bult in nek.

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy339, 4 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    lief dat je het vraagt. Nu, eindelijk sinds vanmorgen, slaat de ab kuur aan. Gisteren nog weer bij ( eigen)huisarts geweest, die schrok enorm van de bult in zijn oksel, zo groot. Donderdag opnieuw beoordelen, het moet dan echt veel minder zijn. Zo niet, door naar ziekenhuis. En hij mag echt geen koorts meer krijgen, dan gelijk bellen en door naar ziekenhuis. Schrok er toch wel weer even van, het is best serieus. Maar gelukkig, nu eet hij weer, temp is normaal en hij zegt dat de pijn minder wordt. Lijkt goed nieuws dus!
     
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.103
    15.614
    113
    Vrouw
    Dat lijkt idd goed.
    Meer als in het oog houden kan je toch niet en bij slecht gevoel de dokter bellen.
     
  3. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.511
    881
    113
    Nog geen uitslag helaas, deze echoscopiste liet niets los helaas. Radioloog moet beoordeling doen en dan heel misschien morgen en anders don uitslag.
     
  4. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Volgens mij laten ze eigenlijk nooit iets los, stel dat ze iets over het hoofd zien of verkeerd interpreteren. Ik duim voor je voor een mooie, positieve en onschuldige uitslag! Iets als een vetbult ofzo. Nog even de spanning volhouden!
     
  5. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.511
    881
    113
    Officeel mogen ze niets zeggen inderdaad maar 4mnd terug had ik echo van mijn aorta en ondanks dat dit ook een spannende echo was zei deze man meteen "ziet er keurig uit hoor,geen verwijdingen te zien"..
    Bedankt voor het mee duimen!! Lief van je.
     
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Bij mij zeiden ze ook niks ondanks dat het een vetbult bleek te zijn. Ik ga voor je duimen dat alles goed is.
     
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.103
    15.614
    113
    Vrouw
    Irritant e dat wachten.

    Was die echo van uw hart ook door een algemene echoscipist?
    De enige echo waarbij ik direct antwoord krijg is bij die van mijn hart omdat die door een cardioloog zelf gemaakt word.

    Bij al de rest word er geen woord gezegd.
    Bij die van mijn schildklier vraag ik wel eens iets specifiek omdat ik daar al wat over weet maar bij alle échos en onderzoeken van de laatste weken hadden ze mij nog iets mogen zeggen, je begrijpt dat toch allemaal niet zo goed e als leek.
     
  8. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Als je de uitslag snel wilt weten kun je wel op de website van hrt zkh in je patiëntendossier kijken. Toen ik een röntgenfoto moest maken stond daar dezelfde dag al de uitslag. Huisarts belde me 2 dagen later met de uitslag (die ik dus al wist).

    Edit: bij een slechte uitslag is dit overigens wel minder handig bedenk ik me net....
     
  9. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    Je zegt zelf al dat dit een slecht advies is gelukkig
    Stel je voor dat je 's avonds in bed moeilijke taal leest of allerlei akelige mogelijke diagnoses. Dan vraagt men hier of iemand weet wat het betekent en je maakt jezelf helemaal gek intussen. Voor dit soort zaken heb je een arts nodig, laat die dan zijn werk ook doen en ga niet proberen om dingen te forceren. Je bent meestal zelf de grootste verliezer. Dit heb ik al zo vaak gezien in mijn werk, en echt, je kunt beter onwetend afwachten.

    @TS, succes met wachten. Dat duurt altijd te lang
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.103
    15.614
    113
    Vrouw
    Dat klopt.
    Ik ben blij dat die online dossiers er zijn om zelf eens te kunnen kijken en eens rustig de verslagen te lezen maar ik ben ook blij dat dit pas kan als je de arts al zag. Eerder word dat niet online gedeeld.

    Ikzelf sus mijzelf altijd als ik niet direct een afspraak krijg. Dat is voor mij altijd al een beetje een geruststelling of ik maak mijzelf dat toch wijs, dat het een goed teken is, dat ze mij niet met alles direct wille zien ;)
    .
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Daarom komt het hier pas later online, dat hebben ze met opzet verlengd om dit soort ‘spieken’ te voorkomen.
     
    Marsupilami en Neuzeke vinden dit leuk.
  12. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Hier komt alles online voor je ook maar een arts gesproken of gezien hebt. Erg onhandig omdat je inderdaad met vragen blijft zitten maar kan mezelf ook niet inhouden om niet te kijken.
     
  13. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.511
    881
    113
    Dat weet ik eigenlijk niet,vermoed van wel. Hier gebeuren deze onderzoeken niet in het ziekenhuis namelijk..
     
    meintje vindt dit leuk.
  14. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.511
    881
    113
    Ik wacht het gewoon af, het veranderd voor nu toch niets..
     
  15. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.511
    881
    113
    Heb de uitslag:

    De metingen vielen nog binnen acceptabele afmetingen al gaan ze uit van het smalste deel? Hij zegt nu overactieve lymfeklier.

    Voor nu mag ik het nog aantal weken de kans geven vanzelf weg te gaan.
    Gebeurd dit niet of groeit het moet ik weer bellen.
    Voor nu dus niets en gewoon afwachten wat die klier gaat doen.

    Had eigenlijk wel minstens ook bloed prikken verwacht oid maar daar begon hij niet over..

    Ik kijk het aan en bel anders mijn eigen huisarts wel even als die terug is.
     
  16. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Tjonge, wat een lastige uitslag. Conclusie is eigenlijk nog langer afwachten...bah zeg!
     
  17. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.511
    881
    113
    Ja inderdaad nog steeds afwachten.
    Maar vertrouw erop dat dat gewoon verantwoord is dus dan is het voor nu oké.
     
  18. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.103
    15.614
    113
    Vrouw
    Had het er niet goed uitgezien zouden ze direct verder zoeken hoor.
    Hopelijk word het vanzelf snel kleiner en moet er niets meer gebeuren.

    @jannanas
    Hoe is het bij uw zoon.
     
    wendy339 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina