Bullet Journaling

Discussion in 'De lounge' started by iMoeder, Jul 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik heb er ook een! ;) Nu rustig gaan lezen/kijken hoe ik het beste kan beginnen. Ik heb in de Hema nog extra stickers, stiften en andere spulletjes gehaald, dus helemaal ready om te starten.

sweetL, dreumesje and iMoeder like this.
  2. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Succes dan maar! :thumup:

Angel1980 likes this.
  3. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

May 19, 2017
    988
    1,449
    93
    Female
    0B543F70-9F2A-4D80-8DB6-1CD17F4CC715.jpeg De start is er!

BabyFG, sweetL and Angel1980 like this.
  4. Angel1980

Mijn starterskit ;)

20180729_143405.jpg

smax, BabyFG, sweetL and 1 other person like this.
  5. Angel1980

Dankjewel ;)

6. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,562
    1,864
    113
    Female
    Succes!
    Oh je hebt de andere Bullet Journal van de Hema :thumup:, die hadden ze hier helaas niet meer.. :$

Angel1980 likes this.
  7. Angel1980

Wat jammer... :oops: Het was ook even zoeken moet ik heel eerlijk bekennen, er liggen nu zoveel verschillende notitieboekjes, ook al voor komend schooljaar.

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik heb al wat gezien weer wat op mijn wensenlijstje komt :roflmao:

Vanaf half oktober geeft MUS een art journal uit met dikker papier geschikt ook voor verven ed :D hebben hebben hebben :p

dreumesje and Adje like this.
  9. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,291
    239
    63
    Mijn eerste opzet met mijn organizing agenda als uitgangspunt!
    Ik wil nog gekleurde pennen (Ik dacht dat ik die had gekocht, maar alleen de buitenkant is gekleurd ) dan wordt het nog wat leuker.
    Verder nog even bedenken wat ik bij notities kan schrijven.
    Verder wacht ik op de sjablonen om het nog wat op te vrolijken.
    Maar ik vind de opzet zo wel al Leuk.

10. Angel1980

Eerste stukje is af. Maar als ik in dit tempo door ga, dan ben ik eind 2021 nog niet klaar met de basis :rolleyes: nu voel ik sinds vanmiddag ook beroerd, dus voor nu maar even pas op de plaats. Maar ontzettend leuk om te doen, ben heel blij dat dit topic heb ontdekt! ;) 20180729_162506.jpg

dreumesje, Adje, BabyFG and 1 other person like this.
  11. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    In het begin wil je alles helemaal perfect doen en ben je heel erg aan het nadenken hoe het er allemaal uit moet zien. Maar dat gaat wel over hoor. Bij mij overheerst vooral het praktische nu. En er zijn ook natuurlijk veel mensen die creatief blijven erin, maar dan wel wat losser en minder 'perfect' zeg maar.
    En je word ook makkelijker in gewoon ergens beginnen en wel zien waar het schip strand. Volgende keer beter als iets niet lukt etc.

Angel1980 likes this.
  12. Angel1980

Dat perfectionistische herken ik heel sterk. Ik hoop dat ik het t.z.t kan gaan loslaten en lekker kan schrijven/tekenen

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Leer je snel genoeg. Ik had mijn eerste pagina's helemaal uitgedacht voor ik was begonnen. Dus eerst dit, dan dat bla bla. Ik begonnen, met potlood op de pagina geschreven wat daar moest komen. Op dag 3 kwam ik er al achter dat het niet werkte eigenlijk. Het is een proces, moet je maar denken.

sweetL, Fuddey and Angel1980 like this.
  14. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik zal ook eens even wat mislukkingen posten om jullie allemaal een hart onder de riem te steken.

View attachment 583218
    Habits niet echt volgehouden en het bijhouden van de tracker ook niet.

View attachment 583219
    Mn future log. Sja. Weet eigenlijk nog steeds niet goed wat ik daar in moet zetten...

View attachment 583220
    Een weekly op zn kant met zoveel mogelijk schrijfruimte en met tijden. Als een soort kantoor agenda. Niet gebruikt.

View attachment 583221
    Daily’s voorruit maken en daarna geen tijd/zin meer in. Of zo.....

View attachment 583222
    Een weekly die ik zelf niet mooi vond en dus ook niet gebruikt heb.

sweetL and Angel1980 like this.
  15. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    En voordat jullie denken, sjeeeee, wat een prutser die iMoeder!! o_Oo_O

Dit is 1 van mn favoriete weekly’s. Die ik zelf heel leuk vond. :D

View attachment 583226

dreumesje, sweetL and Angel1980 like this.
  16. Kameleonn

Kameleonn Actief lid

Jul 14, 2018
    306
    297
    63
    Wat creatief allemaal:eek:. Het lijkt me best leuk, maar ik ben zo'n persoon die haar agenda niet eens gebruikt voor haar studie/werk omdat ze te lui is om het op te schrijven:rolleyes:. Ik heb dus alles in mijn hoofd opgeslagen en plannen kan ik al helemaal niet:$. Maar misschien werkt dit juist wel...omdat het minder vast staat, of eigenlijk helemaal niet. Leuk om te lezen in ieder geval:D. Ik volg even.

Angel1980 likes this.
  17. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    No worries. Ik versla echt iedereen in mn stapel lege agenda's. Iedere keer weer goede voornemens en daarna #fail. Schrijf het niet op, of schrijf het wel op en vergeet daarna in mn agenda te kijken... Uiteindelijk pakte ik die dan, ow oeps, ik loop drie weken achter. En uiteindelijk lag ie weer ergens stof te happen.

Er is natuurlijk ook voor een Bullet Journal wel een beetje discipline nodig om het te blijven doen. Maar doordat je steeds andere dingen kunt uitproberen blijft het leuk en boeiend. En dat daagt meer uit dan zoiets saais als je agenda bij houden.
    Echt afspraken etc. hou ik in de agenda van mn telefoon bij. Maar schrijf ik voor mn overzicht wel in mn Bullet Journal. En voor terugkerende afspraken gebruik ik ook mn telefoon. Als in, op dinsdag avond gaat er een alarm af dat ik de kliko buiten moet zetten. Dat soort dingen.

Kameleonn likes this.
  18. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

Ik ben een minimalist :roflmao: Zo zien al mijn pagina's er zo ongeveer uit. Veel meer poespas hoeft voor mij ook niet.

Uilenmama, Angel1980, Adje and 2 others like this.
  19. Kameleonn

Kameleonn Actief lid

Jul 14, 2018
    306
    297
    63
    Ohja zo herkenbaar dat van die agenda's..en ik kom er nog mee weg ook:roflmao:. Toch denk ik dat ik een keer op m'n bek ga, dus misschien is het toch handig om iets op te gaan schrijven. Het is inderdaad wel veel leuker dan een agenda! Dat motiveert ook wel. Ik kan alleen gewoon echt niet tekenen, op wat rechte lijnen na:p. Maar zie al wel wat stickers:Ddie zijn leuk:D. Ik ga me even verdiepen.

iMoeder likes this.
  20. Angel1980

Leuk! :thumup: En geen prutser hoor :p

iMoeder likes this.

Share This Page