Jeuk aan handen en voeten (36 weken zwanger)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Puttertje, 1 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    599
    773
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik ben vandaag 36+2 weken zwanger en heb sinds afgelopen nacht jeuk, met name aan mijn handpalmen en voetzolen. Ik heb er vandaag ook de hele dag last van gehad. Nu wil het dat mijn verloskundigenpraktijk uitgerekend morgen géén telefonisch spreekuur heeft en dat ik dinsdag een controle heb staan. Is dit iets om morgenochtend met spoed voor te bellen of kan dit wachten tot dinsdag? Als ik het google, baart het me wel een beetje zorgen (zwangerschapscholestase, soms inleiding met 37 weken?) maar aan de andere kant ben ik bang dat ik me te druk maak en dat inderdaad wel kan wachten tot dinsdag of dat het überhaupt niks ernstigs is.

Ben benieuwd naar jullie mening!

2. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

19 aug 2021
    615
    517
    93
    Vrouw
    Gewoon bellen en overleggen! Daar zijn ze voor. Je maakt je ongerust, dus bellen!

3. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon bellen voor overleg!

4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.409
    113
    Ik heb toen op zondag de voicemail van de vk ingesproken en zij gaf aan dat ik hiervoor het spoednummer had mogen bellen. Op zondag belde ik dus, op maandag zat ik bij de gynaecoloog en op dinsdag had ik de eerste uitslagen van bloedonderzoek.

5. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    599
    773
    93
    Vrouw
    Bedankt voor jullie mening dames. Typisch hoe ik het altijd een ander dondersgoed weet te vertellen, maar dan bij mezelf begin te twijfelen en bang ben dat ik te gauw aan de bel trek. Morgenochtend ga ik bellen, ik zal hier wel een update plaatsen!

@evaleana wil je vertellen hoe het uiteindelijk is afgelopen?

RoseMurphy vindt dit leuk.
  6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.409
    113
    Met 33 weken waren mijn waardes iets verhoogd en startte ik met medicatie (Ursochol), een week later waren de waardes boven de 80, en weer een week later (35wkn) waren de waardes zo verhoogd (186) dat de gynaecoloog me liever in het ziekenhuis hield (zodat ik dagelijks een ctg kon krijgen en bij een ‘niet pluis’-gevoel meteen alarm kon slaan, plus met medicatie kon ik zo toch een paar uurtjes slapen). Iets meer dan een week later werd ik ingeleid, omdat de waardes dus zo hoog waren, ik al weken heel weinig sliep, en omdat ook werd ingeschat dat de baby het buiten de buik heel goed zou doen. Baby was kerngezond, jeuk was vrijwel meteen weg na de bevalling, en ik kon meteen weer goed slapen :)

7. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    599
    773
    93
    Vrouw
    Update: vanochtend gebeld, onderzocht in het ziekenhuis en het blijkt inderdaad cholestase. Voor nu overgenomen door het ziekenhuis, medicijnen, wekelijkse onderzoeken en een inleiding met maximaal 39 weken.
    Achteraf heel blij dat ik gebeld heb :)

Snananas, Kimberley92 en evaleana vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina