Bullet Journaling

Discussion in 'De lounge' started by iMoeder, Jul 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Natekenen lukt me nog wel. Ben nu met dieren bezig. Meer tijdverdrijf met de warmte vanmiddag haha.

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    40D84546-EC08-4E6B-A4F9-0DE17C1CF21D.jpeg @iMoeder deze is van vanmiddag. De haai is een beetje dik en het oog van het konijn zit een beetje gek, maar vind het best goed van mezelf. Vanavond ga ik de nieuwe brushpennen proberen.

Deze bladzijde probeer ik vol te krijgen met dit soort tekeningetjes. Hopelijk ziet dat er een beetje leuk uit als er kleuren bij zijn gekomen.

Angel1980 and iMoeder like this.
  3. born2bme

born2bme Fanatiek lid

Aug 3, 2015
    1,406
    287
    83
    Ik ben te vroeg begonnen denk ik. Te enthousiast van start gegaan. Had dus eerst ff voorbeelden moeten bekijken want nu denk ik shittt. Ben in staat om opnieuw te beginnen. Ik zoek alleen nog een manier hoe ik t vorm ga geven want wil het ook als agenda gaan gebruiken anders alsnog 2 dingen. En wil niet deze week pas zien voor volgende week oh we hebben allebei late dienst en dan nog oppas moeten gaan regelen

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    :eek: Ik ben (weer) geïnspireerd. Was in het verleden al eens begonnen, maar in een schrift zonder bullets en dat werkt toch niet zo handig, dus vrij snel weer mee gestopt. Maar nu, door dit topic, dus opnieuw zin om er mee te beginnen. Nu wel een (veel te duur :oops:) origineel bullet journal gekocht in de hoop dat het daarmee makkelijker is (ivm de bullets, niet ivm de prijs :roflmao:). Vanavond of morgen maar eens beginnen met een opzetje voor augustus ed. :)

5. Treez

Treez Niet meer actief

Ik hou van boeken. Ik word al blij van de geur en het geknisper :o:. Bij filmpjes / televisie moet ik mij aanpassen aan het tempo van een ander en dat werkt frustrerend.

6. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,108
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Welke heb je gekocht?

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik ben ook een keer eerder begonnen. Eerste in een lijntjes schrift en daarna hokjes. Op internet vaak gelezen dat mensen zeggen dat dat ook gewoon kan en zo. Maar dat werkt gewoon niet. Ik adviseer echt een boek met puntjes inderdaad.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Deze. Met stevige kaft, paginanummering en een elastiekje om hem dicht te houden. Er waren andere die ik qua printje een stuk mooier vond, maar die hadden al die opties niet, dus is het toch deze geworden.

Attached Files:

9. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Herkenbaar. Bij mij blijven dingen die ik hoor gewoon minder goed hangen dan wanneer ik het lees. Ik kan ook geen namen onthouden waarvan ik niet weet hoe je die schrijft. Heb er dan geen 'beeld' bij.

Wat ik wel soms doe is lezingen kijken op YouTube en dan aantekeningen maken. Dat werkt wel. Gebruik daar dan nu mn Bullet Journal voor.

Treez likes this.
  10. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Wat inspiratie voor Monthly's:

Treez, DastyQueen, Adje and 1 other person like this.
  11. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    Leuk al die voorbeelden!
    Al staat mn pinterest er ook al vol mee, zie hier toch leuke nieuwe inspiratie voorbij komen!

