Leuk al die mensen die ook beginnen! Eens zien of ik vanavond nog wat in mijn journal ga zetten of dat ik één van de openstaande taken ga uitvoeren
Ik ben jaren geleden tijdens mijn burn-out begonnen met mindfulness. Ik weet nog hoe moeilijk ik dat vond. Een wandeling naar de brievenbus was al teveel, maar moest wel minimaal 5x per week oefenen. In de praktijk was dit hooguit 3x met als gevolg dat ik mij daar weer schuldig over voelde. Uiteindelijk heeft de mindfulness mij er wel doorheen gesleept en nog steeds! Misschien moet je nu niet zo streng voor jezelf zijn. Begin met twee keer per week 5 minuten? Of doe het later op de dag? Net wat voor jou werkt. Uit onderzoek blijkt dat dagelijks 10 minuten yoga/mindfulness/ meditatie of 4x per week 20 minuten al (positieve) veranderingen in je hersenen oplevert. Werk daar langzaam naar toe en het hoeft niet direct binnen een maand gerealiseerd zijn .
Ik heb m terug hoor een daily van afgelopen zondag. We zijn met vrienden naar Drouwenerzand geweest. Een onverwachts uitje, maar wel erg leuk. Alleen nog wat kleur toevoegen en de datum erbij, maar heb te weinig licht in de tuin, dus dat wordt een klusje voor op vakantie volgende week.
Vandaag m'n eerste bullet journal gekocht. Al maanden kom ik het steeds overal tegen en denk dan: Interessant..... maar veel te veel gedoe. Tot ik erachter kwam dat t helemaal geen gedoe hoeft te zijn. En ik heb overal notitieboekjes en apps waar ik van alles opschrijf maar overzicht krikg ik er niet door. De bujo blijft m'n aandacht trekken, dus toch maar eens zien of het wat voor me is! Heel leuk om de voorbeelden in dit topic te zien. Krijg nu steeds beter een idee hoe en waar ik moet beginnen.
Ik moet echt dringend op zoek naar een of andere lay out om sport prestaties in kwijt te kunnen. Heb wel even gegoogled, maar is allemaal een beetje meh of zo. Ik weet eigenlijk niet wat ik zoek... Lekker duidelijk verhaal zo.
Hihi @iMoeder succes met de zoektocht! @Treez streng zijn en schuldig voelen is al minder gelukkig. Wat niet hielp was de zomervakantie.....waarin in heel juli en augustus mn power yoga niet doorging/doorgaat. Daarvoor in de plaats kwam een yin yoga les. En hoe heeeeeerlijk ontspannend die les ook is, ik mag het niet meer ik ben hypermobiel en hang tegen bekkeninstabiliteit aan, door de yin yoga (rekken op bindweefsel). Ik zou het nog wel kunnen doen misschien, maar dan moet ik 80% gaan zitten en dat is ontzettend moeilijk. Ook blijf je dan rekken op je bindweefsel en dat is nou net wat ik niet meer moet doen. Ennn door de vakantie kon ik ook niet op vrijdagochtend dan naar de pittige hatha yoga les (want dochter). Ben sowieso heel mn ritme kwijt nu met de vakantie, zal blij zijn als maandag school weer begint (en werk ook al is t maar 2 ochtenden vooralsnog). En dan hoop ik ook het sporten weer op te pakken want het doet me zoveel goed. Hier paar dagen niet erg in bujo bezig kunnen zijn, in elk geval niet wat ik had willen doen ermee. Wel wat mbt vakanties/reizen gedaan. Nu nog aanvullen wanneer de inspiratie opkomt. Onder t mom niet te streng zijn voor jezelf ‘het geeft niet als je iets vandaag niet doet, dan doe je het morgen of een andere keer’ Let it gooooo
Ik ben al dagen op zoek naar een spread voor mijn maandelijkse uitgave. Wat ik zoek nog steeds niet echt gevonden. Ik wil erin hebben wat ik nu daadwerkelijk kan uitgeven als alles is betaald, ( Ik heb al een vaste lasten lijstje), wat de verwachte uitgave zijn (zoals verjaardagen, uitjes, etentjes) en dan de daadwerkelijke uitgave. Ik heb gisteren op klad een opzet gemaakt, dus vandaag proberen uit te werken. Maar als iemand nog een goed werkend voorbeeld heeft, houd ik me aanbevolen!!
Ik heb alleen overzicht in excel voor je eigenlijk dus aan mij heb je niks ben ik bang. Pinterest misschien leuke opties?
Druk bezig geweest met me huishoudschema. Ondanks dat het best in me systeem zit om alles bij te houden is het best handig om het toch op papier te hebben.
Zo.. ik kan beginnen. Maar echt geen idee nog wat ik wil en hoe. Ben zo bang ook dat ik gelijk de eerste blz verknal
Leuke stoere vent heb jij! (op basis van de foto met de stoere baard en tatoo, niet sarcastisch bedoeld omdat hij in je bujo aan het tekenen is ).
Neem het advies van @BabyFG over. Let it goooo Serieus gewoon beginnen en fouten maken is niet erg. Je wordt niet beoordeeld en het is ontspanning. Ik snap het heel goed, maar de bujo is voor mij de perfecte oefening om los te laten. Hoe vaker je een fout maakt, hoe makkelijker het wordt.
Lekker loslaten die angst. Het wordt echt makkelijker en ik vind het persoonlijk wel zn charme hebbben als iets niet klopt.
Ik bedacht mij later dat je het ook sarcastisch kon opvatten, terwijl ik het juist positief bedoel. Vandaar de extra toevoeging .