bult linker lies baby 10 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door myrthe, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myrthe

myrthe Nieuw lid

11 mei 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Vorige week donderdag zagen en vooral voelden wij een bult vlakbij de lies van mijn zoontje (10 weken). De volgende dag de huisarts gebeld. Mocht meteen langskomen. Op dat moment geen bult zichtbaar of voelbaar, maar ik had een foto gemaakt. Deze wilde hij zien en meteen zei hij, oh een liesbreuk, ik stuur jullie door voor een echo.
    Gisteren konden we al terecht in t zkh. De radioloog heeft 5min naar de echo gekeken maar kon niets vinden. Oke dat kan, dus wij stonden binnen 5min weer buiten. De radioloog stond niet open voor vragen, die moest ik maar met mijn huisarts bespreken.
    Ik heb de bult in al die tussenliggende dagen n paar keer gezien en gevoeld, ' savonds tijdens het huiluurtje (althans ik denk huiluurtje, of heeft hij pijn aan zn lies?). Hij is dus zichtbaar en voelbaar als hij erg overstuur is en tot nu toe alleen 'savonds en daarna is ie weer verdwenen.
    heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of heeft iemand ervaringen met een liesbreuk bij hun kleintje? Ik zal moeten afwachten tot de breuk zichtbaar en voelbaar blijft ofwel totdat het ernstig is..
    zie bijlage voor een foto van de bult

Bijgevoegde bestanden:

2. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Het lijkt op een liesbreuk. Mn oudste heeft het ook gehad. Gingen we naar de dokterswacht. Daar bult weg kon niks voor ons doen. Als ze weer een bult heeft ga dan maar naar de huisarts was het antwoord.Volgende dag weer een bult. Huisarts op vakantie. Bel naar de vervanger. Mocht van assistente niet langskomen want was al bij dokterswacht geweest. Toevallig moest ik die week naar cb. De arts daar constateerde ook de liesbreuk. Verhaal daar uitgelegt. Heeft ze briefje geschreven voor de fervangende huisarts. Toen ik daar weer heen belde en zei dat ik een briefje had van cb arts mochten we meteen komen. Toen zijn we gelijk doorverwezen naar een chirurg. Operatie was geplant voor 2 weken later. Maar datzelfde weekend was mn dochter al met spoed geopereerd omdat het beklemt was geraakt

3. myrthe

myrthe Nieuw lid

11 mei 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    Wat sneu voor je kleintje dat t uiteindelijk een spoedoperatie werd.
    Was bij haar de bult eerst ook maar af en toe zichtbaar en na loop van tijd steeds vaker? Mijn zoon heeft ook een navelbreuk, kan een liesbreuk daarmee samenhangen of is dat puur toeval.
    Balen dat de artsen nu niets kunnen doen omdat de bult er soms gewoon niet zit.. maar zit ook niet te wachten op straks ineens een spoedoperatie net als bij jouw kleine.

4. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Mijn zoontje heeft ook een liesbreuk gehad met 2 maanden. Natuurlijk ontdekten we het op een zaterdagnacht ;) dus op naar de de huisartsenpost. Daar werd het geconstateerd en de maandag erop naar de huisarts.
    Die heeft meteen een doorverwijzing gegeven naar Groningen en hij werd met 3 maanden oud geopereerd.
    Moet wel zeggen dat de bult niet verdween. Raar dat ze niet actie ondernemen.
    Wil je wel goed in de gaten houden dat als je kindje heel erg begint te huilen en je het idee hebt dat hij pijn heeft dat je meteen een dokter belt?
    Dan kan het bekneld zitten.
    Sterkte!

5. myrthe

myrthe Nieuw lid

11 mei 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie.
    Gek dat het indd komt en gaat.
    misschien is het nog een hele kleine breuk en t daarom alleen oppopt als hij echt krijst. Kan dat? Ik weet niet precies hoe dat werkt.
    Ik houd het indd goed in de gaten.
    Zag de liesbreuk er bij jou kindje ook zo uit als op mijn foto?
    Groetjes

6. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Het klopt dat de bult komt en gaat. En dat bij krijsen de bult komt. Bij rustig op de rug liggen gaat de bult weer weg. Als de bult blijft zitten zit het bekneld. En wanneer hiij dan ook nog gaat overgeven is het helemaal niet goed.
    Misschien kun je hierover met consultatieburo overleggen omdat ze nu niks willen doen. Bij mij hielp het toen ook dat de consultatieburo arts een briefje voor de huisarts had geschreven.
    Ik zou niet weten of het samenhangt met een navelbreuk.

Deel Deze Pagina