Misschien heb ik morgen even lekker de tijd en zin om wat te maken :)

iMoeder likes this.
  12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Pff, net best een tijd bezig geweest en eigenlijk nog niets echt af. :roflmao: Ik denk wel dat de eerste opzet vooral veel tijd kost, het jaaroverzicht ed. Is ook een beetje suf werk, al die getalletjes opschrijven. :oops: Wat dat betreft ben ik lui en heb meteen op Ali een stempel besteld (hopelijk heeft hij de goede afmetingen :D), anders weet ik nu al dat ik dat snel opgeef. Maar goed, daar even snel een opzetje voor gemaakt en vervolgens begonnen met augustus, dat was al een stuk leuker. ;) Ook dat is nog lang niet af, maar het begin is er. Daarna wil ik de rest van de maanden van 2018 er toch ook vast achteraan maken qua opzet, zodat de thema’s /verzamelingen daar achter kunnen, dat voelt voor mij toch logischer. :)

13. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,267
    25,733
    113
    Wat zijn jullie ook creatief bezig. Die boekenkasten vind ik erg gaaf. Tot nu toe is mijn Journal erg minimalistisch. Ik heb wel alvast wat sjablonen in mijn aliexpresmandje gedaan (van de linkjes van @iMoeder), die vond ik erg leuk. Maar ik ga ze pas bestellen als ik weer thuis ben. Wifi is hier belachelijk slecht.

Voor nu heb ik wat overzichtjes gemaakt:
    • Marktplaats, alles wat ik nog moet verkopen en wat verkocht is de inkomsten erbij.
    • Planning van verjaardag meiden (eerst alle eet- en taartideeën opschrijven en straks wat ik gekozen heb, boodschappenlijst en planning wat wanneer af moet zijn)
    • En een ideeënpagina waar ik opschrijf wat ik evt nog kwijt wil (boeken, films, grote huisopruiming, etc.)
    Mijn oudste dochters zijn helemaal aangestoken en hebben nu een ruitjesschrift gekregen om hun eigen bulletjournal te starten. Als ze het echt leuk vinden en er wat mee willen doen thuis krijgen ze wel het hemaboekje.

dreumesje and Elena22 like this.
  14. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,108
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik had vorig jaar ook een paar pagina's in mijn bullet journal gemaakt voor de verjaardag van de jongens. De boodschappenlijst had ik er met post it's in gemaakt zodat ik die eruit kon halen toen ik daadwerkelijk boodschappen ging doen.

Adje and Poolvos like this.
  15. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,267
    25,733
    113
    Oh dat is ook wel handig! Alleen denk ik dat ik het bij ah ga bestellen. Normaal maak ik hele planningen en lijsten hiervoor op mijn laptop (ook met kerst) en dan moet ik eerst mijn laptop erbij pakken, en op ipad de boodschappen invoeren. En als er opeens een idee te binnen schoot, maakte ik weer een aparte notitie op mijn telefoon, zodat ik het later in op de laptop kon zetten. Dus ik denk dat jet zoveel scheelt als het straks allemaal bij elkaar staat en ik het makkelijk erbij kan pakken. Echt heel fijn!

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Wat leuk! Mijn dochter vind het ook helemaal leuk. Misschien ga ik haar ook een boekje en wat spulletjes geven. :)

Mijn Journal blijft ondanks mn boekenkast ook vrij minimalistisch hoor. Ik doodle en teken in elk geval vrijwel niks. Ik gebruik ook geen lineaal meer om lijntjes te trekken. Dat scheelt een hoop tijd en staat wel grappig dat het niet helemaal strak is. Met washi's ziet het er dan toch leuk uit, maar niet te druk.

Sis87 likes this.
  17. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik heb dit jaar ook de verjaardag en het kinderfeestje van de jongste twee in mn Bullet Journal gepland en uitgewerkt. Voor het eerst sinds jaren dat ik alles ruim op tijd af had, overzicht had en niet de laatste dag nog als gestreste kip aan het rond rennen was voor 'nog even dit en nog even dat'. :thumup:

BabyFG and Adje like this.
  18. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    View attachment 583088

Augustus is af. Morgen maak ik mn weekly voor de komende week.

View attachment 583089

Ik ga toch weer een poging wagen om een 'gratitude log' bij te houden volgende maand. Iedere dag 2 dingen opschrijven die leuk waren en/of waar ik dankbaar voor ben. Kan wel even weer wat positieve vibes gebruiken. En is altijd ook zo leuk om terug te lezen!!

BabyFG and Adje like this.
  19. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ffion likes this.
  20. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089