Bult na vaccinatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boordevol, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Mijn zoontje heeft gister de 11 maanden vaccinatie gehad. Nu heeft hij op zijn ene been een bult precies op de plek van de vaccinatie. Oo het andere been heeft ie dat niet. Kan dit kwaad en zo nee, na hoeveel dagen-weken trekt dit weg? Hij heeft verder geen andere bijwerkingen, geen verhoging, is gewoon zichzelf.

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Me nichtje heeft dit Ook ehad na de vaccinatie is vanzelf weggegaan. Heeft er wel een tijdje gezeten.

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    een klein bultje is normaal na een vaccinatie, dat is vocht. daar moet je vooral niet aan gaan zitten, want dan wordt het erger... maar als het echt een hele grote bult is.... even in de gaten houden.. anders ff naar ha.

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    een klein bultje is normaal na een vaccinatie, dat is vocht. daar moet je vooral niet aan gaan zitten, want dan wordt het erger... maar als het echt een hele grote bult is.... even in de gaten houden.. moet na een dag of 3 weg zijn.. anders ff naar ha.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Bedankt voor de reacties.

Daantje, ik vind het geen grote maar ook geen kleine bult. Ik ben de afgelopen tijd wat vaker bij de huisarts geweest dus wilde daarom niet zo snel weer gaan als dit normaal is. Heb het nooit eerder gehad bij zowel de oudste als de jongste tot vandaag dus. Ik hou het even in de gaten. Hij lijkt er geen last van te hebben verder.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Is volgens mij een plaatselijke reactie op de enting. Gaat vanzelf weg.
    Herken het (nog) niet bij onze zoon, maar onze hond heeft het ook altijd. Sorry ;):D

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.266
    16.651
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter had dit na de tweede enting.Is een bekende bijwerking van de DKTP prik en kan best een tijdje blijven zitten.Toen ik voor de derde enting ging(4 weken later) voelde ik hem niet meer zitten maar de vpk voelde hem wel zitten in het diepe weefsel en heeft toen de derde enting er een stukje onder gezet en goed gemasseerd en toen geen bult.Het heeft niets met de kundigheid van prikken te maken maar wanneer je kindje op het moment van enten net zijn spier aanspant kun je dus zo'n bult krijgen.Hij moet wel slinken met een aantal dagen maar hij kan zeker nog weken voelbaar blijven maar wanneer die kleiner wordt is er niets aan de hand.Alleen wanneer het vurig en dik wordt en evt koorts dan natuurlijk altijd contact met de huisarts maar dat lijkt me logisch.

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Bedankt allemaal. Ook voor de herkenning bij de hond hahaha. Maar het is meer een schijfje voel ik en best groot en rood maar hij heeft er geen last van, geen koorts, is niet anders als anders.

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik had na mijn hepB vaccinatie ook een week ofzo een flinke bult zitten
    maar ik reageer altijd vrij heftig op prikken

Deel Deze Pagina