Knobbel oksel,jeuk en mammografie.

Discussion in 'De lounge' started by mamavoorde2x, Mar 23, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

Jul 25, 2010
    602
    79
    28
    #1 mamavoorde2x, Mar 23, 2018
    Last edited: Mar 23, 2018
    Dames ik moet eveb van mij afschrijven.

Ik loop al tijden te kwakkelen .
    Vorig jaar begonnen met een erwtje in mij'n oksel. Ha geweest en ze heeft gevoeld en was vast een talgkliertje door scheren.
    Voelde hem al snel niet meer gelukkig.
    Daarma stijve nek en zere schouder aan andere kant. Fysio voor gehad. Stuk verbeterd maar nog steeds trekkerig gevoel regelmatig.
    Aug met de vakantie werd ik verkouden en heel erg hoesten . Bij mij duurt hoesten altijd erg lang. Na 8 weken weer eens bij ha geweest maar zou vanzelf overgaan.
    Is het ook gegaan maar het gevoel bij ademhalen dat er een lichte hoestprikkel/ benauwdheid bleef maar was minimaal.
    Sinds paar weken af en toe een zeurend gevoel linker borst . Later ook trekkend gevoel oksel.
    Sinds 2 weken ook flink jeuk borst en nek .
    Net bij ha geweest voor longfunctie test voor dat benauwde.dat wad allemaal prima. Maar ja weten nog niet waardoor het nog dat gevoel is.

Daarma afspraak bij vervangend ha voor de borst en oksel.
    Borst zag en voelde goed. Maar in oksel toch knobbel gevonden . Diep in oksel op spier. Deed bij voelen ook pijn. Maar deed andere kant ook . Duwde erg hard .
    Nu moet ik een mammografie laten doen . Maar kan woensdag pas. Maak mij zoo druk.
    Volgens de ha was het met mijn klachten wel verstandig en sloot niks uit.
    Toen ik vroeg of ik mij zorgen moest maken antwoorden ze dat het alle kanten op kom.
    Mijn gedachten gaan alle kanten op.
    Heeft natuurlikk nog geen zin maar ben echt bang .
    Bang dat het bijvoor toch verkeerd is en bijv uitgezaaid is naar longen.
    Weet dat ik mij echt gek maak maar zo voelt het nu eenmaal.
    2 jonge kinderen en gaat van alles door mij heen.

Moet morgenochtend bijv werken en ben dan alleen . Ik ben van mijzelf een enorme piekeraar met flinke hypochondrie trekken . Ik zie nu er enorm tegenop om daar in mijn eentje te staan morgen met alle angsten in mij'n hoofd.
    Maar denk dan ook weer gelijk door dat stel dat het verkeerd is ik nog wel meer zal moeten ziekmelden .

Echt willen jullie duimen voor me

2. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

Jul 25, 2010
    602
    79
    28

3. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    He bah, wat spannend..... ik kan me voorstellen dat je je er druk over maakt, en ik weet ook niet echt iets te zeggen om je gerust te stellen, je zal de mammografie toch moeten afwachten...
    Heel veel sterkte en ik hoop met heel mijn hart dat het niets ernstigs is.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Klinkt mij als een ontsteking in je lichaam of nog het herstellen van iets.

Eventueel van de griep nog het virus in je lichaam aanwezig.

Alle symptomen bij elkaar vind ik persoonlijk helemaal niet heel eng klinken. De knobbel in je oksel kan nog altijd een ontsteking zijn en/of een klier die nog groot is na al het ziek zijn.

Jeuk is te verklaren door de droogte in de lucht en kou. Ook hoesten en benauwdheid is kou en/of virus.
    Nekpijn heb ik persoonlijk ook vaak als ik van grieperig ben. Slaat snel op mijn spieren boven de navel.

jupke likes this.
  5. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

Jul 25, 2010
    602
    79
    28
    Het was volgens de ha geen klier maar echt een knobbel. Het was ook niet heel.prettige vervanger van mijn ha.
    Was best geschrokken maar ze deed weinig moeite. Ze was heel gehaast en ik vertelde dat ik in mijn nek ook 2 kleine bultjes had. Maar daar had ze nu geen tijd voor en moest ik maar aan mijn eigen ha vragen.

