Bullet Journaling

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 21 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb het voor me uitgeschoven voor als de kids weer naar school toe zijn dan heb ik wat meer Me-time dan nu in de vakantie...
    Maar wil wel vast meedenken. Wat voor schemas willen jullie? dagelijkse, welelijkse? maandelijkse?
    Hoeveel tijd steken jullie nou dagelijks in dat bullet journal?
    Ik denk dat ik niet creatief genoeg ben om er een mooi boekje van te maken.

2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Heb vanavond een uurtje zitten tekenen. Maar een weekly heb ik in een kwartiertje op gezet. Dus het ligt er een beetje aan.
    Het hoeft echt niet veel tijd te kosten, want het kan heel basic. Maar ik vind dat handletteren wel leuk dus daar ben ik nu mee aan het oefenen. Gewoon even geen tv of telefoon, maar lekker old school pen en papier.

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

dat handletteren vind ik echt heel gaaf. Pak jij voorbeeldjes van Pinterest ofzo of heb je op youtune tutorials gekeken?
    Die tijd valt dan weer reuze mee. Ik dacht vammiddag nog bij het lezen van dit topic als je al moeite hebt je huishouden op de rit te houden kan je beter die bullet tijd in je huishouden stoppen maar die gedachten neem ik dan terug.

Bo1985, Jessie80, BabyFG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik kom door het bullet journal juist meer aan het huishouden toe en ook veel gerichter. :)

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik ook moet ik zeggen. Ik gebruik het schema van slimhuishouden.nl en dat scheelt al een hoop. Maar ik vind het geweldig om dingen af te kunnen vinken in mn bujo haha. Zo stom eigenlijk. Ook de pagina`s verder opvullen of uitwerken met extra taken die ik alvast gedaan heb vind ik onwijs leuk om te doen haha. Op 1 of andere manier motiveert het nog meer om in huis bezig te zijn.

DastyQueen en NiekeKris vinden dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik voel me echt een peuter als ik iets mag afvinken, net alsof ik een sticker heb verdiend :D Maar het werkt écht, het voelt ook zo fijn om meerdere afgeronde taken te zien en vervolgens geniet ik veel meer van bv een avondje netflix als ‘beloning’. Niet dat ik zonder bujo niks deed, maar nu vind ik het overzichtelijker en dus ook juist achteraf zien wat je gedaan hebt; heerlijk!
    En dan heb ik alleen nog maar wat dagelijkse dingetjes bijgehouden, het échte werk moet nog beginnen ;)

BabyFG en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ennn done!! Hahaha, eerste work out zit erop. Met een leuk muziekje is het best te doen. Nu snel douchen en verder racen. :D:D

DastyQueen, Jessie80, Adrianaj en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Betsy

Betsy Niet meer actief

Gewoon voorbeelden van pinterest. Ik heb geen geduld voor you tube handleidingen. Gewoon wat voorbeelden zoeken en oefenen. Ik wilde vooral iets anders doen dan ‘s avond op de bank hangen voor de tv terwijl Bo slaapt. In het weekend maak ik de weekly en dan hoef ik doordeweeks niks te doen als ik geen zin heb. Maar nu zit ik vaak 2 of 3 avonden een uurtje te handletteren/tekenen/lijstjes te maken. Mij kost het echt geen uren per dag hoor :)

9. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Dat heb ik ook, niet steeds de tv of telefoon.
    Gisterenavond 1,5 uur zitten freubelen... zo lekker!
    Maar ik doe hert gemiddeld nu 2-3 keer per week om echt een nieuwe pagina te maken. Het invullen/afstrepen van alles doe ik wel elke dag, maar dat kost 5 min.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik ben niet elke avond er mee bezig want ik heb ook avonddiensten. Zoals gisteren was ik lekker een uurtje bezig. Soms wat minder lang. Zal in de toekomst wel minder lang zijn omdat dan al mijn lijstjes op zijn :p

Bij schoonmaakschema's vind ik het prettig dat het overzichtelijk is, en duidelijks staat in welke week iets gaan moet worden. Vooral de grote klussen schieten er bij in.

En afvinken, heerlijk :D

11. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Alvast het voorblad voor volgende maand :) 20180820_154811.jpg

lidu1, Bo1985, Marchella en 10 anderen vinden dit leuk.
  12. Treez

Treez Niet meer actief

Super goed! Ik vond mijzelf al dapper toen ik vanochtend om 7 uur door het bos rende, maar om half 6 opstaan en dan sporten. Respect! De grote vraag hoe voelt het achteraf? Was het fijn?

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb vette spierpijn nu. o_O
    Ben maar een kwartier bezig geweest hoor (HIT en kracht). Maar goed. Bedoeling is nu om dat dagelijks te doen. Het is wel een lekkere boost zo vroeg op de ochtend.

Treez en Betsy vinden dit leuk.
  14. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Beter rekken :p is dat dan nog vroeger opstaan?

Diep respect hoor. ik vind opstaan om elk tijdstip lastig en doe dat bij voorkeur zo laat mogelijk.

Ik heb een nieuwe pagina aangemaakt in mijn bullet voor al mijn sollicitatie activiteiten en mijn ideale vacature/ baan.

15. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik doe t sporten savonds voor t slapengaan haha. Moe en voldaan douchen en dan mn bedje in.
    Zo vroeg in de ochtend trek ik echt niet hoor!! Respect

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat is dus altijd mijn voornemen. Maar 's avonds heb ik de kracht er niet meer voor hoor... Niet genoeg zelfdiscipline om mezelf van die bank of te rapen... :oops:

sweetL vindt dit leuk.
  17. Treez

Treez Niet meer actief

HIT is ook heftig. Waarschijnlijk is aan het einde van de week je spierpijn een stuk minder. Mijn plan is om ook elke ochtend eerder op te staan, maar dan voor yoga of meditatie /mindfulness. Ik wil gaan onderzoeken of dit gaat helpen om mij overdag beter te gaan focussen. Ik ga beginnen met een kwartier en dat betekent voor mij 6.45 opstaan ipv 7.00. Ik vind dat al pittig :oops:.

iMoeder vindt dit leuk.
  18. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Knappe meiden!!
    Ik moet me ook echt toe zetten iets te doen....

Ik heb een lijstje met mijn vriezer inhoud gemaakt. Ik gooi echt veel weg, terwijl ik wel in de vriezer stop. Nu overzicht

dreumesje, Bo1985, Treez en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat is ook een goed voornemen! Ik ben geïnspireerd geraakt door de Miracle Morning van Hal Elrod. En daar zit ook mindfullness bij. Maar als ik daar alles uit doe kan ik nog wel een half uur eerder opstaan.
    Ik heb de rest van de dag ook nog wat gesport (voornamelijk flink fietsen), en voor het eerst sinds lange tijd weer alledrie mn ringen vol!

Bekijk bijlage 585778

Elise75, Adrianaj en Treez vinden dit leuk.
  20. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Poeh dat zou ik ook eens moeten doen. Maar lijkt me zo een werk joh (ook om bij te houden). :oops:
    Van mn voorraad badkamer producten ook. Dan heb ik op den duur 6 flessen shampoo, 4 conditioner, 4 bodybutters. En dan woeps, is ineens de douchegel op...:$

Deel Deze Pagina