Bult achter oor

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door brownielover, 4 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Hi dames

Onze dochter heeft een enorme bult achter haar oor. Het andere oor heeft het ook, maar dan veel kleiner. Ik ben al langs de huisarts geweest maar die kon niet goed zeggen wat het kon zijn. Wellicht een ontsteking van de oorbel maar die is verder niet ontstoken. Ontstoken klier kon maar die zit normaal hoger aldus de arts. Hij gaf aan het in de gaten te moeten houden, eventueel oorbellen uit.

Iemand ooit zoiets mee gemaakt?
    Ik maak het nu 2 keer per dag schoon met alcohol.

Bijgevoegde bestanden:

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Doet het pijn als je erop drukt?

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Heeft ze de oorbellen allang? En ook s'nachts in?

Ik krijg nml ook dit soort bulten als ik met oorbellen in slaap en op mijn zijde lig. Daarnaast kan ik niet tegen bepaalde soorten materiaal in mijn oren. Echt goud kan ik hebben de rest niet of voor paar uurtjes.

Mocht dat het niet zijn zou ik het zeker in de gaten houden.

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ja al wel even. Ik denk een week of 10?
    Ze slaapt er inderdaad mee. Het zijn nog van die zweerknopjes. Zou eventueel ander materiaal kunnen werken?

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Nou ze zegt van wel maar als ik er op druk giert ze niet. Ik zeg dan doet het pijn? En dan zegt ze ja haha. Dus ik denk dat het gevoelig is maar meer niet. Ik hoor haar er ook niet over dat ze er last van heeft namelijk.

bosi333 vindt dit leuk.
  6. Kippetje33

14 dec 2020
    98
    103
    33
    Vrouw
    Precies dit heb ik ook... als ik ander materiaal dan goud langer dan een dag inhoud krijg ik ook zulke bulten. Mogelijk dat dat het is?

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Oh echt? Hoelang duurt het dan voordat het weg trekt? Ik denk dat dit echt zilver is. Of chirurgisch staal. Het zijn nog zweerknopjes.

Ze heeft de oorbellen nu een week of tien denk ik.

Ik zal eens kijken naar gouden oorbellen, wellicht dat dat helptm

8. Kippetje33

14 dec 2020
    98
    103
    33
    Vrouw
    Als ik de 'foute' oorbellen uitdoe is het zo over, in een paar uur tijd denk ik.

Maar als je dochter ze al 10 weken is het idd wel opmerkelijk dat ze er nu 'opeens' bulten van krijgt? Wellicht helpt het wisselen naar goud toch idd! Succes ermee :)

9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Ik zou de oorbellen er direct uit halen om te kijken of het dan afzakt, dit is toch niet normaal zo'n bult? :oops:

Golden1213, MissXray, Maslov en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.224
    28.191
    113
    Voelt het warm aan?

aangezien het aan beide kanten is lijkt mij het misschien een reactie op de oorbelletjes?

bosi333 vindt dit leuk.
  11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Oke, het proberen waard. Morgen gelijk maar even langs de winkel en anders er maar helemaal uithalen

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Heeft mijn dochter ook gehad met haar eerste gaatje. Wel iets eerder en ze wilde haar oorbellen inhouden omdat anders het gaatje dicht zou groeien. We hebben 2x per dag met alcohol schoongemaakt, draaien aan de oorbellen dat hij los bleef zitten, het achterkantje zo los mogelijk gedaan. Het is uiteindelijk zelf weer weggetrokken maar ik zou hetvwel in de gaten houden dat het niet groter wordt.

Het deed bij mijn dochter ook niet super pijn, alleen gevoelig. Het rare is, nu ze puber is wilde ze 2 extra gaatjes en daar is het niet bij gebeurd? En ze was altijd super gevoelig en nu hangt ze er gewoon van die goedkope H&M oorbellen in en nergens last van.?...schiet mij maar lek

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Nee niet warmer dan de rest. Misschien toch een reactie inderdaad!o_O @Felice snap je reactie hoor haha. Maar omdat de huisarts zei kijk het maar even aan durf ik nog wel even te wachten (tot morgen.) Wissel ik het om voor goud en anders gaat het er toch maar uit.

14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Nouja hier wil dochter het ook inhouden vanwege het dichtgroeien. Kijk als het erger wordt dan gaat het er gewoon uit hoor. Maar ik wil nog wel proberen of het afzakt met alcohol 2x daags en omruilen voor gouden knopjes.

Het is naar mijn idee wel iets groter geworden. Tov een paar dagen geleden maar kan ook aan de foto liggen, die heb ik vanuit een andere hoek gemaakt.

Bijzonder dat de overige gaatjes dan wel goed gegaan zijn en ze nu gewoon goedkope oorbellen in kan!

15. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Mijn man heeft dit jaren geleden gehad (aan één kant overigens) daar kwam uiteindelijk super veel troep uit na een lange warme douche. Bij hem leek het te komen door continue een headset op te hebben

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Bij mij hebben ze ze "dicht" laten groeien tijdje en toen opnieuw doorgeprikt en gouden knopjes erin gedaan. Daarna ging het goed.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ziet er gek uit zeg. Ik vind de knopjes op de stekertjes ook best flink maar kan ook door de foto komen. Misschien is het dan toch irritatie wanneer ze er met slapen op ligt en anders het materiaal maar dan zou je toch denken dat het oorbelgaatje gaat ontsteken?
    Ik zou eens wisselen van ander materiaal en een ander achterkantje nemen.

18. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Ik heb dit ook gehad, meerdere keren zelfs..... En ook dan een hele late reactie. Dacht ik dat het eindelijk een keer goed ging. Reactie op de oorbellen helaas. Uiteindelijke heb ik na onze bruiloft m'n gaatjes dichtlaten groeien. Mijn oren vinden het gewoon niet leuk.

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.942
    14.994
    113
    Zou even naar de juwelier gaan, vermoedelijk hebben ze dit zelf ook vaker gezien.

Ik kon wel tegen chirurgisch staal, zilver werd al lastig maar iets met nikkel is drama, maar dan wordt mn oorlel zelf warm.

Goud heb ik nooit in mn oren gehad (Ik hou ook niet van goud, zelfs onze trouwringen zijn bewust zilver :roflmao: )

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb dit ook regelmatig. Ik heb heel snel last van huidontstekingen. Ik kan ook alleen tegen gouden oorbellen en niet tegen die massieve dichte sluitertjes. Volgens mij als je slaapt zorgen die massieve dingen ervoor dat de huid niet goed ademt ofzo…
    Ik heb het ook weleens als ik niet goed achter mijn oren heb drooggemaakt na het douchen. Of van mijn brillenpoot als ik die te lang op heb gehouden op een warme zomerdag.
    Ik denk niet dat het zomaar wegtrekt in een paar uur.. als het dezelfde huidontsteking is die ik weleens heb dan komt er echt een bultje met pus idd, maar dan zo ver onder de huid dat je hem niet even uitknijpt, het lichaam moet het zelf opruimen. Bij mij duurt dat wel een paar weken. Alleen op een gegeven moment is de ontsteking over zn hoogtepunt heen en is het niet meer zo pijnlijk en rood, dan is het alleen nog een bult.

Deel Deze Pagina