Zoontje voor het eerst ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanJurre, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Even mijn zorgen van me afschrijven, mijn man wordt gek van me zo langzamerhand ;)

Sinds woensdagavond is mijn zoontje zo ontzettend verkouden :( Hij moet heel erg veel hoesten, soms blijft hij er in hangen en vergeet hij even te ademen, echt doodeng vind ik dat (heeft hij gelukkig vandaag nog niet gehad). Soms moet hij ook zo erg hoesten dat hij er van moet overgeven, gister kwam het zelfs zijn neus uit, zo zielig!!

Verder zit hij helemaal vol met slijm en klinkt hij sinds zaterdag als een astma patient, heeft echt zo'n eng piepje in zijn ademhaling. Zijn afgelopen weekend ook naar de HA post geweest om hem voor de zekerheid even na te laten kijken, maar hij is verder gewoon gezond gelukkig en hij moet het gewoon uitzieken.

Eigenlijk mag ik helemaal niet klagen want hij is er helemaal niet vervelend onder, slaapt iets meer en is verder hartstikke vrolijk... En drinkt ook zijn flessen nog steeds goed leeg (wel iets minder dan normaal maar hij komt toch wel aan minimaal 850 cc per dag).

En toch ben ik bezorgd.. hoe moet dat ooit als hij echt een keer goed ziek wordt? Dan kan je me wegdragen denk ik :D

Moest het gewoon even kwijt, vind vooral dat benauwde ademen een beetje eng :)

Groetjes!

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Zielig is dat he, als ze zo ziek zijn!?
    Mijn zoontje had precies het zelfde.. een week geleden. Gigantisch hoesten, er ook in blijven hangen tot overgevens toe!
    Ik heb van de huisarts ventolin gekregen. Dat heeft echt goed geholpen!
    Beterschap met de kleine!

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ach gos, vreselijk is dat he, om je kleintje zo te zien. Mijn dochter had dat ook, een dikke maand geleden. 's Avonds in bed werd ze wakker van het hoesten en spuugde vervolgens haar hele bedje onder :(. En dan wilde ze daarna drinken (BV) wat ze dan soms ook weer uitspuugde omdat ze bleef hoesten...

Ik mocht van de HA tussikind van VSM geven. Geen idee of t geholpen heeft, maar het hele erge hoesten&overgeven is gelukkig na een paar dagen wel gestopt.

4. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Zijn er misschien mama's hier die dat ademenen herkennen? Vooral daar maak ik me erg zorgen over... Hij haalt wat sneller adem (hijgt niet ofzo maar het gaat wel sneller) en het klinkt een beetje... astmatisch (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen) :(

Ik zoek geruststelling!! ;)

5. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ja ik herken het wel.

In mijn situatie had ik echt een flut huisarts. Dat was de plaatsvervanger geworden van mijn oude huisarts die was overleden. Mijn zoontje liep zo lang met verkoudheid en ik vond hem heel kortademig en je hoorde hem ook duidelijk ademen. (benauwd). Naar de ha en hij zei nee niets aan de hand. Longen klinken schoon en geen oorontsteking. De volgende avond zat ik dus mooi op de seh. want vertrouwde het niet. Hij is toen aan een aparaat gelegd voor zuurstof. Hij kwam helemaal bij op dat moment. Hij bleek peuterastma te hebben dus kreeg daarvoor ventolin en een oorontsteking. Peuterastma kunnen kinderen overheen groeien.

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoi mijn zoontje haalt al zo adem vanaf de geboorte en is niet asmatisch tot op heden zoals de ha zegt ben meerdere malen al geweest het is net of er een stofzuiger binnen in hem zit zeg maar. als je je hand op zijn rug legt voel je het trillen zo hij ademt

niet te veel zorgen maken zolang hij vocht binnen krijgt goede plas luiers heeft en vrolijk is dat komt het wel goed.

twijfel je gewoon de ha bellen
    beterschap met de kleine

Deel Deze Pagina