Voor iedereen die een van mus heeft; klopt het dat dat papier wat geler is? Ik vind die van de HEMA zo wit, té wit.
Ja, hema is idd erg wit Achteraf gezien had ik ook liever eentje gehad met ringen, was makkelijker geweest qua indeling.
Daily van vandaag gelijk uitgeschreven. Kwam op pinterest #100daysdisneyquotes (ofzoiets) tegen. Vond m wel leuk, maar elke dag ga ik niet redden. Dus in plaats van 100 dagen, gewoon 100 quotes.
Top! Denk dat gelig toch mooier is, voor mezelf. Jaa ik heb hele tijd gevoel dat het wit nog teveel eruit springt of zo...alsof de pagina niet helemaal gevuld is. Maarja, hij was maar 5 euro leuk oefenboekje zo eerst. Verder vind ik hem wel fijn. Met ringen is ook wel handig inderdaad, dan kun je het veel gemakkelijker aanpassen. Achja je moet ergens beginnen.
Gestart met september. Nog steeds geen fineliners in huis. Morgen maar eens halen. Ik mocht wel de gelpennen van mijn dochter gebruiken om op andere pagina's wat kleur toe te voegen.
Je moet wat als je zit te wachten op de laatste voeding... Het Hema boekje drukt inderdaad snel door! Ik heb nu bedacht dat ik dan op de volgende bladzijde gewoon een blaadje plak zodat je daar niks meer van ziet
@Luuz haha dat versje! Heerlijk! Leuk he die 100daysofdisneyquotes! En ook zo mooi gemaakt vaak. Wilde ik ook wat mee gaan doen @lalalindsey leuk toch! Mooie doelen heb je gaaf zeg boek uitgeven! Mag ik vragen wat voor boek?
Dankjewel, ik heb moeite om te stoppen met de BuJo, werkt verslavend haha. Het boek gaat over ons verhaal ivm kinderwens: verminderd vruchtbaar, geen IVF en dan de stap naar pleegzorg zetten. Hoe gelukkig we waren dat we een baby van 2 weken uit het ziekenhuis mochten halen en een paar jaar later nog eens. Naast het geluk ook veel verdriet door hechtingsstoornis en de kinderen die door hun ouders teleurgesteld worden... Hihi dat is even kort samengevat. Ben er bijna een jaar geleden over gaan bloggen en ondertussen aangesproken door een uitgeverij. Dat boek zal er dus komen
Mij lijkt dit ook wel wat Alleen ik heb zo’n lelijk handschrift, daardoor ga ik een beetje twijfelen of het wel wat voor mij is. Omdat ik het ook graag als agenda dan zou willen gebruiken. Maar hoe doen jullie dat met afspraken die later in het jaar zijn? Onthouden? In je telefoon zetten? Of maak je al weekly’s / monthly’s vooruit?
Nee ik maak nooit weekly's en monthly's vooruit. Voor mij is dat een beetje 'defeating the purpose'. Want ik vind juist de flexibiliteit en de optie dat je gewoon een week kan overslaan als je even geen zin hebt, zo fijn er aan. Ik gebruik mijn BuJo in die zin niet als agenda. Voor agenda gebruik ik de agenda in mn telefoon. Daar kan ik afspraken in zetten voor jaren voorruit, bij wijze van. (Ik zet regelmatig afspraken in mn agenda voor over een jaar of langer.) Bovendien neem ik mijn BuJo niet overal mee naartoe. Dus ik zou niet weten hoe je dat dan moet doen als je bijv aan de balie bij de tandarts staat om een volgende afspraak te maken. Ik maak (nu momenteel, werkwijze veranderd wel eens), in het weekend een weekly voor de week die daarna komt. Dan pak ik de agenda van mijn telefoon erbij, zet de afspraken in mn weekly en ga daarna de rest van de week plannen. En dat is waar ik mijn BuJo voor gebruik; plannen en voorruit denken. Wanneer ga ik boodschappen doen, als ik dat moet doen, moet ik dan nog iets voorbereiden/opzoeken etc. Dus vooral taken managen eigenlijk, en workflow. Zo blijft het voor mij overzichtelijk in het drukke leventje van een werkende mama. En verder vind ik vooral allerlei spreads heel leuk. Sparen gaat eindelijk goed met behulp van visuele spaardoelen (vakjes kleuren als je een bepaald bedrag haalt, heel kinderachtig maar het werkt). Ik heb een leuk lijstje met boeken die ik wil. Eindelijk een verlanglijstje waar ik op kan terugvallen als mensen vragen wat ik wil hebben etc. Verder maak ik project pagina's aan voor grotere dingen die moeten gebeuren zoals het opknappen van de tuin, het renoveren van de keuken. Ik heb daardoor al verschillende dingen aangepakt die al jaren/maanden in mn achterhoofd hingen omdat ze nog moesten gebeuren. Handschrift moet je je trouwens echt niet door laten tegen houden hoor! Ik denk dat weinig mensen hun eigen handschrift mooi vinden (ik niet in elk geval). En je doet het allemaal voor jezelf, niet voor een ander. Er zijn trouwens ook mensen die het gebruiken om handschrift te oefenen.
Ik heb een lijstje gemaakt van lijstjes en spreads die ik nog eens wil proberen. Iedere keer als ik wat zie op YouTube of blogs, hier etc. Dan zet ik dat bij mn lijstje 'ideeën voor spreads'. Dan is het niet zo overweldigend en kun je gewoon af en toe eens wat kiezen om te doen. Zonder dat je bang bent dat je een geweldig idee vergeet. Overzichtelijk...sja. Dat is het gewoon niet. Meer kan ik er niet van maken. Alles staat door elkaar en dat is oke. Het gaat er om dat je kan terug vinden wat je zoekt, en daar is je Index voor. Qua trackers zijn er bijv mensen die die gewoon in een monhtly of weekly erbij zetten. Dus dan heb je ze steeds bij de hand in die maand/week. Wat betreft ruimte tekort. Als ik een spread maak doe ik die eerst heel grof uittekenen met potlood. Dan weet ik hoeveel pagina's ik nodig heb. Maar ik houd dan geen rekening met uitbreiding. Als die pagina's vol zijn, maak ik gewoon weer een nieuwe op het punt waar ik dan ben in mn BuJo. Als je daar teveel over gaat piekeren en nadenken dan word het een soort zichzelf verslaand systeem; jij bent aan het het werk om het systeem te onderhouden, ipv dat het systeem werkt voor jou omdat het jou ondersteund. Hoop dat het ik zo goed uitleg.
In een BuJo 'moet' je juist helemaal niks. Je gebruikt het voor datgene waar je behoefte aan hebt. Zo heb ik nog nooit in mn leven een recept in mn BuJo opgeschreven. Koken interesseert me niet en als ik een recept nodig heb dan Google ik wel even. Zelfde met wesbite links, die ga ik ook niet overschrijven, daar heb ik de 'favorieten' sectie van mn browser voor. Het gaat er juist om dat je er alles in kwijt kan waar je wel iets aan hebt. En dat bleek ik mijn geval verassend veel te zijn. Met een rustiger hoofd als resultaat. En het kan best zijn dat een BuJo niks is voor je. Het zal vast niet voor iedereen wat zijn. Zelf vind ik het heerlijk om op papier bezig te zijn. De redenen waarom heb ik in deze topic al een aantal keer beschreven dus als je de topic gelezen hebt neem ik aan dat je die tegen gekomen bent.