Bullet Journaling

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 21 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    Wat blijkbaar een cadeautje van Ali, dus staat niks bij. Maar wel heel aardig natuurlijk :D
    Ah, dat zou het zeker kunnen zijn. Er zat ook een klein stukje washi omheen, misschien als reclame. Maar ik denk dat ik hem dan handiger vind als liniaal dan, haha.

Betsy vindt dit leuk.
  2. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Ah wat leuk! :D

BabyFG vindt dit leuk.
  3. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Hahaha zeker aardig, ze geven soms hele leuke dingen erbij, als je weet wat je ermee moet :roflmao:

Adje vindt dit leuk.
  4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Geen idee wat het is.
    Staat er bij de feedback van je bestelde washitapes ook niks? Misschien dat er meer zijn die wat gekregen hebben.

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Super lief! En leuke bujo! Ik zal die maar niet aan mijn dochter laten zien want dan wil ze em ook. :roflmao:

BabyFG vindt dit leuk.
  6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Hahaha gelukkig was ie gezien t formaat ook de helft van t geld van een grote ;) en ze is de laatste tijd erg veel aan t tekenen in boekjes/shriftjes dus ik dacht ‘vooruit maar’ ;)

dreumesje en iMoeder vinden dit leuk.
  7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik moest even zoeken. Op pagina 9 van dit topic had ik al een lijst geplaatst;

Adje en Rapunzel vinden dit leuk.
  8. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    @iMoeder top! Dank je wel daar zocht ik iedereen naar maar kon het niet terugvinden. Bedankt voor de moeite

9. Adrianaj

Adrianaj Actief lid

25 aug 2017
    358
    576
    93
    Vrouw
    Nou ik heb ook ‘brushpens’ gekocht. Vond het er zo mooi uitzien. En ben druk op kladpapiertjes aan het oefenen en wat filmpjes erbij aan het kijken. Alleen ik merk dat het echt wel lastig is en ik denk vooral omdat ik links ben. Zijn hier meer linkshandigen? Het handletteren met kalligrafie pennen gaat me een stuk makkelijker af :p

10. Betsy

Betsy Niet meer actief

Het is echt een kwestie van heel veel oefenen. Hoe groter en zachter de top van je pen, hoe moeilijker.
    Hoe schuiner je de pen houdt en hoe harder je drukt, hoe dikker de lijn wordt.

Gewoon een A4 pakken en 100x de dagen van de week opschrijven. Eerst wat groter, daarna steeds kleiner.
    En heel langzaam, letter voor letter. Wordt vanzelf sneller. Dikke lijnen naar beneden, schuin houden en hard duwen. Dunne lijnen omhoog, recht houden en heeeeel zachtjes duwen.

Ik kan inmiddels prima met tombow dual brush letteren, maar heb eerst wel 100x maandag, dinsdag, woensdag, etc geschreven. Gewoon op de bank, voor de tv :D

LMI, BabyFG en Adje vinden dit leuk.
  11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    Ik denk dat ik het op die manier ook maar eens ga oefenen. Neem ik mijn oude hema bujo voor en dan kan ik los :D

Betsy vindt dit leuk.
  12. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Goede oefening idd! Moet ik ook eens doen met mn brushpennen haha
    Werken goed voor t inkleuren, maar t meteen vloeiend schrijven is nog helemaal niks ;)

Betsy vindt dit leuk.
  13. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Iets wat ik eens moet googelen, brushpennen :p

Ik heb ook een vraagje, hebben jullie een index of ben je gewoon begonnen?
    Ik wil sowieso weekly's enzo maken, maar ook wel wat lijstjes van dingen, maar ik weet niet precies hoe en wat. Nu twijfel ik om wat pagina's open te houden voor lijstjes of gewoon moet beginnen met een weekly en lijstjes komen er kwakkeloos tussendoor :rolleyes:

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    In principe is dat laatste het idee van een bujo ;)

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb 4 pagina's voor de index vrijgehouden en toen gewoon begonnen. Ik doe eigenlijk altijd een monthly met gelijk erachteraan mijn weekly's en daarna kan ik zoveel lijstjes maken als ik wil tot ik weer aan een nieuwe monthly begin. Ik hou gewoon de pagina nummering bij via de index en kan het dus makkelijk terug vinden.

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    Ik heb een index daar staan de montly’s in en mijn lijstjes e.d. Ik hou geen pagina’s open en ik werk niet vooruit met weekly’s. De meest huidige weekly staat dus aan het eind of bijna aan het eind en vind ik gemakkelijk zat terug. Weekly’s komen daarom ook niet in mijn index.

17. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    De index groeit naar mate je BuJo ook voller wordt. Dus gewoon beginnen met een weekly (of monthly net wat je wil) en dan al gaande lijstjes etc er tussendoor doen.
    Bij mij komen de weekly ook niet in m’n index voor. Maar ik zeg dan bijv augustus pagina 35-60
    En dan als ik in augustus ook een lijstje gemaakt heb zet ik dat er dan gewoon onder bijv: schoonmaakschema 40
    Budgettracker 45 etc.

18. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Ahh super lief. En leuk boekje ook!

BabyFG vindt dit leuk.
  19. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Ietjuh en BabyFG vinden dit leuk.
  20. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik heb maar 2 pagina’s vrij gehouden voor de index, want ik schrijf alleen de startpagina van de maand er in en alle bijzondere pagina’s.

Bekijk bijlage 588967

En dan maak ik tabjes van Washi tape om ze snel terug te vinden.

Bekijk bijlage 588968

dreumesje, Spoetnik, LMI en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina