Ze heten frixion roller pen. Ze zijn te koop bij winkels als Bruna (bestaan die eigenlijk nog?), Blz. en dergelijke. Ze schrijven lekker, het is echt van die 'natte inkt' zeg maar. Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitdrukken. En een goede punt, niet zo'n fijnschrijver met zo'n puntje dat je zo makkelijk kapot duwt. Ik heb nu een blauwe, groene, zwarte en rode. Ze zijn wel relatief duur, tussen de 4-5 euro per stuk. Dus ik kijk wel een beetje wanneer ik ze wel / niet gebruik. Niet voor boodschappenbriefjes enzo. Maar wel als ik een persoonlijke kaart voor iemand schrijf en dus voor mijn bujo.
Oh wacht... er zijn ook navullingen voor, zie ik nu! Rond de 2 euro per stuk. En ook meer kleuren dan ik dacht.
Ik ontdek net een site waar ze voordeliger zijn dan bij de lokale winkel. Nu krijg je dus de vreemde situatie dat ik wekenlang lullige vierkantjes zit te kleuren om een paar schaatsen van minder dan 200 euro te kopen... maar ik er geen enkel bezwaar in zie om iets meer dan 50 euro te betalen voor 9 pennen en 18 navullingen. Ja, dat is misschien wat veel... maar zo ontloop ik de bezorgkosten. En ik raak pennen nogal makkelijk kwijt. Dus dit is echt een goed idee. Echt waar. Toch? Of niet?
Ik heb wel wasitape. Maar ik vind dat in mijn bujo (a5) al snel erg dik / massief. Ik heb nu tape van één cm. Ik zag laatst een collega met tape van een halve cm volgens mij. Als ik daar een keer tegenaan loop, neem ik die wel mee denk ik. Dat is dan precies de hoogte van de regelafstand waar ik op schrijf. Ik heb voor het kinderfeestje van de jongste wel een stempel gebruikt, die ik vervolgens mooi heb ingekleurd. Dino-stempel voor een dinofeestje. Ik kwam laatst ook ongebruikte, haast antieke Sinterklaasstempels tegen op school, maar... ook alweer kwijt. Die kom ik hopelijk voor volgend jaar november nog eens tegen. Verder gebruik ik geen stickers ofzo. Er zijn maar weinig stickers die ik echt mooi vindt en die dan ook nog een beetje een handige maat hebben. Dus ik houd het maar op netjes schrijven en af en toe een simpel plaatje / picogram voor wat kleur.
Ik heb van action een setje pennen die je uit kan gummen, rood, zwart en blauw. Prijs weet ik niet meer, maar volgens mij minder dan 2 euro. Ze schrijven lekker, gummen heb ik nog niet veel gedaan. Bij een testje bleef je het wel een beetje zien, maar ik heb geen 'echte' dus kan het niet vergelijken. @tupp misschien een idee om die eerst eens te proberen? En als het wat is, dan natuurlijk het bespaarde geld opzij zetten voor je schaatsen
Jammer joh.., te laat. Al besteld. Wat betreft die schaatsen, het geld is er wel. Die like is gewoon om het niet te impulsief met teveel tegelijk uit te geven. Dat gaat met die schaatsen wel lukken. En de impuls uitgave aan die pennen? Ach... babysteps.
Ik loop weer wat achter. Ik moet de weekly van deze week nog even maken. Ga daar vanmiddag eventjes voor zitten.
Hier idem. En ik ga straks sporten, dus vanavond wordt 't 'm niet meer. Misschien morgen dan maar. Ik vind het toch leuk om bij te houden en wil geen weken missen. Straks in de vakantie ga ik maar even vooruit werken, denk ik.
Ik heb tot en met eind december al klaar. Ik zit nu alleen in dubio of ik een speciale pagina maak om 2019 in te luiden.
Ohh door jou krijg ik nu het idee om een pagina te maken met hoogtepunten van 2018. Ik zal kijken of ik van de week ook weer eens een foto kan maken van m’n nieuwe weekly.
@tupp ha je triggerde me met die pennen ideaal ja zijn ze! Ik heb er al jaaaaaaaaaaren eentje, hem m net even opgezocht. Is van papermate, een eraser max. Ff snel gezocht op bol.com maar als je die frixion aan de prijs vond is deze helemaal duur! (Issie ook, 18’euro ) Ik heb wel gelijk even een zwarte frixion besteld incl navullingen Ben benieuwd hoe die schrijft! Die papermate is wel fijn
Kun je bij die pen van achttien euro ook navullingen bestellen? Want als die vullingen dan een stuk goedkoper zijn, valt het misschien wel weer mee.
Geen idee, kwamen er maar 2 naar voren bij bol En heb ook niet verder gegoogled ofzo. Volgens mij heb ik deze pen al vanaf de middelbare school? Dus stond er gewoon al van te kijken dat er nog vergelijkbaar verkocht werd. Overigens mag duidelijk zijn dat ik er nooit 18 euro voor betaald heb