Bullet Journaling

Discussion in 'De lounge' started by iMoeder, Jul 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hahaha super leuk!

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    FD129114-FD9C-4D12-BC77-A06D2B78AD59.jpeg C86BEFB2-4622-4301-A36D-755B1B63FD71.jpeg Inspiratieloos voor lijstjes, dus ben aan het natekenen gegaan via Google :D beetje te hoop gegrepen, maar tot nu toe niet ontevreden. Geen idee alleen nog wat ik erbij ga doen, maar dat zien we vanzelf wel.
    Wel een verslag gemaakt van vandaag, maar die ga ik niet helemaal plaatsen, iets teveel details ;)

BabyFG, NiekeKris and Betsy like this.
  3. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

En de laatste van vanavond. Een gratitude pagina voor de maand augustus. Hier ben ik wel blij mee!

4. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

May 19, 2017
    988
    1,449
    93
    Female
    Hoe maak je die lijntjes evenredig?

5. boogiebril

Op het oog.. viel me niet tegen moet ik zeggen! Zat al te denken dat ik misschien wel een geodriehoek nodig zou hebben ;)

6. Picolientje

Picolientje Actief lid

Mar 14, 2017
    301
    261
    63
    Oké...ik wil beginnen! Ik heb alle spullen in huis, maar ik stel het maar steeds voor me uit, want ik weet niet wáár ik moet beginnen? Dus wat vragen aan jullie..

• Kan iemand tips geven voor de eerste opzet?
    • Hoe laat je het 'alles-staat-door-elkaar-gevoel' echt los? Ik zou het fijn vinden als de agenda enigszins bij elkaar staat, zodat ik niet voor elke week hoef door te bladeren. Houden jullie de weken van één maand in ieder geval wel bij elkaar?
    • Hoe kies je tussen alle lay-outs die je tegenkomt op bijvoorbeeld Pinterest? Ik word een beetje overweldigd erdoor. Ik ben dan bang dat ik begin aan een lay-out en later bedenk dat ik eigenlijk 'dat en dat er ook nog wel bij wilde, maar nu past het niet meer':rolleyes: Ik denk wel dat ik het bij het minimalistische houd.
    • Hoe passen jullie de taskmigration toe? Is dat per dag, per week? En werkt het?
    • EDIT: nu vergeet ik een belangrijke: zijn er dames die het ook gebruiken voor hun bedrijf en/of werk? Niet zozeer de tijden die je werkt, maar de doelen, evt. omzet, strategieën, marketingplannen etc..
    Ik heb super veel zin om te beginnen, zodat het een vast rustmoment wordt in mijn dag (broodnodig..), maar nu nog de rust vinden om te beginnen. Snappen jullie 'm nog?:D

7. boogiebril

Voor wat betreft je vragen over werk / bedrijf: dit doe ik in een Excel sheet, maar ik kan me zomaar voorstellen dat ik het ook hierin ga maken als ik wat handigheid en routine heb gekregen.

Picolientje likes this.
  8. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,108
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik hou inderdaad mijn weken per maand bij elkaar en doe lijstjes etc er dan achteraan.
    Ik heb een minimalistische week spread, heb een paar pagina's geleden een foto gedeeld. Deze werkt goed voor mij en is snel klaar waardoor het me geen zeeën van tijd kost als ik geen tijd heb. Je kan ook eens kijken naar business bullet journal om je werk in je BuJo te verwerken.

Picolientje likes this.
  9. Adrianaj

Adrianaj Actief lid

Aug 25, 2017
    358
    576
    93
    Female
    Stille meelezer ! Wou al een tijdje beginnen aan een bujo maar nog nooit echt begonnen. Dus gister fanatiek naar de stad en... overal uitverkocht :roflmao:. Wel alvast alle leuke spulletjes gekocht behalve een bujo dus vanmiddag nog een paar boekenwinkels proberen & anders bestel ik er wel 1 al een paar leuke gezien. En door jullie heb ik er wel helemaal zin in! Nou nog doorzetten.

Adje, Louise11110 and Luuz like this.
  10. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik vond die van de hama helemaal niet fijn. Dus ik heb een nieuwe besteld van mus. Goede keus!

