Bullet Journaling

Discussion in 'De lounge' started by iMoeder, Jul 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Picolientje

Picolientje Actief lid

Mar 14, 2017
    301
    261
    63
    Ik blijf maar overweldigd raken door al het plannen. En ik merk dat ik het helemaal niet zo leuk meer vind en alles vooral gewoon via mijn Google Calendar plan. Ik vind het veel te veel werk en ik doe het omdat het 'zo hoort'.

Zijn er ook meiden die 'm niet als agenda gebruiken, maar wel voor alle anderen dingen? De schema's, lijsten, trackers, inspiratie etc etc? Want dat lijkt me wel heel fijn om bij te blijven houden.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Ik ben wel begonnen met hem als agenda te gebruiken (had ook ruimte voor de maanden t/m december ingepland/gemaakt), maar het werkt voor mij niet. Dus dat doe ik niet meer. :)

Picolientje likes this.
  3. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

Jun 21, 2016
    302
    74
    28
    Female
    Dat is juist het fijne van een BuJo. Je mag hem gebruiken zoals je wil ;)
    Ik zou zeggen als jij hem niet als agenda wil gebruiken dan niet en hem dan wel weer met plezier gebruiken dan doorgaan en helemaal afhaken :thumup:

Picolientje likes this.
  4. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,562
    1,864
    113
    Female
    Ik kon het ook niet vinden bij de action, die heb ik vanavond ook bij Ali besteld.

Ik ben nog helemaal nieuw wat betreft de clear stamps maar heb je daar ook iets anders bij nodig dan een stempelkussen? :oops:

5. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,562
    1,864
    113
    Female
    Dan zou ik gewoon andere lijstjes bij gaan houden ipv een agenda :thumup:
    Je kan alles wat je wil in een bullet journal zetten :D

Picolientje likes this.
  6. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,291
    239
    63
    Ik ben zo slecht in zoeken op Ali.
    Heeft iemand een linkje naar de stempels van de dagen... alvast mijn dank!!!

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Een acrylblok om ze op te plakken. Het zijn een soort stickers, dus zonder blok kun je er niet mee stempelen. Acryl heeft als voordeel dat het doorschijnend is, dus je kunt zien waar je stemeptl.

dreumesje likes this.
  8. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,562
    1,864
    113
    Female
  9. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,562
    1,864
    113
    Female
    Oke dank je wel, ga ik dat ook nog eventjes bestellen :p:D

10. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik heb wel weeklys, maar soms sla ik die ook over. Ik teken wel veel en vaak lijkt het meer op een dagboek. Inclusief foto’s en dingetjes die ik wil bewaren (zoals de bingo kaartjes van vakantie en een veer die de kinderen hebben gevonden). Dus er is bij mij geen pijl op te trekken meestal :D

Picolientje likes this.
  11. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    @Picolientje ik gebruik m ook niet als agenda.
    Wel voor projecten tot nu toe voornamelijk en als ik zin heb een dear diary pagina :) lijstjes idd, aquarel oefenen of leuke dingen met brushpennen maken enzo :)

Het heeft me vooral de inspiratie gegeven om project life albums te gaan beginnen voor dochter en de baby. Leuk klusje voor tijdens mn verlof straks haha, of al eerder mocht ik volledig de ziektewet in schieten. Zie dat wel gebeuren dit keer....maar hoop dat t mee gaat vallen!

Picolientje likes this.
  12. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    T leuke van die clear stamps is dat je niet perse een inktkussen erbij nodig hebt. Je kan die stempels zelf ook inkleuren met bijv brushpennen en dat dan op je papier drukken :)

T voordeel van de brushpennen is dat je t er ook zo weer af veegt.

Hoe t nou ook alweer zat met dat acrylblok ben ik ff kwijt :D is al denk ik ruim een jaar geleden dat ik t gebruikt heb

dreumesje likes this.
  13. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik gebruik hem wel als agenda, maar tegelijk ook meer als dagboek. Ik start iedere dag met een kleine lijstje to do’s en ‘s avonds schrijf ik een stukje over de dag. En dat gedeelte is groter.

En verder gebruik ik hem voor vanalles. Ben nu bezig met het project verhuizen. Normaal had ik daar allemaal losse blaadjes voor. Die staan nu mooi in mijn boekje.

Picolientje likes this.
  14. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,562
    1,864
    113
    Female
    Ja zo'n vermoeden had ik al. Die kon ik zo snel alleen maar in het duits vinden, niet in het engels of nederlands. :(
    Ik zal straks nog even een poging wagen. :thumup:

15. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,291
    239
    63
    @dreumesje ik was ook al aan het zoeken en kwam ook Duits tegen of afgekort....

Ik gebruik mijn bujo alleen voor lijstjes, trackers, leuke herinneringen enz.... Ik wil on het nieuwe jaar wel hem gaan gebruiken als een soort dagboek, met weekly's....

dreumesje likes this.
  16. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Elise75 and dreumesje like this.
  17. Betsy

Betsy Niet meer actief

iMoeder, boogiebril, Luuz and 10 others like this.
  18. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,562
    1,864
    113
    Female
    Wauw! :thumup:

Ja dat kan best :roflmao:

Share This Page