bult in oksel

Discussie in 'De lounge' gestart door haring, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haring

haring Niet meer actief

sinds ongeveer 3 weken voel ik een hard knobbeltje in mn oksel.
    Eerst was ie best groot en pijnlijk,hij is ondertussen wel kleiner geworden en ook niet meer pijnlijk.
    Knobbel is nu ongeveer zo groot als een knikker.
    Kan dit een ontstoken talgklier zijn? en hoe lang duurt t dam voordat zoiets weg is?
    wil ook niet te snel naar de huisarts gaan...

2. MLSB

MLSB Actief lid

22 mrt 2017
    165
    0
    16
    Magazijnmedewerker
    Harderwijk
    Het kan ook een gezwolle lymfeklier zijn, ik zou er toch mee naar de dokter gaan!

3. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Kan... maar met bultjes en harde knobbels neem ik altijd het zekere voor het onzekere en laat ik de huisarts even kijken.

4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Naar de huisarts! Mijn vader had een bult die afgedaan werd als een vetbult. Hij heeft doorgeduwd dat hij deze er uit wilde hebben en is uiteindelijk geopereerd. Tijdens de operatie bleek het foute boel en hij krijgt op dit moment bestralingen omdat hij lymfeklierkanker bleek te hebben.

5. haring

haring Niet meer actief

Oh getsie,wat erg!
    Mijn bult was van de week ook wat rood en deed pijn als ik eraan zat...

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Rood, pijn en ook weer kleiner worden zijn dingen die eigenlijk in eerste instantie niet bij kanker horen.
    Ik zou het nog even aankijken.

Kun je hem onder de huid heen en weer rollen?

7. lies276

lies276 Niet meer actief

Precies dit.
    Ik heb het ook gehad. De bult heeft er jaren gezeten, maar uiteindelijk werd hij groter, pijnlijk en is het een abces geworden wat de huisarts heeft open gesneden ( sorry voor de onfrisse details).
    In eerste instantie gewoon een talgbultje dus.

8. SG2007

SG2007 Actief lid

15 dec 2016
    224
    1
    18
    Vrouw
    Ik heb last van chronische cystes, deze komen en gaan vaak, maar een enkele keer ontsteekt de boel en moet het chirurgisch verwijderd worden. Bij twijfel gewoon naar de huisarts, daar zijn ze voor.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou met een bultje bij mijn oksel/borsten altijd naar de dokter gaan. Hoor liever van hem dat er niets aan de hand is dan van bijvoorbeeld mijn buurvrouw.

10. haring

haring Niet meer actief

kan hem gewoon vastpakken en heen en weer bewegen

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik heb het regelmatig.. Komt door een slecht passende BH denk ik omdat het op dezelfde plek is waar de beugel een beetje prikte. Maar het barst dan wel na een paar dagen open en niet dat ik er dan al een paar weken last van heb. Als je het niet vertrouwd zou ik even langs de ha gaan, bobbels en knobbels zijn niet fijn in dat gebied

12. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Ik snap dit nooit zo goed

Bij twijfel gewoon naar de ha

Beter te vaak dan te weinig

Sterkte

13. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier ook gehad open gepulkt en daar kwamen 3 ingegroeide haren uit best wel lang:)
    heb ze met regelmaat nog steeds en ook ontstoken talgbultjes als het te erg word maakt de huisarts het open

14. haring

haring Niet meer actief

oh bah! Waren ze bij jou ook eerst groter en werden ze steeds kleiner? ik heb nu namelijk het gevoel dat ie nu niet meer veel kleiner gaat worden?!

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik heb ook weleens bultjes gehad, maar dat kwam van de deo-roller...

16. haring

haring Niet meer actief

Ik heb ook weleens vaker een bultje gehad, maar dat was vaak wel met 1,5 week weer weg. Deze dus (nog) niet

17. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik zou gewoon even gaan als je erover twijfelt. Je hebt het over roodheid, groot en kleiner worden. Ik verwacht een ingegroeid haartje, daar kun je flink last van hebben op den duur.

18. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik heb ze regelmatig. Soms met een doorsnede van 2 cm. Waar er eerder 1 heeft gezeten heb je meer kans dat het terug komt. De laatste 15 zijn niet meer helemaal verdwenen en blijft er iets kleins achter. Soms een bultje soms iets dat lijkt op een steentje.

Ik ben er al vaak mee naar de huisarts gegaan maar die kan er weinig mee behalve wegsnijden. Maar ja dan houd je ook litteken weefsel. Als jij het niet vertrouwd kan je naar de huisarts gaan. beter een keer te vaak dan te weinig, en dit is tenslotte niet een medisch forum.

Je zou betadine scrub kunnen halen om de plek te behandelen.

19. haring

haring Niet meer actief

goed nieuws! hij lijkt weer kleiner te zijn geworden :)

20. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hij was eerst ontstoken toen hij niet meer ontstoken was was hij kleiner en toen de haren eruit waren was hij helemaal weg.
    maar wat de rest ook zegt maak je je zorgen even langs de huisarts

Deel Deze Pagina