Bullet Journaling

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 21 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik werk niet zo ver vooruit, dat vind ik niet prettig omdat ik gemerkt heb dat ik soms een memoriepage oid wil maken en die wil ik graag bij de week houden waar het gebeurd is. Dus gisterenavond gewerkt aan de weekly van volgende week. Weer met dutch doors want dat vond ik echt fijn werken afgelopen week! 20180915_221359.jpg

LMI, Adje, Ietjuh en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik werk veel en kom soms niet toe aan bullet journalen. Omdat ik mijn BuJo ook als agenda gebruik werk ik dan max een maand vooruit met weekly's. Memorie pagina's en andere lijstjes doe ik gewoon daarna dan.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    20180916_101835.jpg

dreumesje, HuiBooBee, Ietjuh en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Vanochtend alle weekly's voor oktober gemaakt. Een nieuwe online shopping tracker. Spullen bij elkaar gezocht voor de verjaardags to do list

iMoeder vindt dit leuk.
  5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Bekijk bijlage 589529

Nieuwe weekly gemaakt. Beetje agenda stijl met tijden. Ik moet mn dagen weer even wat beter plannen.

LMI, HuiBooBee, Ietjuh en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Leuk om jullie weeklys te zien! Ik zit te overwegen om ook dailys toe te voegen na een weekly. Zodat ik wat meer ruimte heb voor gebeurtenissen en het oppimpen. Werken jullie ook met dailys? IMG_20180916_120327.jpg

HuiBooBee, Ietjuh en Elise75 vinden dit leuk.
  7. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik ben gestopt met de volle weekly’s omdat het niet paste. Nu maak ik spreads van 3 dagen. Heb ik ruimte om te freubelen en een kort verslagje van de dag te schrijven.

8. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Ja ik werk ook met daily’s. In mijn weekly komen alleen m’n agenda afspraken zeg maar en de maaltijdplanning. In de to-do dan iets waarbij persee die week moet doen maar wat niet specifiek al op een dag moet. En dan maak ik middels het bullet systeem een daily met daarin de taken en eventueel belangrijke afspraken van die dag. Aan het einde van de dag schrijf ik altijd even een stukje over de dag.

Nikki88 vindt dit leuk.
  9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Toen ik begon, begon ik met daily's. Heb er gemaakt 1 pagina per dag, 2 per pagina, 3 per pagina. Ik vond het toen ook leuk om een kort verslagje van de dag te schrijven. Misschien dat ik binnenkort weer een tijdje daily's ga doen. Heb daar al over zitten nadenken. Maar ik doe nooit beiden tegelijk. Dus of weekly's, of daily's.

Nikki88 vindt dit leuk.
  10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ja op mijn dutch doors heb ik ruimte voor daily's. Zo blijven ze per week gebundeld. Ik vind het fijn werken en lekker overzichtelijk.
    Fijn dan om zo'n bujo juist in te vullen hoe het voor jou werkt! Ik zie er genoeg op Facebook die maanden vooruit werken. Maar voor mij werkt dat niet prettig dus doe ik het per week.

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer het gewoon. En ik zie wel hoe het mij gaat bevallen. Ben echt nog een beetje zoekende in wat mijn stijl is en wat er voor mij in moet staan. Maar erg leuk om mee bezig te zijn. Nu wachten tot mijn Ali spulletjes aankomen dan kan ik echt los.

