draagdoek met 30 graden??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mavi derya, 10 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Wij gaan op vakantie als de baby ongeveer 6weken is. We nemen een kinderwagen mee maar in Turkije in de bergen is dat niet altijd handig.

Maar is er een draagdoek die je kunt gebruiken als het zo warm is of kan dat niet?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Er zijn genoeg landen waar het warm is en vrouwen met kinderen in draagdoeken lopen.

Ik heb zelf net een Callin Bleu zomerdraagdoek gekregen, maar dus nog geen ervaring.

3. samhh

samhh Actief lid

6 jul 2014
    147
    1
    18
    Het wordt afgeraden om met hoge temperaturen te dragen.
    Ik zou gewoon goed kijken hoe je kindje het doet.
    In ieder geval geen rekbare doek gebruiken, maar een zomerdoek of een doek van linnen.

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik geloof dat ze in Afrika (en Azie/Midden-Amerika/Zuid-Amerika) dit bericht niet gekregen hebben ;)

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb ook de ervaring dat als het echt heet is, dragen niet prettig is. Sowieso niet met een tricot doek, die is al heel snel te warm. Die is hier al snel de deur uit gegaan ;)

Met een geweven doek of met een draagzak (manduca) is het langer vol te houden. Maar als het boven de 30 graden is, wordt het toch al snel oncomfortabel voor je kindje. Zeker als het je doel is echt wandelingen te maken (en je zelf extra inspanning levert). De Manduca was prettiger dan de dunne geweven doek, omdat deze wat meer lucht tussendoor liet gaan.

Boven de 30 graden lopen wij minder lang als we dragen, en halen hem er vaker uit. Je moet niet vergeten dat jouw eigen lichaam als een kacheltje werkt, het is voor je baby daarom moeilijk om zijn warmte kwijt te kunnen. Bij hele warme temperaturen en op vakantie kozen we daarom vaker voor de kinderwagen, terwijl we normaal voornamelijk droegen.

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    We gaan niet echt wandelen in de bergen hoor maar ons huis staat daar en de dorpen daarom heen dus ook. Als we naar de markt gaan oid is het makkelijker denk ik.. maar ik heb geen idee want ik heb nooit gedragen

7. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Met onze hollandse baby's wordt het afgeraden om boven de 25 graden te dragen. Een draagzak is vaak luchtiger dan een draagdoek (en inderdaad bij een draagdoek neem een geweven en geen rekbare!).
    Neem dan wel een eventuele draagzak zonder (!!!) babyinsert, dit werkt namelijk ook weer als een extra "dekbedje". Een storchenwiege en bandolino zijn geschikt vanaf geboorte waarbij een storchenwiege het luchtigst is.
    Als je het toch graag wilt doen, draag dan een hydrofieldoek tussen jou en je kindje in de hoop dat je minder plakt. Alleen een romper met korte mouwen aan en inderdaad vaak eruit halen maar ook vaak vocht aanbieden, bij flesvoeding weet ik niet niet zo goed, maar bij bv vaak de borst aanbieden zodat je kleintje ook goed vocht krijgt.

lees ook eens op dragenenzo.nl en babybij.nl wie weet heb je er wat aan :)

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja maar dat is anders. Die leven altijd in die temperaturen al vanaf geboorte. Met een hollandse baby wordt het afgeraden om vanaf 30 graden te dragen. Het kán wel maar neem dan de juiste voorzorgsmaatregelen in acht: luchtige doek, regelmatig stoppen, veel laten drinken, uit de felle zon, niet rond het middag uur, minder lang dragen en luchtig kleden. Je eigen lichaam werkt als een extra kacheltje voor de kleine.

Rompertje, draagzak (zonder baby insert zoals een marsupi) en hydrofiel op je borst tegen het plakken aan jou. En regelmatig fles/water of borst geven dan. Maar als het is om even naar de markt te gaan in de ochtend of (na)middag lijkt het mij verder prima hoor. Gewoon opletten.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat die baby's ook wat anders gewend zijn dan hier.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met die temperaturen zou ik zeker niet gaan dragen! Ik deed het zelfs boven de 25 ongeveer al niet meer. Zelfs in dunne romper of enkel luier zweten ze zich kapot, incl jezelf.

En die kul-opmerkingen over Afrika altijd... Sorry hoor, maar dat is toch echt geen vergelijk.

11. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Dan hou ik het denk toch maar bij de kinderwagen.. iemand nog tips voor in de maxi cosi dat is ook altijd z'n zweetdrama..

12. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hangt van de gevoelstemperatuur af.
    Met 30 graden heb ik mijn baby van 4 maanden ook in een draagdoek gedragen, er stond vaak wat wind dus dan was het echt wel te doen.

Verder idd geen lange stukken, alleen een romper of luier aan en een hydrofiel tussen jou en de baby in.
    Ik had een ellaroo zomerdoek en ten ze wat ouder waren vaak met een ergobaby performance gedragen met tropische temperaturen.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik had voor de maxicosi een Aerosleep (waar ik niet in geloof. Had hem gekregen) in vorm geknipt en omgezoomd en die in de maxicosi gedaan. Scheelde echt!

14. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stoelsprookjes.nl heeft badstofhoezen voor de maxicosi, ideaal!

15. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Ik heb mijn dochter (toen 18 maand ) ook gewoon gedragen op vakantie met 35 graden wel in een draagzak en ringsling met linnen net omdat dat wat koeler aanvoelde. Romper aan en niet op het midden van de dag en beide extra drinken hier ging het wel maar dat zal misschien per kind verschillen

16. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Badstof hoes heb ik ook maar dat maakt echt niks uit.

17. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb mijn dochter ook gewoon gedragen in 30+ temperaturen. Enkel een rompertje aan (of alleen luier) en veel drinken. Gaat prima, een kinderwagen kan nou eenmaal niet overal.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen maxicosi bij die temperaturen. Dan kun je volgens mij nog beter een draagdoek doen...

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woon in de woestijn en onze dochter is vorig jaar in mei geboren en dan is het hier toch al zo'n 40 graden. Ik heb een Manduca en die was echt ideaal. De baby had altijd alleen een romper aan (romper met korte mouwen inderdaad) en ik had altijd een flesje met water in mijn tas voor het geval. Ze dronk dus ook al met 3 weken water uit de fles. Ze is wat dat betreft nog steeds gek op water.

Voor de maxicosi had ik zo'n XL-hydrofieldoek. Die heb ik op 'maat' geknipt en er gaten in gemaakt zodat ze daar op kon liggen met alleen een rompertje aan en een dun broekjes vanwege de airco in de auto.

20. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    In de auto moet ze toch echt wel in de maxi cosi helaas..

Deel Deze Pagina