Horoscoop voor je kindje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Daylinn, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daylinn

Daylinn Actief lid

9 feb 2012
    475
    0
    0
    Ik was laatst mijn man zijn horoscoop aan het zoeken voor fun en zag dat er ook speciale horoscopen bestaan voor kindjes
    Ik zat gelijk op de goeie pagina want zoonlief is ook een weegschaal net als hubbie haha

Wat me opviel is dat het best goed klopt...
    Hij kan niet kiezen,heeft hij erge moeite mee
    En hij kan niet over discussies (ja dit is waar nee hoor dat is zo omdat...)
    En ze hebben het dan over harmonie in huis
    (Een kind is altijd sfeer gevoelig lijkt mij maar toch)

Hoe zien jullie dit?
    Klopt dit bij je kindje?

Het sterrenbeeld van je kindje: Wat zegt dit over zijn karakter?

2. Karoke

Karoke Niet meer actief

Ons ventje is een echt maagdje, net als mama :p, ook al is hij volgens veel horoscopen een leeuw (is geboren op 23 augustus). :)

3. Daylinn

Daylinn Actief lid

9 feb 2012
    475
    0
    0
    Ohh lief is dat :D
    En je vind echt dat je kindje die karakter trekken heeft van maagd?
    Of als je kijkt naar bijv schorpioen dat het dan ook overeenkomsten heeft?

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoontje is een schorpioen en ik herken erg veel in zijn sterrenbeeld.. Grappig :)

5. Karoke

Karoke Niet meer actief

Tot hiertoe is het een evenbeeld van mij, echt maagd dus. :p Maar als je kijkt naar de zonnestand bij zijn geboorte, is het ook een echte maagd hoor. Veel horoscopen spreken pas bij 24 augustus van een maagd, maar de overschakeling is toch echt een dag eerder (misschien niet altijd, durf ik zo niet te zeggen). :)

Of ik echt geloof in horoscopen durf ik niet te zeggen, al zeker niet in de gewone "algemene". Al is het wel vaak opvallend, vind ik, dat mensen met hetzelfde sterrenbeeld ook vaak behoorlijk wat karaktertrekken delen. Ikzelf zou als voorbeeld voor de gemiddelde maagd-omschrijving hebben kunnen dienen. ;)

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ons ventje is een echt maagdje, net als mama :p, ook al is hij volgens veel horoscopen een leeuw (is geboren op 23 augustus). :)

Haha Karoke mijn ventje is ook van 23 augustus maar laat meer dingen van leeuw zien dan van maagd (is me ma 25 augustus) grappig

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik ben zelf een maagd, en mijn dochter is een Ram. En WOW, het lijkt alsof die tekst op haar geschreven is, geen nee willen horen, discipline nodig, onderzoekend enz. Echt het klopt bij haar echt goed:) grappig!

8. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier ook een maagd, klopt heel erg!
    Maar wel bijzonder hoor want dochter had eigenlijk een schorpioen moeten zijn maar die beschrijving past totaal niet bij haar....

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste is een leeuw.. Maar voldoet echt niet aan de beschrijving. Zijn papa, ook leeuw, ook niet trouwens..
    Ik herken mijn zoon's beste vriendje er wel erg in, die was uitgerekend leeuw, maar ruim eerder geboren..

Mijn zoontje heeft meer van mij, een maagd..

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    aah wat leuk! mijn dochter is een ram, en dat klopt echt wel! Sommige dingen niet, maar dat komt misschien nog wel...

Vooral het ding, gevoelig deel van het lichaam...het hoofd...poeh....pfff

mijn zoontje is een boogschuttertje...en die is nu al helemaal in verdriet als hij mij niet ziet...klopt dus als een bus! hihi leuk!!

11. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hier ook een echte ram(p) dochter;)!

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier een rasecht watermannetje. De beschrijving klopt helemaal.
    Vooral het stukje over dat ze niet houden van opdrachten krijgen. Je moet ze zelf laten inzien waarom ze iets wel of niet moeten/mogen, en dan gaat het probleemloos. Dat herken ik hier ook heel erg. Commanderen werkt niet, communiceren wel (maar misschien geldt dit wel voor alle peuters, en hoort het gewoon bij de peutertijd ;))

13. Karoke

Karoke Niet meer actief

Maar hoe laat is je zoontje geboren? Misschien is het wel nog net een leeuwtje? ;)

14. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter is een vissenkindje. En de beschrijving klopt van begin tot eind. De eerste zin 'je Vissenkindje leeft in een sprookjeswereld en lijkt zelf wel een toverfee met zijn betoverende lach en verrukkelijke gebaartjes' die klopt al meteen. De hele dag fantaseert ze en speelt ze rollenspellen. En ze 'betovert' iedereen. Als we met haar over straat lopen stoppen er regelmatig mensen om naar haar te kijken.
    Ze zou alleen niet goed met regels overweg kunnen. Dat is niet zo, ze luistert juist erg goed. Waar ze niet mee overweg kan is met regelmaat, en dat past ook weer bij een vissenkindje.. Gillen en stampvoeten doet ze nooit, maar weet mensen goed te bespelen. En inderdaad, met sommige dingen is ze onzeker en heeft ze zeker wat aanmoediging nodig..
    Tjah, eigenlijk klopt verder alles..

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    [​IMG] Re: Horoscoop voor je kindje?
    Oorspronkelijk geplaatst door Bizzy [​IMG]

Haha Karoke mijn ventje is ook van 23 augustus maar laat meer dingen van leeuw zien dan van maagd (is me ma 25 augustus) grappig

Maar hoe laat is je zoontje geboren? Misschien is het wel nog net een leeuwtje? ;)

16. Karoke

Karoke Niet meer actief

Dan is het inderdaad toch gewoon een maagdje. :) Hebben jullie hem zelf altijd als een maagd gezien of als leeuw? Want ik dacht de eerste paar maanden dat ik een leeuwtjesbaby had, maar bleek dus een maagdje te zijn. :)

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb een paar beschrijvingen gelezen, maar ze zijn zo verschrikkelijk algemeen dat ze op heel veel kids van toepassing kunnen zijn.
    Ik vind de 3 die op mijn dochter en stiefkids zouden moeten slaan totaal niet passen bij hoe ze zijn. Mijn stiefdochter (meegaand) zou een zeer sterke eigen wil moeten hebben en erg koppig zijn. NOT.

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik geloof er niet in. Overal zie ik wel herkenning.
    Ik kan me dus ook niet voorstellen dat karakter wordt gevormd door de stand van een hemellichaam op het moment van geboorte oid

Maar goed, ik ben wellicht te nuchter

19. Daylinn

Daylinn Actief lid

9 feb 2012
    475
    0
    0
    Nuchter is goed maar je moet er de lol ervan toch wel inzien?
    Is gewoon leuk om die karakter dingetjes te zien bij je kind :D

Te serieus zijn is ook maar saai :p

20. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    mijn 1e dochter is een ram en dat klopt helemaal. is de hele dag 1 en al actie en niet moe te krijgen(al zou je dat wel verwachten aangezien ze een ernstige hartafwijking heeft). en het is inderdaad een slimme meid, niet oeffenen gewoon ineens doen.
    en van die ongelukjes klopt helemaal met 16 maand sleutelbeen gebroken omdat ze uit de vensterbank viel :O.

en de jongste is steenbok en ik ben heel benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen en wat er van gaat kloppen;)

Deel Deze Pagina