Hallo Dames. Ik heb nu sinds 2 dagen oedemateuse enkels. Voelt ook wel wat opgezet inderdaad. Tis niet extreem , maar zijn dikker dan anders. Nu is mijn vraag echter is het belangrijk om contact op te nemen met de vk? Ben net in de 18 de week begonnen van de zwangerschap ( is dit niet erg vroeg om last hier van te hebben? Wat adviseer je mij gewoon voorbij laten gaan en observeren of het niet toeneemt! Of toch de Vk bellen, kan online namelijk niet al te veel vinden wat te doen hierbij. Wel dat het voorkomt maar niet de actie hier verder op, en mijn volgende bezoekje Vk is pas over 2 weken. Dus maak even gebruik van dit makkelijke online consult Had vandaag RR willen meten op mijn werk , maar ben het uiteindelijk vergeten om te doen. Ben werkzaam in de zorg dus loop geruime tijd van de dag dus continue belastend bezig ook. Bedankt alvast voor het antwoord. LIEK.
Hi lieke, Aan vocht in je voeten kan je helaas weinig doen. Je werk in de zorg helpt helaas niet zo goed mee want veel staan en lopen is niet bevoordelijk voor het vocht dat zakt namelijk in je laagste punt. Zorg dat je voldoende drinkt en als je zit je benen omhoog legt! De warmte is ook een reden dat je voeten dik worden. Neem regelmatig wisselbaden,warm koud. Sterkte! met de zomer in aantocht! Imke