yep, ik wist niet goed wat ik met zo'n BuJo moest aanvangen, maar vermaak me elke avond moet ik zeggen. heerlijk rustgevend
Hierbij dan de foto's van wat ik vanavond gemaakt heb. Moet de medicijnen twee keer per dag vandaar twee vakjes per datum. Water, nu drink ik vaak nog niet eens een glas water dus zes glazen is wel een beetje erg ambitieus maar je moet ergens beginnen toch.
Ja dat had ik dus ook. Wat moet ik daar nu mee dacht ik, ik hou niet eens een agenda bij. Maar ook ik vind het heerlijk, mijn hoofd leeg maken van alle dingen die ik nog moet en wil doen. Staat het tenminste op papier ipv in m'n overvolle hersens . Ik word er ook rustiger van.
Die had ik van de weeknook gepind op Pinterest, vond hem leuk! Wilde het eerst ook zo doen, maar uiteindelijk toch voorbeurs anders gekozen, omdat ik bang was dat ‘alles uit het maandelijkse vakje in een keer moeten doen omdat ik anders die maand niet af kon kruizen of weer moest gaan onthouden wat ik nou wel en noet gedaan had’ voor mij niet zou werken. Nu gewoon alles in een suf schema met voor iedere keer dat ik iets moet doen een apart afvink-vakje. Denk dat dat voor mij overzichtelijker is. Moet hem nog met pen overtrekken en een beetje ‘gezellig’ maken, dan zal ik hem ook posten.
Dit had ik precies zo Nu heb ik een algemene gemaakt en wil ik de taken die die week/maand moeten gewoon inplannen in m’n weekly of to do lijst voor die week/maand. Even bedenken nog... Zal zo een foto maken!
Handig! En wat goed dat je gaat afvallen. Ik heb de water vakjes in m’n weekly staan. Maar vind het moeilijk om elke dag in te vullen... (vergeet ik vaak...)
Wat zijn jullie leuk bezig! Hier 2 spending trackers gemaakt voor kleding, 1 voor mij en 1 voor zoon. Ook een pagina voor de verjaardag van zoon gemaakt, daar staan nu alle cadeauwensen, uitnodigingen en hapjes/eten op. Niet meer zoeken! In 2019 staan 3 bijzondere mijlpalen op het programma, die moet ik nog wat uitwerken.
Die Minnie Mouse verjaardagspagina's vond ik fantastisch! Ik wil tzt ook zo iets gaan maken in een thema, maar het duurt nog even voordat ze weer jarig zijn.
Het voorjaar is natuurlijk nog wel heel ver weg. Maar voor sinterklaas of kerst kun je ook zo’n pagina maken
Misschien kun je dan je taken per week plannen? Dus een lijstje maken wat er iedere week moet doen. En dan als je je nieuwe weekly maakt, dan kijken wanneer je moet werken. En wanneer je dan tijd hebt voor welke taak. En dat dan inplannen. En dat geeft trouwens ook mooi gelegenheid om je partner aan het werk te zetten. Want ‘samen doen’ is voor veel mannen te vaag. Als je zegt ‘ik wil graag dat je woensdag middag stofzuigt en dweilt’ dan is dat voor veel mannen wat concreter.
Ja dat is inderdaad wel een goed idee denk ik. En hier een man die best mee draait in het huishouden, maar er zijn ook heel wat mannen klussen die in de avond moeten gebeuren, dus die doet hij dan vaak. Grootste gedeelte van het huishouden komt inderdaad op mij neer, vind ik niet erg, ik werk maar 20 uur, hij ongeveer 50 en ik werk vaak avonddiensten dus dan komt de avondspits ook op hem neer. Ik heb geen man die hele avonden tv kijkt, zit te gamen of weggaat naar vrienden ofzo. Als ik hem wat vraag doet hij het, maar omdat ik dus veel overdag thuis ben lukt het me doorgaans prima, alleen mis ik de structuur en routine. Doe ik waarschijnlijk wel ga krijgen als ik het inderdaad per week op schrijf en kan afstrepen. Ga zo weer even aan de slag. Zitten midden in een verbouwing dus er komt momenteel niet heel veel van.
Ja zo werkt het bij mij ook. Al die dingen die je nog moet doen blijven zo in je hoofd hangen als je ze niet opschrijft. En als ik daarna niet verzin wanneer ik dat dan ga doen, gebeurd het eigenlijk ook niet. Dus het inplannen van taken helpt ook.
Leuk allemaal hoor dames!!! Ik doe dit ook al heeeel lang. Maar helemaal niet zoals jullie. Voor mij geen tekeningen en quotes en mooie kunstwerken. Maar juist heel minimalistisch mn agenda met todo/week menu. Ik ben ermee begonnen omdat agenda’s nooit de ruimte hadden die ik wilde voor menu planning en andere aantekeningen. Ik maak bijvoorbeeld ook wel lijstjes voor een reis (what to do, what to plan, what to pack, etc). En lijstjes voor cadeau-ideetjes voor mezelf en anderen. Verder heb ik een future log 2018/2019 en een veel kleinere voor 2020 (op 1 pagina) — juist voor die lange termijn afspraken die je anders niet kan plannen. Ook heb ik een master to do met dingen die moeten maar (nog) niet echt tijdgebonden zijn of een deadline hebben. Mijn weekly (die ik nu al zeker een half jaar zo gebruik) in bijlage. Edit: weer eens te snel gepost. Zoals je ziet pas in een nieuw boekje begonnen. Dit is nu mn 3e boekje. In de eerste had ik wel veel meer frutsels en vooral ook recepten enzo. Maar toen die vol was besefte ik dat ik dus niet alles meer bij elkaar had zodra boekje twee kwam. Overschrijven had ik geen zin in, dus toen ben ik daarmee gestopt Nu ik jullie allemaal zo creatief bezig zie, kriebelt t wel weer hoor. Maar ik geloof niet dat ik het nog zo vol kan houden nu er een baby is Voorheen had ik in ieder geval veeeel meer tijd voor Bujo.