Ik kan/wil niet kolven, ik kolf hooguit 90 ml en dan doe ik er 45 min over. Meer komt er gewoon niet uit. Het is echt helemaal niets voor mij maar ze is 4 maanden, erg hongerig en ik wil toch echt beginnen met pap in de ochtend ipv drinken. Hoe ga ik dit aanpakken? Na een nacht staan mn borsten op knappen uiteraard. Kolf ik dan die 90 ml en maak ik daar pap van terwijl ze eigenlijk 200ml hoort te krijgen of doe ik dit gewoon met kunstvoeding? Liefst kolf ik helemaal niet, voel me net een koe en vind het helemaal niet prettig dus andere suggesties zijn ook zeer welkom.
Persoonlijk zou ik de ochtendvoeding wel geven en evt op een ander moment pap van dan flesvoeding. Al zou ik eerder extra aanleggen als ze hongerig lijkt ipv pap te geven.. Gaat je waarschijnlijk een drinkmoment kosten en als je dan liever niet kolft is dat niet zo best voor je productie nu nog.
ben al een maand aan het kl***ten met de BV. ze wil elk anderhalf uur een half uur aan de borst, is erg onrustig en ben de hele dag in de weer. zo af en toe geef ik 100 ml kunstvoeding zodat ze even in slaap valt en ik mn handen vrij heb voor andere dingen en mn andere kids) dus vandaar dat ik echt wil beginnen met pap, wellicht dat ze dan wat rustiger word... Aanleggen heeft schijnbaar geen zin. Ze is wel erg mollig maar dat is normaal met bv hoorde ik. Maarja ik zit nu elk anderhalf a 2 uur een half uur te voeden en slapen doet ze sporadisch. Ze slaapt sowieso na een kunstvoeding van 100ml dus vaak de laatste avond voeding is 100ml kunstvoeding die ze vlak na de borst krijgt. Ik krijg het maar niet onder de knie maar ben ook geen opgever en heb voor het eerst echt de mogelijkheid om het wat langer aan te bieden dus dat wil ik ook volhouden maar ben zo enorm aan het stuntelen... pfff! Bij de 1e heb ik het 2 maanden volledig gegeven en ben toen af gaan bouwen om weer aan het werk te kunnen met 3 maanden op volledige kunstvoeding. bij de 2e ging het niet, hij kon niet goed aanhappen en tot bloedens toe aan het stuntelen samen met de kraamverzorgende, daarna nog lactatiekundige en uiteindelijk binnen de 1,5 maand gestopt. nu voor het eerst ging het super. en wilde ik het volhouden maar ben al dik een maand aan het prutsen ermee... heb echt het gevoel alsof ik falende ben en haar niet genoeg kan bieden dus ben blij als ik haar wat pap kan geven. Heb alleen geen idee hoe ik dit het beste kan aanpakken.
punt 1, je faalt sowieso niet, want je wilt het beste voor je kleintje! Ik zou wel in de ochtend pap geven, dit om te kijken of ze er wel goed tegen kan. Niet alle kindjes kunnen goed tegen rijstemeel. Ons kleintje kan er absoluut niet tegen, krampjes, verstopping en ellende. En ik zou het gewoon maken met een beetje kunstvoeding. Pap van borstvoeding is sowieso niet zo'n succes. Wel zou ik in de ochtend als je op knappen staat gaan kolven. Dan krik je je productie een beetje op en kan je man af en toe in de avond ook een keer een flesje geven zodat jij even tijd hebt voor de andere kids in bad te stoppen of gewoon even een momentje voor jezelf hebt. En dan heb je eventueel wat in de vriezer voor als je een keer weg moet ofzo. Maar dat is natuurlijk een eigen keuze
Wat stom dat ik daar niet aan heb gedacht, je kunt dat natuurlijk gewoon in de vriezer gooien. Kun je dat in de fles doen of heb je daar speciale bakjes voor? Ik kolf echt nooit heb het 2 keer gedaan en toen heeft mijn man direct daarna de fles gegeven zodat we het niet hoefde op te warmen. Weet nooit hoe warm dat moet zijn enzo... bij kunstvoeding weet ik dat precies maar bv... en zeker niet als het uit de koelkast komt, dan is het kouder e.d. vind dat helemaal niet handig.
Je kan het in de fles bewaren (met die afsluitdopjes erop, ik had het niet met speen en al in de vriezer gezet). Er zijn ook speciale bakjes van Medela of Avent (en vast nog heel wat andere merken). Sommige gebruiken ook ijsblokjeszakjes. Als je het ontdooit, niet in de magnetron laten ontdooien, dit ivm verlies van belangrijke voedingsstoffen. Het liefst een dag van tevoren in de koelkast laten ontdooien. En opwarmen: opwarmen tot 37 graden (lichaamstemperatuur). Ook weer niet in de magnetron maar in een flessenwarmer, of in een bakje warm water (au bain marie). Eenmaal opgewarmd mogen restjes niet opnieuw opgewarmd worden. En oja, je faalt niet. Je wilt het beste voor je kindje en kijk eens hoe ver je al bent gekomen! Respect hoor!
Als je 's morgens op knappen staat dan zou ik vooral die borsten laten leegdrinken. Pas borstcompressie toe, wissel paar keer per voeding van borst. Daarna kun je altijd nog een paar lepeltjes rijstebloem aangemaakt met wat water geven, als je per se pap wilt geven.