De action is zeker gevaarlijk, maar de Xenos ook! En dan hebben ze hier ook nog een boekenvoordeel, een bruna en een hema En dan koop ik ook nog graag goede bolletjes om mee te haken, al heb ik me beeeeetje voorgenomen om eerst mn voorraad wat op te maken
Ik weet dat ik eerst zei dat het me onhandig leek maar nu zit ik toch te kijken voor een bujo. Misschien kunnen jullie nog antwoord geven op mijn vragen? Ik heb al heel wat ideetjes voor spreads (habit tracker, budget, inpaklijst voor vakantie, gewichtsverlies tracker, lijstje favoriete maaltijden, huishouden/klusjes overzicht etc) maar ik ben dus 'bang' dat ik bijvoorbeeld ergens een pagina aanmaak en dan ruimte tekort kom om dingen op te schrijven omdat op de volgende pagina alweer een ander lijstje of overzicht staat. Lopen jullie daar weleens tegenaan? Hoe doen jullie dat? En ik heb een beetje het gevoel dat ik nu zoveel ideetjes heb dat ik vooral veel overzichten/lijstjes heb in het begin en dan dingen vergeet bij te houden ofzo, dat het een soort vergeten hoekje in de bujo wordt zeg maar. Want al die ideeen wil ik natuurlijk het liefst gelijk omzetten in spreads dus dan zouden er eerst heel veel lijstjes/trackers in staan en dan pas weekly's. Of maar af en toe een weekly tussendoor. Maar het agenda gedeelte lijkt me wel weer handig Ik ben bang dat ik het perfectionisme in mij niet helemaal los kan laten...heb al wat flip throughs gekeken en ziet er leuk uit maar of ik het ook zo mooi overzichtelijk krijg..??
Ja! En nog eentje met een leuke kaft. Misschien koop ik gewoon beide. Maar ik kon niet wachten tot oktober .
Bekijk bijlage 584216 Bekijk bijlage 584217 Bekijk bijlage 584214 Gewoon in mijn A4 notebook begonnen met tekenen voor de vakantie. Checklist maken voor vertrek, voor de kinderen, het thuisfront en voor het overige. Niks leukers dan voorbereiden
Super werkt dat hè?! Wat ik handig vind en wat je ook in de vele bullet journals ziet is om het puntje/hokje voor elk punt zo te maken dat je deze ook weer kunt aanvinken. Dat is overzichtelijker dan overal een krul achter zetten. Vind ik dan....
Het hele idee van bujo is dat je iedere pagina gebruikt zoals je hem op dat moment nodig hebt. En met paginanummers en een inhoudsopgave/index kun je dan altijd terugvinden wat je nodig hebt, ook al staat het 'door elkaar'. Ik heb in het begin een aantal standaard lijstjes zoals huishouden, boekenlijst, cyclus e.d. Maar als die vol zijn, nou, dan begin ik gewoon op de eerst volgende pagina van mijn bujo een nieuwe... Het werkt dus vooral denk ik als je bladzijde voor bladzijde vult (en dus niet teveel bladzijden al van te voren indeelt) en een beetje los kunt laten dat dingen 'bij elkaar staan'. Ik ben een aardige perfectionist en voelde in het begin ook dit soort bezwaren, maar zo lang je zo kunt terugvinden waar het staat maakt de volgorde eigenlijk niet uit... En als blijkt dat je een 'verloren' hoekje hebt aangemaakt, tja, dan weet je dat je die in je volgende bujo niet hoeft te maken Het is trial-and-error, ook qua layout wat voor jou werkt. Maar dat is dan ook weer het mooie, je kunt het precies aanpassen naar je eigen behoeften. Ik heb eerst een maandje in een simpel schriftje wat gedaan en toen kon ik al weer beter bedenken wat ik handig en werkbaar vond, wat ik wel en niet wilde bijhouden en waar ik het voor kon gebruiken. En soms denk ik nu nog: dat ga ik in de volgende weekly/monthly anders doen...