Bullet Journaling

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 21 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kijk & lees hier vaak mee om inspiratie op te doen. Leuk om de prachtige creaties te zien die ik nooit ga maken :thumup: en om inspiratie op te zien wat voor indeling / lay-out handig lijkt en bij me past.

Nog nooit gereageerd, maar ik zag nu een vraag over een bujo met ringbandsysteem. En ik zag ook een foto langskomen van iemand die bij Action zoiets had gekocht. Ik heb dat ook en ik vind het erg prettig. Als ik bezig ben, haal ik de blaadjes er inderdaad even uit. Gisteren heb ik het maandoverzicht en de weekoverzichten van november vast voorbereid. Daar had ik ook wat dingen bij geplakt. Dan is het -vind ik- ook echt een voordeel dat je losse bladen hebt. Anders ben ik toch bang dat als ik verder werk en dus de bladzijde al omsla, de lijm nog nèt niet helemaal droog is. (Ja, zo’n prutser ben ik :D)
    Dat was trouwens niet de reden dat ik voor ringband koos. Ik wil graag met tabbladen kunnen werken. Dat zal misschien wel niet helemaal het oorspronkelijke doel van een bujo zijn. Maar voor mij werkt het fijner. Dus ik heb een deel met maand-/weekoverzichten en een ander deel met belangrijke notities die ik er snel bij wil kunnen pakken. Ook de algemene takenlijsten (dingen die niet per se in die week moeten) heb ik apart.
    Door met een ringband te werken, kun je makkelijker aparte secties maken. Anders vind ik dat toch lastig. Want hoeveel bladzijdes heb je nodig per deel?
    Ander voordeel vind ik, soms doorgeslagen perfectionist, dat ik een mislukte bladzijde ook heel makkelijk eruit kan halen.

Het bevalt mij dus prima zo! Ook over het papier heb ik niks te klagen, trouwens. Ik las dat het papier van Ali van doordrukt, maar het valt me alleszins mee. Ik gebruik meestal die fijnschrijvers van HEMA. Twaalf kleuren in zo’n doorzichtig bakje. Ik heb daar ook de stiften van en die gebruik ik soms ook. Dat drukt niet door. Met potlood moet ik juist iets meer oppassen. Het is niet de kleur die doordrukt, maar als ik bijvoorbeeld met potlood lijnen zet met liniaal dan moet ik niet te hard duwen. Want dat zie je dan weer wel een beetje.

Nikki88, dreumesje en BabyFG vinden dit leuk.
  2. Betsy

Betsy Niet meer actief

sweetL, smax, gitaartje en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Betsy vindt dit leuk.
  4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik kan wel janken. Mijn drinken door mijn tas, mijn hele bullet journal nat :cry:

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    neeeeeee :(

hopelijk kun je t beetje goed laten drogen....en valt de uiteindelijke schade dan hopelijk mee.....

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Oh nee!!! Ik kan het me voorstellen! Ik hoop dat de schade meevalt!

7. Betsy

Betsy Niet meer actief

Oh nee!

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Helemaal verpest :cry::cry::cry: Kon hem niet laten drogen op mijn werk ivm privacy gevoelige informatie die er in staat. De hele kaft is verzwakt, de kaft bubbelt. Echt zo zonde! Al mijn harde werk van de afgelopen maanden. Ga zo gelijk een nieuwe bestellen. Kan echt niet zonder mijn BuJo.

9. Betsy

Betsy Niet meer actief

Oh wat zonde! Ik voelde me ook zo toen Bo er een glas sinaasappelsap overheen gooide.
    Wat voor journal had je?

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Een Leuchtturm, dus helaas ook wel een beetje aan de prijs.

11. Betsy

Betsy Niet meer actief

Enige fijne is dat je weer in een maagdelijk wit boekje mag beginnen.
    Wel jammer van je mooie pagina’s!

12. Betsy

Betsy Niet meer actief

sweetL, dreumesje, Snoepjes en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
  14. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Oh wat balen zeg! @Elena22 jammer hoor!

Waauw @Betsy dat ziet er weer prachtig uit!

Ik zag de nieuwe YouTube film van creachick. Daar test ze de nieuwe Bullet journal van de action. Die heeft ze nu ook met ringband. Alleen de navulling past er niet in. Voor wie interesse heeft best leuk om naar te kijken. Ik denk dat mijn dochter het wel leuk vind! Leuk Sinterklaas kadootje.

dreumesje en Betsy vinden dit leuk.
  15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
  16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Uiteindelijk nog geen nieuwe besteld. Gezien de huidige financiële situatie kan ik het niet rechtvaardigen om een "boekje" te kopen van 22 euro. Ik heb mijn huidige doorweekte de hele nacht op de kachel gehad en hoop dat de kaft het vol houdt tot kerst, dan vraag ik een nieuwe voor kerst.

17. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik heb er nog 1 van de flying tiger liggen. Die lijkt qua uiterlijk heer erg op de lt, maar ik weet niet hoe het papier is. Ik kan hem zo naar je opsturen als je wil :)

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ah superlief maar dat hoeft niet hoor. Ik doe het er maar mee en anders heb ik volgens mij ook nog eentje van de Action in de kast liggen.

Betsy vindt dit leuk.
  19. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Wat balen @Elena22:(, ik hoop dat ie toch nog enigszins te redden is. En anders inderdaad een mooi cadeau voor de feestdagen :)

20. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Ik heb deze zien liggen en ik wilde 'm zooo graag meenemen, maar anderzijds vond ik het formaat van de blaadjes te klein. Toch lijkt het alsof er wel grotere blaadjes in kunnen, maar ik twijfel best wel. Iemand een idee?

Omdat een ringband inmiddels mijn 3e poging wordt om een Bullet Journal te gebruiken (andere systemen, zoals alles in één boek, werken niet voor mij. Vind het veel te rommelig en onoverzichtelijk), wilde ik niet dat het weer een impulsaankoop zou worden. Ondanks dat het maar € 3,50 was...
    Ik wil het liefst een mooie a5 filofax, maar deze kosten ook zo een 50,- en dat vind ik weer veel te duur:rolleyes:

Deel Deze Pagina