Bullet Journaling

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 21 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Paar slechte dagen gehad. Deze zin plopte in mijn hoofd toen ik in de keuken stond en ik besloot ‘m op te schrijven zodat ik niet vergeet dat er na slechte dagen altijd wéér een dag komt.

04AAD52A-9F66-4EC0-9A48-3572E19C74F6.jpeg

En in het verlengde daarvan:

00E0F07E-EA20-4B87-9D9F-DDD82C2226B1.jpeg

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Weer een hoop mooie dingen voorbij zien komen! (y) :)

Ik ben gister ook weer begonnen, op vakantie geen tijd voor/zin in gehad. Heel veel opzetjes gemaakt, maar moet alles nog uitwerken en mooi maken ed. :) Wel direct gister het aanrecht extra opgeruimd en schoongemaakt, vanmorgen de meterkast uitgemest, vanmiddag uitgebreid geluncht en nu met de schuur bezig. En het voelt heerlijk. :) Vanavond wil ik in mijn bullet journal opschrijven wat er in de meterkast zit (we bleken bv. wel 10 van die dingen voor in de toiletpapier te hebben :roflmao:). Als ik weer een dag(deel) tijd heb wil ik hetzelfde met de trapkast en tzt ook met de zolder en vliering doen. En ik wil het ook met de kinderkleding doen (er staat veel op de vliering). Om overzicht te krijgen en hopelijk ook minder aan te schaffen. Daarnaast wil ik nog wat spaardoelen aanmaken, zodat ik dat ook zichtbaar kan maken, denk dat dat motiverend werkt. :)

dreumesje en iMoeder vinden dit leuk.
  3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
  4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik zie net die van jou :p
    Makkelijk en leuk :D

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik denk dat ik deze keer ook een overzicht ga maken van de kinderkleding en dat kan idd prima in een BuJo. Dan kan ik wat gerichter shoppen, en alleen wat er echt nodig is. Want nu komt het er vaak op neer dat ik gewoon wat leuke dingen koop in de sale. En er dan later achter kom dat ik nog best wel wat kleding had van vorige winter/zomer die nog past.

Fuddey vindt dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Precies dat dus. Of ik denk dat ik iets niet meer heb en koop het nieuw en later vind ik het toch nog terug en dan heeft ze er dus twee van.

Fuddey en iMoeder vinden dit leuk.
  7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Die spaardoelen werken bij mij trouwens ook heel goed!

8. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    En af! Morgen maar is aan een monthly beginnen. Iemand daar nog tips voor als je geen gebruik maakt van weekly spreads?

9. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Ik ga dat ook doen met de winterkleding, bedankt voor de tip!!!

10. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Ik ben overstag.... toch 1 gekocht .... oops.... dus ik heb nu mijn agenda voor mijn dagboek/planning en ga de bujo gebruiken voor mijn lijstjes :)

dreumesje, Ella1988, Betsy en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Bo1985

Bo1985 Lid

8 mei 2009
    26
    11
    3
    Hi meiden,
    Mag ik mee kletsen?
    Ik ben ook ooit begonnen in een bujo.

Heb in het begin van m’n boekje de “lijstjes”

Halverwege ben ik met m’n weekly’s begonnen. (De laatste is van mei denk ik alweer, oeps hihi)

Aan het einde staan de ideeen voor m’n bedrijfje.

Wil dus weer beginnen, zag dit topic en dacht hè! Das leuk! Ga zo even alles terug lezen

Ik wil verder (beginnen) met het bijhouden van
    - de week (afspraken/taken)
    - sport
    - to do lijstjes van het huis (1 met kleine klusjes en 1 met grote klussen/toekomst wensen)
    - boeken
    - op marktplaats zetten/wegdoen
    - spaardoelen (die staan geordend in de ING app, maar vind ze inkleuren altijd leuk hihi)

Verder hoop ik van jullie nog wat inspiratie op te doen.

Maak geen hele mooie pagina’s, met hele tekeningen, maar hou wel van een tape’je hier en daar :)

Ella1988 en lalalindsay vinden dit leuk.
  12. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ella1988, sweetL, Adje en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Ook ik ben weer lekker bezig. Na bleek bijna twee jaar, ahem :oops:, maar weer eens mijn onderhoudsmedicijnen voor mijn astma aangevraagd bij de huisarts. Tot nu toe gebruikte ik voor het slapen gaan de "nood" medicijnen een pufje, zodat ik 's nachts beter ademde maar dit is natuurlijk gewoon stom. Want het zijn niet voor niets medicijnen die ik alleen bij benauwdheid mag gebruiken en verder niet.
    Dus ik heb gelijk maar een medicijntracker aan gemaakt, ter ondersteuning. Hopelijk helpt het.

Daarnaast ben ik begonnen met een opzetje voor water inname, ik moet nl. voor mijn gezondheid (overgewicht en daardoor tegen suikerziekte aan zitten, diabetes zit sowieso in de familie) minimaal zo'n 20 kilo afvallen. Dus zo weinig mogelijk frisdrank maar wel water. Heb nu wel crystal clear maar daar zitten weer zoetstoffen in.
    Drie keer raden wat er op de volgende bladzijde komt haha.

Ik zal zo wat foto's plaatsen.

Ella1988 vindt dit leuk.
  14. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Naar aanleiding van jouw tekeningen en die van @Luuz ben ik ook op Youtube gaan zoeken, heb ze gevonden dus ook van mij zullen er tekeningen gaan volgen :). Leuk gedaan! Ik moet ook maar eens zo'n schema maken inderdaad voor schoonmaken etc.

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
  16. Neilia

Neilia Niet meer actief

Zijn leuk he! En echt zo makkelijk :)

@Olifantje1991, ik vind een overzicht wel makkelijk.
    Zo kan je tenminste niks vergeten :D

Pastasaus vindt dit leuk.
  17. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    20180811_204348-01.jpeg

Louise11110, Adrianaj, Luuz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nee mijn huishouden is vaak een beetje een rommeltje doordat ik onregelmatig werk en dus geen vaste dagen voor bepaalde taken kan plannen.
    De grote taken schieten er hier ook snel bij in, ben een slechte huisvrouw. :rolleyes:

19. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Ja ze zijn echt heel erg leuk! Van de week maar eens proberen :). Ik zal even foto's maken van wat ik daarnet gemaakt heb.

Deel Deze Pagina