Beste Brigitte, Anderhalve week geleden ben ik bevallen van een dochtertje. De bevalling is supersnel en goed gegaan na 2 uur mochten we al naar huis, wel met een knip en tweedegraads ruptuur. Nu heb ik sinds na de bevalling moeite met plassen. Overdag "komt mijn plas gewoonweg niet" in welke houding en hoe lang ik ook ga zitten op het toilet. Wanneer ik 1-2 uur ga rusten kan ik daarna direct plassen en ook 's nachts is het geen enkel probleem. Volgens de verloskundige is mijn bekkenbodemspier gehecht en is deze, samen met mijn bekkenbodem nu overbelast. Alleen met rust gaat dit over. Herken je bovenstaande, komt het echt vaker voor en heb je misschien nog meer tips voor me behalve rusten? Alvast bedankt voor je antwoord. Groeten Ellen
Hoi Ellen, vervelend voor je. Wel gefeliciteerd nog! Het kan inderdaad zijn dat je bekkenbodem overbelast is. Dit moet in de komende weken beter worden en inderdaad veel rusten. Laat ook voor de zekerheid even je urine checken. Soms zit er stiekem toch een infectie die de boel blokkeert. Groetjes Brigitte