Ik heb de visite van de buren wel eens horen vragen 'wat loopt daar in vredesnaam in de tuin hiernaast?'. Ze konden maar moeilijk geloven dat het toch echt om een hond ging die dat geluid maakte whaha! Of mensen op straat die denken dat de hond gromt... Terwijl m'n meissie gewoon enthousiast knort haha. Ik zeg altijd dat onze hond knort, zoals een kat spint
Hier ook een bulldog liefhebber. Wij hebben een Franse Bulldog met de naam Stitch. Er zit geen rem op. Gaat maar door met de meest bizarre geluiden. Met dit warme weer is hij gelukkig wel een stuk rustiger. Hij ligt gewoon plat op de grond om zichzelf een beetje koel te houden. We hebben ook zo'n band gekocht die je in water legt, voor wat verkoeling. Gaat prima zo gelukkig. Groetjes Elvira
Onze hondjes doen het met de warmte goed zolang ze thuis zijn. In de auto neem ik ze liever niet mee met dit weer. Als het echt niet anders kan, krijgen ze wel een koelhalsband om.
Overdag ligt Noah rustig in de tuin, wanneer het te warm word komt ze binnen en ligt ze uitgestrekt op de koele vloer op d'r buik of rug , erg fijn gezicht met die hangwangen, haha. Heb gisteren haar tweede zwembad gekocht, er lag wat zand op de bodem en dacht ze dat ze daar wel in kon graven, hele bodem stuk , had ook nog eens perongeluk dat plakstukje weg gegooid... Maar ze heeft een tweede kans , als zwemt ze er niet in, alleen pootje baden en daarna in de modder rollen...
Hier ook een badje op het balkon, maar hij ligt meer binnen op z'n zij voor de waaier Schoffelt mee voor het doen voor een plas en dan weer snel voor de waaier liggen
Wij passen momenteel 3 weken op een franse bulldog, maar doe mij mijn jack russells maar. Ik vind het echt zielig hoe hij naar adem hapt, moeilijk eet, niet lang kan rennen...
Dan is dat misschien een hondje met medische problemen. Zielig idd. Mijn franse bull heeft een hele goede conditie en nergens last van gelukkig.
Volgens zijn fokker snurken de meeste bull dogs, door hun korte neus. Maar hij lijkt echt te weinig lucht te krijgen. Maar goed, ik ben sowieso geen voorstander van rassen die niet meer normaal ter wereld kunnen komen, doordat hun kop te groot is voor het geboortekanaal.. En dat schijnt met veel bulldogs ook zo te zijn...
Die van mijn schoonmoeder snurkt ook heel erg en ook heel benauwd altijd maar hij is geloof ik ook al 9/10 jaar. Noah snurkt meestal als ze slaapt, heeeeeeeeeeel hard Maar geen last van benauwdheid eigenlijk, alleen nu met 't warme/benauwde weer wel.
hier ook een echte snurk hond erg irri vanwege de opentrap in de woonkamer dus kan heel de nacht mee genieten. met het warme weer geen last van want ze slaapt bijna heel de dag en gaat dan ook nog eens in de zon liggen. water moet ze niks van hebben alleen als de tuinslang aan staat gaat ze er in happen.
Hier ook zo'n schijterd hoor, ze gaat alleen pootje baden verder dan haar buik kom ze echt niet in het water, haar zwembad in de tuin is dan ook gevult op haar formaat