hoe leren drinken uit een tuitbeker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annabel26, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van bijna 11 maanden drinkt niet zelfstandig zowel niet uit een tuitbeker als uit een fles. Ze doet ook geen poging om hem zelf vast te houden. Als ze 's avonds haar laatste fles krijgt legt ze gewoon haar armpjes naast haar neer en laat het ons het werk doen haha. Nu vind ik dit echt niet erg hoor, maar ik kan me zo voorstellen dat het zo langzaam aan toch eens tijd word dat ze het zelf leert vast houden of niet?

Dus mijn vraag hebben jullie tips om dit met mijn dochtertje te oefenen? Want zodra ik wil helpen met het vasthouden laat ze de beker gewoon los. Ze pakt hem al wel op en brengt hem ook naar haar mond maar dan stopt het zeg maar. Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Sommige kindjes doen er ook langer over, ze verschillen allemaal. Geloof dat 2 van mijn neefjes ook zo lang wachten. Eentje tot na zijn verjaardag. Terwijl de mijne toen al weigerde om uberhaupt nog ergens mee geholpen te worden (incl avondeten)..

Ik zou het gewoon aanbieden. Bijv overdag een tuit met water op tafel zodat ze er mee kan spelen, misschien dat ze het dan doorkrijgt..

3. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, herkenbaar! Mijn zoontje dronk echt bijna niks naast zijn melk want hij begreep er helemaal niks van. Toch vol blijven houden en rond zijn 1e verjaardag had hij het ineens door! Het is de truc dat ze snappen dat het hoofd naar achteren moet.. Help ze daar eens bij!
    Een rietjesbeker geprobeerd? Daarbij hoeft ze niet met haar hoofd naar achter..

Dat van zijn fles zelf vasthouden.. Ook mijn zoontje ging er lekker bij liggen en liet ons de fles vansthouden, prima. Ik genoot er van, mijn knulletje knus in mijn armen. Sinds deze week (17 maanden) houdt hij hem van het een op het ander zelf vast!

4. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje dronk zo ineens de dag na z'n eerste verjaardag zelf zittend de fles leeg. Idd wat de andere ook zeggen de kleine moet het zelf willen en in z'n hoofdje snappen en dan lukt het ineens!

5. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje ging zijn fles zo rond de 11 maanden zelf vast houden en ben toen paar weken later met de tuitbeker begonnen. Gewoon met wat lichte roosvicee erin (wat hij altijd krijgt) om te oefenen. Als ze het eenmaal door hebben vinden ze het reuze interessant om zo te drinken. En mijn zoontje drinkt dus alles zelf behalve zijn papfles s avonds, die mag ik opeens weer vasthouden en komt hij lekker tegen mij aanleunen. Vind ik nog wel gezellig ook eigenlijk. Als hij 18 is doet hij het vast niet meer denk ik dan altijd maar, hihi..

6. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Is een rietjesbeker niks? Mijn dochtertje was daar gelijk mee weg. Een tuitbeker of een fles moeten ze achterover houden. Dat principe snapt ze hier ook nog niet.
    Mijn dochtertje vindt het zelf drinken (aan tafel) geweldig, maar zij is dan ook een pittige tante met een sterke wil. Ieder kindje is anders.

Tegelijk denk ik, oefening baart kunst. Gewoon regelmatig aanbieden, als ze er aan toe is leert je dochtertje het zeker weten!

7. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Even als logopedist mee bemoeien...;) Probeer eens een open beker op 1 moment op de dag. Mijn zoon drinkt vanaf 8 mnd uit een gewone beker icm borstvoeding en afgeeisseld met de tietjesbeker, want dat is erg handig om mee te nemen!
    Zie een tuit als een tussenstap tot uit een open beker drinken.
    Langdurig een tuitbeker is niet bevordelijk voor de mond- en kaakmotoriek. De rietjesbeker daarentegen kan vrijwel geen kwaad. Bij e Hema voor €2,- te koop.

Succes!

8. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij wil ook niet uit de tuitbeker drinken, ze kauwt erop (liefst op de onderkant.:D Dus wij laten haar uit een open beker drinken en dat gaat eigenlijk heel goed. Ze slaat nu dus eigenlijk de tuitbeker over, weet niet of dat erg is?

9. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Dank jullie wel allemaal voor de tips, ik ga zeker eens kijken voor een rietjesbeker. Ze pakt de tuitbeker wel op maar snapt inderdaad niet dat ze haar hoofd wat naar achteren moet kantelen. Ze wil het wel heel graag zelf hoor in ieder geval wel met de tuitbeker. Ze word ook echt boos als het niet lukt en gooit hem dan op de grond.

10. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Was hier hetzelfde probleem.. Ik ga zelf altijd een beetje onderuit hangen, zoontje zittend tegen mij aan, maar heeft dan ook zijn hoofd wat achterover, omdat ik onderuit hang... en sinds deze week drinkt hij dan zelf...

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Z'n fles pakte hij snel zelf vast dus dat was het probleem niet maar drinken uit een tuitbeker of rietjesbeker ging ook niet in ene hoor. Had eerst een zachte tuit en dat ging wel goed eigenlijk, daarna harde tuit maar nee hoor...dronk ie niet. Rietjesbeker snapte hij ook nog niet. Tijdje met een zachte tuit gedaan maar die beet ie steeds stuk dus weer harde tuit gegeven en meneer ging drinken. Later weer de rietjesbeker te voorschijn gehaald en hij ging lurken alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Wat ik wil zeggen, ineens hebben ze het door....

Deel Deze Pagina