veel en abs , bij mij zit het vet veel op mijn buik en mijn onderbuik moet ook wat af maar gaat niet echt vlot . Workout en cardio doe ik ook nog wel , er gaat niet echt meer wat af is mijn gevoel , hoeft ook niet . billy banks heeft me wel erg geholpen , als ik kijk naar vier jaar terug toen was ik 73 kilo en nu 67 kilo en soms 66 ik schommel wat daar tussen. Als ik in september dus 65 /66 kilo mee zou kunnen nemen op vakantie is erg fijn. Dan mag er twee kilo op komen hihi . Mijn broek maat is al een jaar of meer 38 en dat is prima ,zo lang dat zo is vind ik het ook goed. Oja ik sport ook omdat mijn cholesterol te hoog is 4.2 dokter assistente willen hem lager hebben. Denk eerder dat het erfelijk is , mijn moeder heeft het ook . Ik ga nu van af gister vis olie gebruiken , ik las dat dat misschien het omlaag haalt . Meer kan ik ook niet doen fietsen sporten en straks ook nog zwemmen , lijkt me genoeg beweging. Manlief moet er ook nog wat af hebben is nu 92.2 hij wil naar 88 kilo . Hoe veel mag /moet jij er nog af hebben? of gaat het jouw ook alleen om fit te blijven. Ik heb wel eens gelezen dat je er mee bezig was , maar hoeveel er af is of moet weet ik niet meer . Ja ik hou je in de gaten hihi.
Klopt, bewegen is gezond en spierpijn is niet erg. Maar bij 30 days shred gebruik je elke keer dezelfde spiergroepen, dat is niet verstandig om elke dag te doen. Beter elke dag een andere spiergroep en je benen kunnen volgens mij wat meer hebben.
Dat klopt ook, maar ze zei 1x gedaan en toen spierpijn. Als je naar een sportschool gaat heb je dat die eerste keer ook.
@Marnat Haha.. alleen maar leuk om te lezen dat je het nog weet! Ik was 107 kilo, inmiddels 75!! Joepieeeeeee heel lang over 81 naar 75 gedaan en toen kwam ik er achter dat de medicatie voor mijn schildklier opgehoogd moest worden. Daarna ging het weer wat makkelijker. Ik ben 176 lang, dus opzich ben ik hier redelijk tevreden mee, maar 70 of 69 zou ook best leuk zijn Maar daar ga ik me niet gek door laten maken. Bij mij zit het meeste nog rond mijn kont en bovenbenen, die wil ik graag strakker hebben voor de bikinitijd.. maar ach.. als het niet lukt is het zo ook goed.. zwaarder worden dat wil ik niet meer
Ik heb vroeger veel via youtube gesport met de workouts van jillian micheals, bodyfit by amy enz... ben er wel mee mijn zwkilo's kwijt geraakt, maar echt tevreden was ik niet helemaal met mijn lichaam. De boel mocht wel wat strakker.. Maar sinds anderhalve maand heb ik hasfit ondekt. Op hun site staat gratis fitness (en maaltijd) programma's voor thuis. Samengesteld door de coach natuurlijk. Je kan kijken welke workout het beste bij jou past en het enige wat je moet doen is je aan de schema houden en volhouden natuurlijk! Ik ben begonnen met de beginner workout program om kracht en conditie op te bouwen en doe nu de motive program voor nog meer uitdaging. Ik heb met hasfit geweldige resultaten bereikt! Ben nog meer in vet afgevallen en alles is nu mooi strak met zichtbare spieren op mijn armen en buik Ik vind het weer leuk om mezelf in de spiegel te zien! Echt ik raad het iedereen aan! Daarnaast houd ik mijn calorie inname bij via de mfp app. Ik heb hiervoor een keukenweegschaal aangeschaft, zodat ik alles goed bij kan houden