Pijn in bovenbuik, herkenbaar?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Djingo, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djingo

Djingo Niet meer actief

Sinds gisteravond heb ik behoorlijke pijn in mijn bovenbuik.
    Dacht dat dit door mijn bh zou komen, maar het zit er nog.
    Ben er vannacht wakker van geweest.
    Het zit onder mijn rechterborst en lijkt door te stralen naar mijn rug.
    Is dit herkenbaar en heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

2. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    pijn rechts in de bovenbuik kan te maken hebben met pre eclampsie/hellp, hou je ook vocht vast? heb je andere klachten? anders even vk bellen, ik hoop voor je dat het gewoon onschudige pijn door groei.schopjes etc. is, maar zou het wel even in de gaten houden!

3. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Inderdaad even in de gaten houden.

Ik had het al 2 weken (nu ruim 3 weken) en bij de controle bij de verloskundige vorige week bleek ik ineens en hoge bloeddruk te hebben. En vroeg ze dingen waar ik last van had. Ze vroeg ook of ik RECHTS pijn in mijn bovenbuik had. Ja dat heb ik dus. Geen idee dat dat een symptoom kon zijn van pre eclampsie. Ik zie ook vlekjes/sterretjes. Maar mijn bloed en urine waren goed. Het hoeft dus niet erg te zijn. Ik word wel extra in de gaten gehouden in het ziekenhuis.

Zal voor de zekerheid even de verloskundige bellen.

4. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    oei goed dat ik dit lees. ik heb ook al een week of 3 pijn rechts in mijn bovenbuik. net of er een enorme druk zit op mijn ribben. en ook ik zie sterretjes. denk steeds dat het migraine is die niet wil doorzetten. toch maar even in de gaten houden. zou ik nu een vk moeten bellen morgen of denken jullie wacht het ff af?

5. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    @Blinky
    Ik weet niet wanneer je weer een afspraak hebt bij de verloskundige? Als dat nog 3 weken duurt zou ik even bellen gewoon om te vragen waar die klachten vandaan kunnen komen. Maar als je volgende week moet en je klachten worden niet erger kan je nog best even afwachten. Maar ik zou het wel zeker even melden. Als je bloeddruk in orde is dan is er meestal niks aan de hand (maar zegt ook niet alles)

Bij mij is dus wel alles nog goed ondanks pijn in mijn bovenbuik, sterretjes zien en hoge bloeddruk.

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    dan wacht ik nog even af. ik heb over 9 dagen weer een afspraak

7. Loena12

Loena12 Lid

31 jul 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou toch eerder bellen ipv wachten op je afspraak! Mijn bloeddruk is ook hoog en gister middag/avond en nacht ook dezelfde pijn gehad als jij. Vandaag opgestaan met hoofdpijn en misselijkheid. Kortom, voel me niet echt top. Vanmiddag moet ik toch even komen!

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    oh oke. dan ga ik morgen even naar de vk bellen. ik loop vanwege 2ling zwangerschap bij ziekenhuis, maar mocht voor vragen nog met de gewone vk contact opnemen. dan ga ik dat morgen toch even doen. al zou het ter geruststelling zijn. bedankt. hopelijk ga je je snel beter voelen

Deel Deze Pagina