bult in oksel nog niet weg

Discussion in 'De lounge' started by eline2014, Oct 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eline2014

eline2014 Niet meer actief

Had er al eerder een topic over geopend,sinds begin september heb ik een bult in mijn oksel..hij was eerst echt groot,toen weer wat kleiner maar hij bleef maar zitten.
    Maakt me er toch wat zorgen over en ben ermee naar de huisarts geweest, die zei dat t een abces was en dat het niks ernstigs was.. Nu zit ie er nog en is van de week weer iets groter geworden, kan het komen door de Deo? Ik gebruik nu Fa deodorant..

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Dat kan wel even duren....ik heb zelf weleens een half jaar zo'n ontsteking in mijn oksel gehad

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Misschien een ingegroeide haar? ik dacht dat een abces altijd kpen gesneden werd?

4. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik heb het ook. Inmiddels al 6 maanden. Na 3 maanden ben ik bij de huisarts geweest. Die zich geen zorgen maakte maar gezien de familiegeschiedenis het zeker wilde uitsluiten dus een echo gemaakt in het ziekenhuis. Niks verkeerd kon eventueel het na 3 maanden, nu dus, nog eens laten onderzoeken. Biopt en alles is ook mogelijk of laten verwijderen maar echoscopist vond het niet nodig. Ik probeer daar maar op te vertrouwen. In heel je lichaam schijnen die builtjes tevoorschijn te komen alleen in de oksel voel je ze wat gemakkelijker. Kan eventueel ook van het scheren komen. Dat is wat de echoscopist zei. Ook zei hij dat het verstandig is om blijven te controleren dat het niet groter wordt. Kleiner is geen probleem helemaal weg zou het niet gaan.
    Maak je je zorgen vraag dan om een verwijzing van je huisarts. Koste mij zo'n 70 euro van mn eigen risico die echo.

5. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    gewoon ff een echo laten maken.
    oh staat hier boven ook..

6. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    ik heb ze ook wel eens..
    toevallig zitten ze net mooi precies waar de beugel van mijn bh zit dus ik denk dat die daar irriteert..
    nu had ik tijdens de zwangerschap goedkope grotere maten gekocht dus waarschijnlijk eigen schuld..
    heel vervelend maar je doet er niet veel aan

7. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,016
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik had eens een ontstoken zweetkliertje, dat groeide enorm hard. Binnen 1,5 dag een bult ter grote van een reuzebonk. En het deed zeer! Elke beweging van die arm deed pijn. Ik was blij dat de huisarts het opensneed. (En dat was geen pretje, nadat de verdoving was uitgwerkt.) Het was vervelend dat de wond open moest blijven zodat het vuil eruit kon. Maar ik zou het zo weer doen, want ik had van die bult nog veel meer last.
    Je zou toch zeggen dat een abces ook gewoon opengesneden kan worden, als het op een plek zit waar je er last van hebt. Ik geloof dat onze huisarts dat gelijk zou doen. Nou snijdt die goede man ook nogal graag. ;) Maar dan ben je er tenminste ook vanaf.

Share This Page