Maar idd hopen dat het nee valt .
    Ik zie vaak enkel het ergste.

Ik ben vorig jaar ook gebeten door een teek die er meer als 24 uur gezeten heeft en geïrriteerd was.
    Tijdje gedacht dat de klaChen daar vandaan kwamen maar bloedtest was negatief

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Dat klinkt best wel koel ja van de vervanger.

Ik ga in elk geval voor je duimen! Ik zou ook heel erg zenuwachtig zijn.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Ja op dit moment verbind je misschien ook wel dingen aan elkaar die niks met elkaar te maken hebben.
    Zelf doe ik dat ook wel.

Ik denk nog steeds een reactie op virus of bacterie. Ook met een bult in de oksel ( lymfeklier die aan het opruimen is)

Maar natuurlijk wel heel goed dat er naar gekeken wordt.

8. jannanas

jannanas Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,816
    1,700
    113
    Ik begrijp je angst heel goed! Ik had vorig jaar een knobbel in mijn borst en deze bleek niet goed. In de periode van onderzoeken heb ik van alles in mijn hoofd gehaald, alles in mijn lijf deed pijn!! Mijn heupen, rug, longen, ik dacht dat het ondertussen overal al zat. Wat een angst heb ik gehad!

Gelukkig ben ik er op tijd bij geweest. De borst inclusief knobbel is weg, maar daar lijkt het bij te zijn gebleven. Mijn lichaam voelt weer normaal.

Hier wil ik mee zeggen dat je hoofd een enorme invloed kan hebben op wat je voelt! Ik hoop dat dit bij jou ook het geval is en er straks een “onschuldige” reden van het knobbeltje in je oksel is en de andere klachten toeval zijn. De kans daarop is ook gewoon echt het grootst. Wel goed dat je aan de bel hebt getrokken!
    Je zult de komende dagen door moeten. Dat is echt mega zwaar! Ik heb destijds wat rustgevends van de huisarts gevraagd omdat ik het echt niet meer trok, wellicht een optie?

Sterkte!! Ik duim voor je dat het allemaal goed nieuws is straks!

9. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,228
    28,195
    113
    Uiteraard duimen we voor je! Een mammogram is onprettig hoorde ik. Je boob wordt helemaal geplet en zo. Charming :p

Aan het einde van je berichtje zeg je dat je soms erg last hebt van hypochondrie.
    Toen ik je berichtje las moest ik hier wel aan denken. Een doodnormale verkoudheid, een zere schouder en een stijve nek hebben natuurlijk niets met evt. kanker te maken. Dat je je benauwd voelde kan misschien ook een stukje paniek zijn geweest? De dokter vond tenslotte niets raars.

Dat het alle kanten op kan bedoelt ze niet perse negatief. Ze kan er alleen geen uitstpraak over doen, ze mag niet zeggen 'komt wel goed meid' zonder alle informatie te hebben. Maar ook zeker bedoelt ze niet dat het duidelijk is dat het over en uit is voor je. Ze weet het niet en dus: het kan alle kanten uit.

Kun je hier met je man over praten? Dat hij het misschien ook kan relativeren voor je?

O en niet ziekmelden hoor. Je kunt gewoon werken, werken geeft ook afleiding. Naar je collega's kan je het niet maken vind ik. Je bent niet ziek, alleen een beetje angstig.

Succes woensdag!

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Ik snap je angst. Het is nu eenmaal makkelijker om het negatieve scenario voor ogen te houden,was het maar andersom.
    De kans is klein dat het zie iets ergs is.

Maar ik ken het gevoel heel goed. Ik heb recent gehoord dragr te zijn van brca gen, met verhoogde kans op borstkanker. Ik zal nu elk jaar gescreend worden. Ondanks dat kans klein is dat ik al direct de ziekte ook zal hebben was ik eerste weken letterlijk doodsbang dat het er zat en al overal. Je verstand kan dan niet meer veel doen, m'n psyche nam het over en dat was toen alleen maar angst.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je wel wat rust krijgt uit het feit dat het heel goed met verkoudheid/griep en maken kan hebben.