Ietjuh vindt dit leuk.
  12. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Dit is mijn gecombineerde weekly/daily, gebruik het nu al een tijdje in deze opzet en ik ben er erg blij mee. Links is mijn weekly, met weektaken en maaltijden. Per dag schrijf ik op de linkerpagina links de to do's van die dag en rechts mijn tijdsgebonden afspraken. Afhankelijk van hoe vol mijn dag is maak ik dus voor een dag 2, 3 of zelfs 4 kolommen. Op de rechterpagina schrijf ik korte dailies, de ruimte lijkt niet heel groot, toch schrijf ik gemiddeld wel zo'n 70/80 woorden (ik kan klein schrijven ) en onder aan nog net wat ruimte voor belangrijke afspraken of aandacht punten voor de volgende week.
    Geen washi's of stickers dus voor mij, maar lekker minimalistisch en efficient ruimtegebruik om veel te schrijven. DSC_0288.JPG

iMoeder en Ietjuh vinden dit leuk.
  13. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Mijn foto gisteren was vrij donker zie ik nu. Hier nog één bij daglicht en al deels ingevuld. DSC_0289.JPG

iMoeder, Ietjuh en Elena22 vinden dit leuk.
  14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb zoiets wel gedaan in mijn vorige bullet journal. Alleen dan niet de daily's op de tweede bladzijde. Even kijken of ik een foto ervan heb op mijn telefoon.

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.275
    25.746
    113
    Mijn nieuwste spread gaat me helpen van de koffie af te komen. Ik heb bijna dagelijks hoofdpijn en ben daar wel een beetje klaar mee. Door hormonale hoofdpijn en migraine ben ik erg gevoelig voor medicijnafhankelijke hoofdpijn. Eéns in de zoveel tijd is het weer raak, maar nu kom ik er maar niet vanaf en volgens mij is koffie op het moment ook een grote boosdoener. Cold turkey zie ik niet zitten, dus dan maar rustig afbouwen. Ik ben al terug op 3 kopjes per dag. Komende twee weken wil ik iedere 2 à 3 dgn een half kopje minder drinken.
    Ik denk dat ik dan rechts nog even noteer hoe het ging per dag.
    Wel eindelijk een keer een sjabloontje kunnen gebruiken voor de koffiekopjes :D Bekijk bijlage 589704

LMI, dreumesje, In your eyes en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    En waarschijnlijk zul je gaandeweg steeds dingen aan blijven passen. Zoals meerdere al gezegd hebben, dat is nou het fijne van een BuJo

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Zo merk ik bijv dat ik helemaal niks doe met weekly’s...ik maak wel eens een opzetje, en dan zet ik de afspraken enzo erin en dan wil ik overige dingen plannen, maaaaar als ik juist iets heb de laatste tijd is t dat ik voorzichtig moet zijn met m’n lijf. En kan ik dus eigenlijk pas op de dag zelf zeggen of ik iets kan doen of niet.
    Maar doordat ik dan die dingen gepland hebt geeft t juist stress, omdat t dus niet lukt op die momenten ;)
    Dus ik ben nog zoekende hoe ik toch wel beetje mn wekelijkse taken ergens bij kan houden, zonder ze echt al helemaal vast in te plannen.
    Want iets afvinken werkt wel heel bevredigend ;)

Dus misschien maak ik wel gewoon eens een opzet voor een week, waarin ik wel kort afspraken ofzo noteer maar vooral de focus leg op de to do’s van die week. En dan kan ik zelf gedurende die week schuiven wanneer ik wat doe ;)

18. Betsy

Betsy Niet meer actief

Je kunt ook op de linker pagina een to do list maken met alle dingen die je die week wil doen. En dan op de rechter pagina alle dagen van de week schrijven. Dan kun je zelf per dag de taken opschrijven die je dan daadwerkelijk gaat doen.

BabyFG vindt dit leuk.
  19. rodebloem

rodebloem Actief lid

14 jun 2018
    104
    84
    28
    Vrouw
    Ik ben helemaal nieuw hier, maar het lijkt me echt super leuk om te doen.
    Waar kan ik een boekje met stipjes halen? Hema, action?
    Dan ga ik dat zometeen namelijk doen.

20. Betsy

Betsy Niet meer actief

Hema, action, Bruna.
    Maar als je eerst wil kijken of je het leuk vind kun je ook prima een simpel ruitjes schrift kopen om te proberen.

rodebloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina