Hallo meiden, Vorige week kreeg ik aan mijn linkerkaak weer last van sinusitisklachten. Direct veel stomen, neusdruppels en paracetamol en een paar dagen later namen de klachten af. Week later begonnen dezelfde klachten aan de rechterkaak en dit keer veel pijnlijker! Gisteren kreeg ik 39 graden koorts en heeft de huisarts antibiotica voorgeschreven. Ik heb met name pijn bij 1 kies en zie nu net dat er een grote gezwollen bult boven die kies op het tandvlees zit! Is dat normaal bij een sinusitis? De kies zelf lijkt mij niet ontstoken; ik kan er gewoon nog tegen tikken en gebruik nu zelfs ijsklontjes aan die kant aangezien alles best gezwollen is. (ook wang etc...erg pijnlijk allemaal) Wie heeft ook eens een sinusitis gehad waarbij je zo'n bult boven een kies kreeg? En ging dit vanzelf weer weg?
Hoi Kitty, Doet de bult zeer als je erop drukt? En is het boven een kies die ooit behandeld is geweest? Het klinkt als wat ik twee jaar terug had, weet de naam niet meer, maar het kwam erop neer dat ik een ontsteking had aan het wortelkanaal. Die ontsteking kon geen kant meer, behalve... Naar buiten... Oh, weet alweer hoe het heette, een fistel! Wortelpuntontstekingen en de operatieve behandeling daarvan Google maar eens! Mijn advies is toch naar de tandarts gaan! Het zit immers in je mond en het kan erg vervelend zijn. As het idd een fistel is, dan kun je er het beste maar zsm bij zijn. Hou je ons op de hoogte van hoe het met je gaat? Beterschap! X
Bedankt voor je reactie juulzon. Ik ga vanmiddag naar de tandarts want ik blijf behoorlijke koorts houden. Deze kies zit wel een vulling in maar heeft volgens mij geen wortelkanaalbehandeling o.i.d. gehad. Wellicht alsnog nodig nu. Ik weet wat een fistel is want dat heb ik ook ooit eens bij een andere kies gehad maar dit is echt een enorme bult! Ook over het gehele tandvlees boven die kies, geen wit puntje ofzo. Ibruprofen helpt nu wel redelijk tegen de pijn van zwelling etc maar ik begin nu te denken dat er mss wel een abces zit ofzo. Enfin, ik hoop dat de tandarts straks uitsluitsel kan geven! p.s. Ik heb je topic wel eens vaker gelezen en wat fantastisch dat je zwanger bent!!!!!!! Nu al een écht wonderkindje!!
Dank je Kitty! En sterkte bij de tandarts zo... Hopelijk niets ernstigs. Pijn in je mond is niet fijn X
Nog even een update dan voor mijn enige "volger".... Kies is helaas getrokken vandaag, was niets meer aan te doen vlgs de tandarts.....
Ik volg je trouw hoor, maar volgens mij lezen er meer meiden mee . Is de pijn ook minder nu de kies eruit is? Zal misschien nog een paar dagen duren voor het echt hersteld is. Doe rustig aan... En dan kun je verder kijken... Een brug, of een implantaat.... Beterschap! X
De pijn is nu wel minder, godzijdank! De tandarts gaf aan dat het wellicht ook nog door de zwangerschap kon komen omdat je dan een lagere weerstand hebt. Het idee "beetje nasleep van"..... En het zal dan idd straks een brug worden aangezien het een kies tussenin is. Maar goed, eerst maar eens rustig alles laten genezen. Ik wist trouwens niet dat een kies zo'n enorm lange wortels kon hebben, wat een joekels waren dat!!
Hoop dat het snel beter met je gaat meid! Ik heb (helaas) een knipkaart bij de tandarts. Door een, steeds terugkerende, bacterie in mn kaken, worden eigenlijk al mn kiezen verwoest. Zo'n fistel had ik september vorig jaar ook. Ook eerst antibiotica en een week later de kies getrokken. Wat een opluchting!...maar niet voor lang helaas..Bij mij bloedde het niet (of weinig) na het trekken. Waarschijnlijk omdat de fistel er nog zat. Daardoor kwam er geen bloedpropje in de holte en dan krijg je een ontsteking. Dat was echt een HEL! Heeft het na het trekken bij wel goed gebloed? Anders wel snel aan de bel trekken hoor!
hoi kitty, ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt bij de tandarts. Ik heb ook zo'n bultje boven mijn kies zitten sinds kort. Als ik erop druk is het best gevoelig, alsof er een zenuw bekneld zit. Ik weet niet of dit ook een wortelpuntontsteking is, gelukkig heb ik geen pijn. Maar als ik mijn kaken op elkaar en van elkaar doe klinkt de kies wel een beetje hol alsof de vulling weg is. Ik ben benieuwd wat de tandarts eraan kan doen. Ik lees hierboven dat het bij jou niet goed afgelopen is voor je kies.
Zo krijgen we heel wat voor onze kiezen... Dat knobbeltje van ambonmanise klinkt ook als een fistel... Toen ik mijn fistel had, heb ik er destijds met een steriel naaldje in geprikt, dat verlichtte de pijn. Maar, het was dus idd zo een ontsteking van de wortelpunt... Wat mamavankelly beschrijft is idd een van de gevolgen waar ze voor waarschuwen als zo een ontsteking niet aangepakt kan worden, heel naar... (Ook beterschap) Sterkte allemaal! X