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Voor ik aan mijn Bullet Journal begon heb ik veel YouTube gekeken wat mensen er allemaal in deden, hoe hun het opzetten en veel flip through's. Daarna beetje opgeschreven wat ik erin wilde hebben.
    Eerste opzet was bij mij:
    - Index
    - Future log
    - Goals 2018
    - Spaardoelen 2018
    Daarna ben ik toen begonnen met daily's. Monthly's maakte ik toen niet.

Ik hou niks bij elkaar omdat dat imho een zinloze onderneming is. Het staat allemaal achter elkaar. Dus ik begin de maand met een monthly en daarna een weekly. Maar de weekly van de week erna ga ik pas maken in het weekend voordat het die week is. Maak ik tussendoor een spread of pagina of project aan. Dan staat die dus soms tussen 2 weekly's in.

Lay-outs gewoon een kwestie van uitproberen en er achter komen of dat werkt. Werkt het niet of heb je zin in wat anders, dan doe je het volgende dag/week anders.

Het migreren van taken doe ik vooral bij daily's. Want je maakt daily's niet vooruit. Je maakt een daily de avond van te voren voor de volgende dag. Taken die de dag ervoor niet gelukt zijn (en je niet cancelled) ga je dan migreren naar de volgende dag. Door ze simpelweg opnieuw op te schrijven.
    Ik migreer zelf taken die in mijn weekly staan, als het de hele week niet gelukt is. En ik migreer taken van mijn 'master to do list' af, als ik ze ingepland heb.
    In het begin kwam het migreren van taken op mij wat zinloos en dubbel over. Steeds dezelfde taak opschrijven. Maar nu ik het een tijd doe merk ik dat het heel handig is. Omdat je dan niet hoeft te zoeken naar wat je ook alweer moest doen in 3 verschillende to do-lijstjes/dagen. Al die taken zijn gedaan/gedelegeerd/gecancelled of gemigreert. Dus dat to-do lijstje kun je vergeten. Ik gebruik het daarom nu ook op werk.

Op mijn werk gebruik ondertussen nu ook een Bullet Journal. Maar die is heel basic en minimalistisch. Ik schrijf er daily's in, migreer taken, zet er aantekeningen van vergaderingen/werkgroepen/presentaties in, projecten en to do-lijstjes.

Picolientje likes this.
  12. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik flikker gewoon alles door elkaar:D alleen de nieuwe maand begint met een monthly. Verder staan er nuttige dingen in en onzin dingen, zoals een tekening van gebakken spek met een ei en een paar ogen:D

Picolientje likes this.
  13. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    C757805B-D0BB-42B5-9131-3F0A24233DEF.jpeg Zoals dit dus :roflmao:

Picolientje, iMoeder and Poolvos like this.
  14. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

May 19, 2017
    988
    1,449
    93
    Female
    Vind die van de Hema ook niet fijn.
    Zelfs de voorkant van de kaft laat al los

15. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,291
    239
    63
    Ik ben vandaag ook weer bezig geweest, ik ben erachter dat het toch te druk is met veel kleurtjes in de weekagenda, dus volgende week wat anders proberen...
    Mijn stabilo-finelineres drukken niet door in mijn agenda/ boekje

Maar nummeren jullie de pagina's om iets terug te vinden?

16. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

Jul 10, 2008
    1,619
    1,332
    113
    Westland
    Ik heb een Leuchtturm1917, die zijn al genummerd, erg handig

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,134
    8,867
    113
    Bij die van mij zijn de pagina’s ook al genummerd. (y)

18. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik begon met nummeren, maar daar ben ik mee gestopt. Ik heb een klemmetje bij de huidige maand en dan blader ik door wat ik nodig ben. Misschien begin ik er wel weer aan, maar ben het nog niet nodig.

Vandaag een dagje aan het strand vertoeft, dus vanavond weer mooi aan de slag

Flachilles likes this.
  19. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Hier ook. Ik ben overgestapt op een Mus. De kinderen gebruiken die van de Hema nu als kleurboekje.

Share This Page