Ik heb sinds een 5 dgn een bultje op mijn tandvlees. Het lijkt een soort puistje en er komt ook pus uit. Even google-en leerde me dat het een wortelpuntontsteking zou kunnen zijn maar dan moet je ook enorme tandpijn hebben staat bij de symptomen Ik heb echter helemaal geen tandpijn... Wie herkend dit?? Is dit iets om nu de tandarts te bellen of kan ik nog afwachten aangezien ik helemaal geen pijn heb?
Ik heb het ook gehad.......achteraf gezien dan, pijn viel wel mee voelde als geirriteerd tandvlees, gaat wel over dacht ik. Resultaat: de eerstvolgende tandartscontrole kwam ik vandaan met 2 nieuwe afspraken: 1 kies zat los en moest eruit en die ernaast moest een wortelkanaal behandeling (zonder verdoving, niks van gevoeld want hij was al dood) Had ik dat geweten dan had ik eerder aan de bel getrokken. Zou dus wel ff je tandarts bellen om ernaar te laten kijken.
het is waarschijnlijk een fistel, komt idd van een wortelpunt ontsteking. dat je geen pijn hebt komt waarschijnlijk juist doordat je een fistel hebt! doordat het pus een uitweg heeft gevonden wordt er geen druk opgebouwd. zolang je geen pijn hebt kan je wel tot maandag wachten, anders gewoon de spoedlijn bellen!