Ik heb een vraagje, ik loop bij de vk nu die vertelde mij ik thuis mocht bevallen omdat de eerste heel goed verlopen is nu bij de laaste afspraak krijg ik te horen ik door verwezen word naar een gynocoloog ivm overgewicht dat is een nieuwe regel. ik baal behoorlijk want bij mijn eerste heb ik bij de vk tot het einde gelopen en had het zelfde gewicht zelfs nog zwaarder, maar nu lees ik overal dat er meer zijn met over gewicht die gewoon bij een vk lopen,Nu zei ik dus ook wel raar dat anderen wel bij hun vk mogen blijven somige thuis bevallen en ik naar een gyno moet baal echt als een stekker. wat denken jullie bloed druk is verder goed en zo kindje groeit ook goed denken jullie ik een anderen vk moet bellen of klopt deze nieuwe regel groetjes carola
Ik mag gewoon thuis bevallen hoor, vorige week nog te horen gekregen, nieuwe regel is dan toch echt van jouw vk praktijk zelf. Beetje belachelijk eigenlijk om je alleen om je gewicht naar de gyn te sturen als je zwangerschap verder goed verloopt. Ik persoonlijk was meteen op zoek gegeaan naar een andere vk, ik ben er nl erg op gebrand om thuis te bevallen als het maar enigszins mogelijk is. Het enige wat ik te horen kreeg was dat de ambulancedienst je niet van de trap wil dragen als je meer dan 100 kg weegt mocht je toch naar het zh moeten. Maar dat kun je ondervangen door als dat mogelijk is beneden te bevallen (maar dat zoek ik niet) of zsm als er complicaties dreigen zelf te zorgen dat je beneden komt, anders regelen ze een hoogwerker, brrr!!!
dankjewel ja beneden bevallen dat wist ik want had al een bed geregelt voor als zo ver was.vond ook al een rare regel zeker omdat ze ook zei en je kunt zo goed bevallen dat wij je ook liever thuis hadden laten bevallen.dus toen snapte ik er echt niks van maar ga zo is een anderen vk bellen kijken wat die zegt dankjewel
heb gebelt met anderen vk en die zei dus ook onzin was als de gyno dat ook zo vind dan melk ik me aan bij een andere praktijk tips. en nu maar hopen dat de gyno het eens is met mij dat het onzin is om met een goeie zwangerschap bij hem te komen
Hey! Ik heb het voordeel dat ik niet thuis wil bevallen, maar door mijn overgewicht moet ik zelfs naar het ziekenhuis. Ik loop overigens wel gewoon bij de VK en niet in het ziekenhuis, voor controle.
ik had misschien in zkh moeten bevallen, heb een bmi van 35. dit is een afspraak tussen mijn vk praktijk en het zkh. zou dan overigens wel tot aan de bevalling bij de vk zijn gebleven. maar de gyn vond dat ik thuis mocht, omdat ik een grensgeval ben en mijn zw.schap heel goed verloopt. daarnaast is mijn bloeddruk laag, komt suiker niet voor in mijn familie en heeft mijn moeder heel makkelijke bevallingen gehad. plus, ik ben lang en dan valt je bmi vaak al hoger uit. (let wel, dit zijn allemaal redenen die door de gyn zijn genoemd!)
Meestal is dit bij een BMI van 35 en hoger. Er kunnen dan meer complicaties ontstaan. Mijn vk zei dit bij mijn vorige zwangerschap ook tegen mij dat het bij een BMI van boven de 30 was, maar daarin had ze zich toch vergist! Vraag het nog maar een keertje na
Het is geen landelijke beleid.. Iets waarover ik me ook al druk heb gemaakt, maar toch niets op leverd.. De eerste keer werd mij ook gewoon gevraagd waar ik zou willen bevallen.. Thuis.. is nog steeds mn antwoord.. Bij de derde controle kreeg ik echter te horen dat vanwege mn BMI ( 38 op eerste controle) ik in het ziekenhuis moet bevallen. Dit word een verplaatste thuisbevalling ( gewoon polyklinisch dus) maar wel met een med. indicatie, omdat het niet mijn eigen keuze is in zh. te bevallen. Mijn eigen VK is bij de bevalling.. Wat ook maar weer aangeeft dat het geen landelijke regel is.. Wat mij persoonlijk betreeft maakt t daardoor ook zo lastig te accepteren, dat de een wel naar zh moet en dan met gyn, de ander zh met VK, weer een ander thuis, maar beneden en weer een ander gewoon ook boven in eigen huis mag bevallen.. Ik heb wel zoiets.. Als achteraf blijkt dat t hele gedoe naar t zh niet nodig was geweest ik bij een tweede bevalling en hoger BMI NIET naar het zh ga.. ( dat is nu mijn idee.. dat kan na de bevalling wel anders zijn..)
3 juli moet ik naar de gyno dus dan hoor ik wat hij te zeggen heb bij me bevalling krijg ik ook een gyno vk deedhte niet als onder gyno komt te staan ben nog steeds aan balen van dit gedoe maar 3 juli weet ik meer