Dikke knuffel

11. abdomen

abdomen Niet meer actief

Ach meid, natuurlijk ga ik voor je duimen!! Die spanning is verschrikkelijk! Ga dit weekend wat leuke dingen doen en deze week gewoon werken, dan gaat de tijd sneller.
    Kun je er over praten met iemand meis? Dan echt doen hoor, je vreet jezelf anders zo op.. het hoeft echt niks te betekenen he die knobbel!

Sterkte, ik ga aan je denken woensdag en ik hoop dat er niets aan de hand is. Dikke knuffel van mij.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,519
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat naar allemaal en ik kan me voorstellen dat er vanalles door je hoofd gaat.
    Probeer toch rustig te blijven en het over je heen te laten komen en neem woensdag iemand mee naar het ziekenhuis. Mogelijk zal er ook direct een punctie worden afgenomen.
    Een collega zat een jaar geleden met een zelfde beeld en was allemaal goedaardig. Bleek een reactie te zijn op een andere infectie in het lichaam.
    Heel veel sterkte met wachten en we gaan zeker duimen.

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Je weet dat de Lyme testen in Nederland vaker negatief uitpakken, terwijl je toch Lyme hebt?

bosi333 likes this.
  14. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

Jul 25, 2010
    602
    79
    28
    Dank jullie wel voor de reacties
    Lief dat jullie voor mij gaan duimen.
    Vind het idd erg lastig. Vooral omdat ik zelf deze knobbel zelf niet voelde en voel.
    Op de verwijsbrief staat ook dat hij in de spier zit.
    Een lymfeklier zit natuurlijk niet in de spieren.
    Voelt soms beetje trekkerig .
    Maar idd het is nog helemaal niet bewezen dat het iets is maar kan helaas alleen aan de ernstige dingen denken.
    Vrijdag nacht ook bericht dat mijn oma overleden is en heb een dagje vrij genomen. Morgen wel weeredelijk gewoon werken .
    Ik heb vorig jaar een voor mij wel voelbaar knikkertje in oksel gehad en ha zei toen dat het een ontstoken zweet klietje op een spier was.
    Hoop dat dit het ook is

15. Lamode

Lamode Bekend lid

Feb 19, 2014
    808
    185
    43
    Female
    Ik wilde je vandaag even succes wensen. Laat je even weten hoe het is gegaan?

16. Lamode

Lamode Bekend lid

Feb 19, 2014
    808
    185
    43
    Female
    Up.
    Was benieuwd hoe je mammografie is geweest.

17. my1969

my1969 Actief lid

Aug 26, 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
  18. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

Jul 25, 2010
    602
    79
    28
    Dank jullie wel allemaal voor jullie reactie.
    Vrijdag nacht overleed ook mijn oma dus heb sochtends een dag vrij genomen want alles bij elkaar niet geslapen.
    Maandag wel gewoon gaan werken . Heb mij echt zo zorgen gemaakt . Jeuk werd ook steeds erger.
    Woensdag met vriend samen naar zkh geweest . Eerst mammo die trouwens reuze mee viel. Tien ik vroeg of ze daar ook de oksel op konden zien kon dat idd niet.
    Ook raar eigenlijk dat ik speciaal voor mammografie doorgestuurd was met een knobbel in oksel maar oke.
    Gevraagd of de echo dan zelfde dag nog kon. Dit wist ze niet omdat de dokter die echo maakte druk was.
    Later kwam ze vertellen dat het gelukkig wel kon.
    Toen echo van die linker oksel gehad maar echoscopist liet weten niks geks te kunnen vinden .
    Ook vertelde hij dat hij bij de mammo ook niks raars zag dus gingen stuk opgeluchte weer naar huis.

Nu nog uitzoeken waardoor dat gevoel van constant lichte hoestprikkel komt.en de jeuk..
    Net bloedgeprikt voor een allergie test.
    Ben benieuwd

bosi333 likes this.
  19. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Gecondoleerd.

Fijn voor je dat je het oksel verhaal nu los kunt laten.

20. my1969

my1969 Actief lid

Aug 26, 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Gecondoleerd en sterkte met alles

Share This Page