Hoi, Ik ben bijna 17wk zwanger van ons 2e kindje. Korte geschiedenis; mijn zoontje is geboren met 36.1. Met 32 weken heb ik aan de weeënremmers gelegen en had ik al 2cm ontsluiting. Gelukkig is hij nog even blijven zitten. Toen mocht ik vanaf 27 weken niet meer werken ivm harde buiken die soms ook pijnlijk waren, iets later steeds pijnlijk waren. Nu heb ik ook al regelmatig harde buiken. Sinds deze week mag ik 3x in de week max 2 uur werken (kantoorwerk) de 2 weken hiervoor verplicht rust. Ik heb erg vaak buikpijn. Ook regelmatig bloedverlies gehad. Morgen naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Is het verstandig om nog meer rust te nemen? Stoppen met werken? Ik doe verder al erg weinig. Af en toe boodschappen doen en af en toe wat in huis. Harde buiken en buikpijn zijn erger als ik wat meer gedaan heb. Ik hoor het graag, alvast bedankt.
Hoi Miertje84, dit is altijd lastig hoor. Want jij bent zelf degenen die het voelt. Maar je moet ook nog wel een beetje leuk kunnen functioneren anders duurt de zwangerschap wel heel lang. Ivm je voorgeschiedenis vind ik het heel goed dat je therapeutisch werkt. Om nu helemaal niet meer te werken vind ik een lastige. Het is wel zo dat je buik erg snel reageert op activiteit en ik denk dat je het jezelf wellicht kwalijk neemt als er toch iets gebeurd en je hebt niet optimaal rust gehouden. Ik zou zeggen, doe het op je gevoel en als je merkt dat je na een kleine inspanning al harde buiken hebt en je voelt je er niet gerust op, toch maar stoppen. Lastig hoor, maar ik heb helaas ook niet hét advies. Wat adviseren ze in het ziekenhuis? Groetjes Brigitte