Sinds een tijdje weet ik dat mijn 2 exen met elkaar om gaan. Voel me hier erg naar bij. Word voortdurend zwart gemaakt en er word veel gekletst. Het is een aantal jaren geleden dat ik met deze 2 korte relaties heb gehad. Weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, maar vooral van me afschrijven. Merk dat ik hier slecht mee om kan gaan op het moment en er buikpijn en ellendig gevoel van heb. Heb zelf ook geen contact met ze, wat ik vooral zo wil houden. Want 1vd 2 was nogal een vreselijke narcist . Merk dat ik t zwart praten het moeilijkste vind mee om te gaan, ik was zo slecht voor hem staat gewoon op t internet , en nog wel meer hatelijke dingen.(ik heb de relatie verbroken toendertijd, hij heeft me gesmeekt hem terug te nemen wat ik natuurlijk niet gedaan heb. Ondertussen alweer aantal jaar samen met mijn huidige vriend, samen een huis gekocht en heel happy,dus snap niet dat me dit zoveel doet. Denk voornamelijk omdat ik me niet kan "verdedigen" over wat er op t internet rond gaat..
Dus twee exen van jaaaaaren geleden gaan het met naam en toenaam in het openbaar over jou hebben? Raar verhaal. Hoe oud zijn ze? Gewoon vragen of de kleuters hun mama's telefoon willen wegleggen en weer in de zandbak gaan spelen.
Ik zou het negeren en de berichten in ieder geval niet bewust op gaan zoeken. Laat ze lekker kletsen. De woorden van een ex zijn niks waard.
Ik kan mij wel voorstellen dat dat in dit geval heel moeilijk is. Mede omdat alles wat er op internet gegooid word, ook te lezen is voor iedereen en het altijd ergens op het web blijft zweven. Dus ‘lekker laten kletsen’ is in mijn ogen wat makkelijk gezegd. TS, wat lijkt mij dat naar zeg, ik heb geen tips maar ik begrijp dat je hier buikpijn van krijgt.
Hè bah wat naar! Zou ik ook niet relaxed vinden. Hoe en waar zetten ze dingen op internet? Is dat iets wat je zou kunnen rapporteren oid?
Hoe weet je dit dan? Als je zelf geen contact met beide hebt? Makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer je er niet druk om te maken. En er zeker geen energie in te steken. Zoals je zegt, je bent al een aantal jaar gelukkig met een ander, richt je daar vooral op.
Dan zou ik er wel wat mee doen, iets met laster en smaad. Maar hoe dat precies zit weet ik niet. En wat een pubers... na zoveel jaar nog over je ex hebben. Dan heb je echt geen leven....
Tja op internet staat heel veel inderdaad en daarvan is een groot deel niet waar. Ik ga er vanuit dat de ruime meerderheid van de mensen dat wel begrijpt en niet zomaar aannemen dat wat die 2 exen neerknallen klopt. Proberen te negeren is een optie (wat ik dus zou doen) of ze er op aanspreken. Tenzij het grenzen over gaat dan zou je juridische stappen kunnen overwegen.
Ja idd, onder ander op Facebook . Vond het erge nog dat zijn "vrienden" helemaal met hem meegingen praten en het zo erg vonden wat ik hem allemaal aan gedaan zou hebben (begrijp me goed, ik heb hem helemaal niks aangedaan, hij heeft mij maanden gestalkd na een relatie met huiselijk geweld e.d )
Een ex is niet voor Jan lul een ex, mensen die er in jouw leven toe doen zullen dat weten de rest is niet relevant. Mensen die achter je rug om praten staan op een goede plek om je reet te kussen. Buiten dat, als ik 2 40+ zich zo zie gedragen zou ik ze recht in hun gezicht uitlachen. Zegt meer over hun dan over jouw. Je bent nu happy en dat is alles wat er toe doet.
Lekker laten gaan. Als ik dit soort dingen lees (mensen die openbaar over familieleden/ex partners/ex vrienden klagen) dan denk ik alleen maar negatief over die mensen zelf, niet over de mensen waarover ze klagen. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen dit doen en de rest moet je geen bal om geven. ik heb ook een persoon in mijn omgeving die op social media slecht praat over mij en mijn familie. Het kan me echt geen zak schelen. Het zegt namelijk alles over die persoon en over de personen die met die persoon meepraten over een situatie die ze helemaal niet kennen, dan dat het iets zegt over mij/mijn familie. Ze oordelen maar een eind weg, ik weet hoe namelijk hoe het echt zit. Sterkte wel!
Lastig. Zolang niemand die voor jou belangrijk is er wat van aantrekt zou ik wel even boos zijn zonder actie te ondernemen. Maar als er nog mensen tussen zitten waar ik veel of goed contact mee zou hebben dan weet ik niet wat ik zou doen. Misschien zou ik dan nog een bericht uit mezelf sturen naar die personen dat ik het jammer vind dat er leugens verspreid worden. Maar dat het voor mij voltooid verleden tijd is en dat ik geen behoefte heb om erin mee gezogen te worden.
Wow dit doet me denken aan wat de jeugd allemaal op Tiktok/ Snap etc zet Die zijn 16 en weten niet beter maar volwassen mannen? Wellicht lastig maar ik zou het negeren
Bedankt dames voor jullie reacties! Het doet me goed! Ga toch maar proberen om het geklets naast me neer te leggen! Want idd, ben helemaal gelukkig nu met t leven met m'n man en wil dat niet laten verpesten door 2 losers die zelf geen leven blijken te hebben. Wens jullie fijne paasdagen allemaal! Liefs, Lindy
Als het op fb staat en je kan de berichten vinden kan je die eventueel bij facebook melden. Dan heb je kans dat het wordt verwijderd.